Jump to content

Gløderele s211

Recommended Posts

Dette gjelder en 03 S211 320cdi

Jeg var inne på service på mandag. Og fikk en overraskelse så det holder.

Men det meste klarer jeg selv.

Det fikk jeg vite at 2 glødeplugger og muligens gløderele var deffekt.

Jeg har nå bytta de 2 glødepluggene, men glødelampa lyser fortsatt.

Hvor ligger denne? Å gå det ann å skifte den selv, eller må den programeres opp i mt bilen el noe?

Så funker ikke noen av knappene på rattet, å der fikk jeg vite at det var kontakt spiral og muligens kombiarm.

Er dette også noe man kan gjøre selv?

De fant påkost på 52 lapper, så vil jo prøve å gjøre det så rimelig som mulig.

om det var BOS som skulle ha de 52 lapper for å gjøre jobben, så går det garantert an å få det fiksa billigere hos ikke merke verksted, eller ta en ferie tur til sverige/danmark å få det fiksa til halve prisen.

Du kan gjøre alt sammen selv - gløderelé er det vel flere her inne som har byttet selv, og kontaktspiral er ikke noen heksekunst det heller. MEN; merk at du for all del ikke må dreie på sistnevnte før du monterer den - gjør du det risikerer du at den kommer ut av posisjon og vil følgelig ikke fungere. Før du bestiller deler ville jeg dog ha tatt av ratt og sjekket alle koblinger osv først..

Nye frontlykter??

Er bremserørene rustet allerede, eller har de fått skader på andre måter?

Det har seg slik at den dagen jeg kjøpte bilen, så ble den godkjent. Men nå når jeg var på service så påpekte de bremser bak og hoverlykter (linsene har løsna)

Å dette var vist EU mangel (lykter og bremser)

Så dette er jo noe som skulle vært påpekt på eu kont når jeg henta den, men når selger godkjente den selv på kontoret sitt så.

Jeg nevner ikke noe navn på firma, da det er bos butikk, så de skal få sjangsen til å ordne opp i det.

Jeg var inne på motor trade (bos) trondheim. Å han sa at de bremsene der har aldri iverden holdt til neste kontroll.