Jump to content

Sindre sin W124 1994 E320


Sindre

Recommended Posts

Etter å ha kjørt Volvo 144 i nærmere ni år, hadde lysten etter en bil med litt mer moderne egenskaper meldt seg. Etter å ha prøvd min fars R107 450SL og W124 250D, fikk jeg lyst på en W124 med bensinmotor, gjerne med 6'er og skinninteriør.

 

I pinsehelgen slo jeg til på denne bilen. Tellerverket står nå på ca. 189000. Bilen ble i følge forrige eier nylakkert i vår. Litt småplukk er det.

 

Utstyrslisten slik den fremgår fra den russiske siden:

221      LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE

222      RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE

240      OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR

249      AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR

280      LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB

291      AIRBAG FOR FRONT PASSENGER

300      STORAGE BOX IN FRONT TRAY

412      ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE

425      5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION

430      HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT

440      TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)

512      MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS

531      AUTOMATIC ANTENNA

551      ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM

570      FOLDING ARMREST, FRONT

585      BEHR AIR CONDITIONER AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT DOORS)

591      " GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, SINGLE PANE SAFETY GLASS - GERMANY"

620      AIR POLLUTION CONTROL

652      8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS

866      REMOTE LOCKING-TRUNK LID

873      SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

885      HIGHTEN THEFT PROTECTION

721      ONYX GREY METALLIC

261      TYPE DESIGNATION ON FENDER / SIDEWARD DELETION

 

Jeg skulle ønske at første eier tok seg råd til asd/asr, så jeg er spent på hvordan denne blir på vinterføret her i Lillestrømstraktene..

 

Jeg liker fargen. Kan ikke huske å ha sett mange W124 i Onyx Grey Metallic.

 

S1031090.jpg

S1031091.jpg

S1031124.jpg

S1031101.jpg

S1031102.jpg

S1031105.jpg

S1031106.jpg

S1031107.jpg

S1031108.jpg

Link to comment
Share on other sites

721 fargen kom i 94 den, men jeg har vel knapt sett det på en 124

 

Samtidig som 172 (min) forsvant?

 

Kjedelig med sånne biler som bare blir gråere jo mer man polerer, men samtidig så er det en hyggelig farge å holde ren.

 

Det ser ut som en ryddig bil. Noen planer for denne, eller skal den beholdes mest mulig som den er?

Link to comment
Share on other sites

Øyvind B: Takk for tipset! Har også hørt at disse kassene er litt skjøre.

 

FrodeS: Jeg har ingen større planer enn å ta vare på bilen. Motoren går veldig fint og bilen virker som et godt utgangspunkt så langt. Det er hull i begge innerskjermer foran og bilen har så vidt jeg kjenner til ikke blitt understellsbehandlet siden den kom til landet i 1998. Ellers kan jeg kun låse opp bilen med fjernkontrollen, så det ønsker jeg få ordnet før vinteren setter inn.

 

Planen i sommer er stort sett å ta service på bilen, bytte noen slitedeler samt rustbeskytte bilen under.

 

Ellers har jeg en avantgarde grill liggende og venter på noen 17" felger jeg har bestilt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jeg brukt store deler av ferien min så langt på å rustbeskytte bilen under. Jeg kan ikke se noen tegn til at bilen har blitt rustbeskyttet siden den forlot fabrikken i 1994. Det tatt i betraktning, var det ikke så ille med rust under. Mercedes har tydeligvis gjort en skikkelig jobb her. Tidligere eiere har fulgt servicer, så teknisk er bilen ikke verst.

 

Har også skiftet bensinfilter, servofilter, foringer i stab stag samt fjører foran. Da jeg kjøpte bilen subbet den endel foran med 2er puter. Jeg byttet til 4er puter og det hjalp litt, men den subbet fortsatt litt og var fortsatt litt for lav. Sammenlignet med de nye fjørene var de gamle like lange men "tynnere" enn de nye så her har det stått på feil fjører til bilen. Var egentlig på tanken å montere senkefjører, men synes bilen ble passe lav med 2er puter.

 

DSCN2977.jpg

Widescreen.jpg

 

Ellers leker jeg med tanken å koble ut startsperren på bilen. Har tidvis startproblemer, men får vanligvis start hvis jeg kobler fra batteriet, kobler det på igjen, låse og åpne bilen og så vente litt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...