Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har diverse problemer med bilen, i går begynte motorlampa å lyse og i dag tidlig var bilen helt død ?????  :x

Batteriet er helt tomt og det virker som om det ikke tar imot lading når jeg skal lade det, har en Ctek 7000 lader som har stått på i 6 timer, men batteriet tar ikke imot strøm ?

Kan motorlampa og batteriet ha en sammenheng eller ? for meg høres dette rart ut.

Må ha nytt batteri ser det ut til og det er vel spesielle batterier på W211 ?

Hva annbefales ? ser Mekonomen selger Kraft 100 AH batteri til 1660 kr.

Guest Gjesten
Posted

Husk at batteripol skal kobles fra ved lading etter at batteri er blitt helt flatt plutselig.

Det kan være tapping i el anlegg.

Da er det vanskelig å lade batteri.

Posted

Husk at batteripol skal kobles fra ved lading etter at batteri er blitt helt flatt plutselig.

Det kan være tapping i el anlegg.

Da er det vanskelig å lade batteri.

Jeg har tatt ut batteriet og satt det på lading, men det ser ikke ut til at batteriet tar strøm selv om det har stått på i flere timer.

Posted

Slår radioen/cd av som normalt når du tar ut nøkkel?

Vet ikke, når jeg skulle starte bilen i dag så var absolutt alt dødt fikk ikke vridd om nøkkelen pga. at rattlåsen ikke ble avaktivisert.

Har et brukbart batteri ståendes, men det passer ikke da polene sitter omvendt, men jeg kan prøve med startkapler i morgen og se om det er noen reaksjon.  :?

Posted

Det var nok batteriet som har takket for seg, fikk prøvd et annet batteri i dag og da startet bilen, men motorlampa lyser fortsatt....

Har en teori om at det kan være tett dieselpartikkelfilteret var borti dette for et år siden da og lyste lampen.

Hvilken prosedyre bruker verkstedet for å "åpne" dette igjen ?

Guest Gjesten
Posted

Tett partikkelfilter: inn med renseveske før filter, ny trykkføler,kjør bilen lengere tur med regenerering.kontroll av verdier nullstilling av nytt partikkel filter mm.

Posted

Tett partikkelfilter: inn med renseveske før filter, ny trykkføler,kjør bilen lengere tur med regenerering.kontroll av verdier nullstilling av nytt partikkel filter mm.

OK var litt usikker på dette.  8)

Guest Gjesten
Posted

tunap.com/en/ranges/automotive/products/p131.html