Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ble litt inspirert av sitatet nedenfor....

Her følger en liten fersk og uferdig historie om vaskemaskin kjøp.

Jeg og kona skal jo inn i nytt hus snart, og trenger vaskemaskin og tørketrommel. Vi var innom en forhandler tilknyttet en stor kjede på mandag og fant det vi ville ha, til en pris som var grei nok. Men da vi spurte fikk vi fortalt at på onsdag var det 25% på det merket, så det vil være gunstig å komme tilbake da og kjøpe.

Så i går var jeg innom for å kjøpe. Og observerte at prisene på det aktuelle merket var skrudd opp med 1000 kr på alle modellene (ihvertfall de modellene vi hadde sett på).

:shock: :protest: :dontknow:

De satser vel på at folk ikke merker sånt.

Men jeg konfronterte en selger med dette, og han sa at "sånn skal det ikke være!" og jeg fikk varene til mandagens pris, med den tilhørende 25% rabatt.

8)

Så det er jo en nesten-grei ordning. Greit for min del, men jeg tror ikke de har forandret pris lappene tilbake til mandagens priser.....  :x 

Er vel hovedforfall hos meg snart, så da regner jeg med at prisen har øket med 20% igjen ,så da er det å begynne på nytt for å krangle pris, blir positivt overraska viss det ikke skjer 8)

Snodige greier akkurat det der. Virker nesten som at de ikke tror at folk bryr seg eller at folk ikke ser ser at de justerer premien litt opp hver gang ( mulig det er mange som heller ikke ser det, evt. bare aksepterer og betaler ). Så må man ringe som du sier og krangle, så er man nede på "normal" pris igjen. En fantastisk bransje......

Kanskje like greit å "smelle borti litt i ny og ne", slik at man får dratt litt nytte av alle pengene man betaler i forsikring :-) :-)

Posted

Det du beskriver er faktisk ulovlig :) Mener det er markedsføringsloven som regulerer dette.

Har ikke el-kjedene blitt tatt i slike ting tidligere? Tror ikke noe som helst skjer - i verste fall får de kanskje et formanende brev fra Forbrukerkontoret?