Jump to content

Recommended Posts

Posted

sjekk denne linken, den er på tysk riktinok, men innpress og felgbredde bør nok hamonere så kan du gå opp til 19" i samme felgbredde/innpress (ET) og regne deg frem til hvilkn dekkdimmensjon du skal ha.

http://www.mercedes-benz.de/content/media_library/germany/mpc_germany/de/mercedes-benz_deutschland/pkw_emb_nextgen/service___zubehoer/orginal-teile/reifen-__raederkombinationen0/c-klasse_cl_clk_cls/home_passengercars3.object-Single-MEDIA.download.tmp/C_Klasse_Typ_203_AMG_18_Zoll.pdf

Posted

Jeg kan komme med mine erfaringer med 19" på W203.

Jeg hadde 8,5" forran med ET35 og 9,5" ET30 bak og bak er dette maks. Jeg kjørte 235/35-19 forran og 265/30-19 bak. Jeg hadde litt problemer med subbing bak, jeg valset litt men hadde fortsatt litt problemer med 4 pers i bilen, dog var min orginalt med sportsunderstell og forholdvis lav bak.

Håper dette hjalp litt :) Ellers så skal det være flere tråder på forumet om 203 og store hjul :)

Posted

Jeg kan komme med mine erfaringer med 19" på W203.

Jeg hadde 8,5" forran med ET35 og 9,5" ET30 bak og bak er dette maks. Jeg kjørte 235/35-19 forran og 265/30-19 bak. Jeg hadde litt problemer med subbing bak, jeg valset litt men hadde fortsatt litt problemer med 4 pers i bilen, dog var min orginalt med sportsunderstell og forholdvis lav bak.

Håper dette hjalp litt :) Ellers så skal det være flere tråder på forumet om 203 og store hjul :)

Hadde du hatt ET35 istede så hadde det kansje blitt bedre? Utrolig hva noen mm utgjør 8)