Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har girkasse 717.450 (med 1 ned til venstre) og motor (M104.9xx) fra W124 Sportline -95 modell.

Holdt på og letet etter utvekslingen på girkassen og hvilken kardang jeg kan bruke.

 

Så fant jeg dette: (dårlig oversatt  :tongue3: )

 

Så vidt jeg vet på 190E-16V og M3 i midten av 80-tallet har girkasse med reverse algoritmen, en gunstig beliggenhet gear 2-3-2 Første giret er fjernet i den retningen som er nødvendig når overklokking (giring) ...

Den kalles "SLR" sitt fokus på 190E-16V BMW E30 M3, betydde PPC selskapet Getrag MB, sistnevnte 717 404 W201 3.2 AMG. W124 300E-24 AMG, E36AMG, E320 sportline modell 717 450 fra ZF.

(kopiert fra Getrag 717 404 som en CPT i MB har besluttet å frigjøre seg og Sportline, etc. så snart den er ikke utskjelling (717 450), ja, dette er den mest "powerful" girkasse i en rekke MB serier).

 

To modeller er 5-trinns manuell med et "speil" linjesvitsjing:

717450 ZF og 717404 Getrag. Biler komplett med high-speed girkasser

(Koeffisient nedgang 3.07, 2.87)

Disse boksene korotkovalnye (dvs. bruk av DMF) har samme system, men en annen design.

 

Har følgende egenskaper:

 

Første:

Økt tilførsel av gear (fra første til femte - mer enn 4,5) og "lang" overføring

som gjør bilen til motoren økt kraft og hastigheter for å utvikle

mer fart for samme turtall.

 

Andre:

Mangel på overdrive (5. - direkte). Dette gjøres for å forbedre ressurs til mekanismen i den delen av

hvor det maksimale dreiemomentet overføres.

 

Tredje.

Synkronisert revers mekanisme for å sette en revers selv når bilen går forover.

 

717450 girboksen ser ut som en girboks av 717.43h,

Di har samme lengde og lignende konstruksjon.

 

Sett disse girboksene på motorer med lavtforbruk motorer med utv. 3,27 (kardang) er upraktisk.

Og 1'e kommer til og være så kort og må starte fra 2'e. Og i 5'e blir motorens belastning slik at

han ikke kunne nå hastigheten tilsvarer maksimal effekt. (lav topphastighet og høy turtall)

 

MB 717.404 (83 til 92) = 1- 4,08;  2- 2,52;  3- 1,77;  4- 1,26;  5- 1,0;  R- 4,16 

MB 717.450 (90-95)    = 1- 4,15;  2- 2,52;  3- 1,69;  4- 1,24;  5- 1,0;  R- 4,15

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Posted

Nei desverre så klikket pc'n da jeg skulle til og lagre linken.

Og det sto på russisk faktisk....  :(

Prøvde også finne den med uten lykke....

Google klarte faktisk ikke og translate skikkelig.

Måtte prøve og oversette det fra andre nettsteder...

  • 1 month later...
Posted

Funnet den russiske siden der det står om getrag og ZF: www.oldtimer.net

 

 

 

maranello

 

3.8.2010, 20:47

 

Апчем речь!!! Зеркалка 717450 - это точная мерсовкая копия гетраговской коробки.... Видно, она им понравилась, вот они такую же и забацали. У меня такая стоит, очень классная и редкая коробка. Как можно думать ее менять.... Многие мыслят в обратную сторону.

 

 

717.450 (зеркалка) - однозначно.

 

Появилась на заряженных 190E-16 и M3 в середине 80х Кпп с обратным алгоритмом, удобный режим включения передач 2-3-2 первую убрали в сторону нужна один раз на разгон...

её называют ЗЕРКАЛКА её ставили на 190E-16 и BMW E30 M3, КПП фирмы Getrag, MB обозначал её 717404 позже на W201 3.2 AMG, W124 300E-24 AMG,E36AMG,E320 spotline модель 717 450 (скопирована с Getrag 717 404 так как такой КПП у MB небыло решили выпускать сами так и появилась шумахер, зеркалка, спортлайн итд как только её не обзывают (717450)ну и это самая "мощная" механика в гамме MB.

 

Две модели 5-ти ступенчатых МКПП с «зеркальной» схемой переключения:

717.450 и 717.404 фирмы Getrag. Применялись в комплекте со скоростными редукторами

(коэф. замедления 3,07, 2,87)

Эти коробки коротковальные (т.е. используются с двухмассовым маховиком) имеют одинаковую схему, но разную конструкцию.

Имеют следующие основные особенности:

 

1. Повышенный общий диапазон передач (от 1-й до 5-й – более 4,5) и «длинные» передачи,

что позволяет автомобилю с двигателем повышенной мощности и скоростным редуктором развивать

бОльшую скорость при тех же оборотах двигателя.

 

2. Отсутствие ускоряющей передачи (5-я – прямая). Так сделано для повышения ресурса механизма в той его части,

где передается максимальный крутящий момент.

 

3. Синхронизированный механизм реверса, позволяющий включить заднюю передачу даже при движении автомобиля вперед.

 

Коробка 717.450 внешне похожа на коробки 717.43х,

Имеет ту же длину и сходную конструкцию.

 

 

Установка этих коробок на машины с маломощными двигателями и редукторами >3,27 нецелесообразна,

т.к. при этом 1-я будет настолько короткой, что придется трогаться со 2-й, а 5-я загрузит мотор так,

что он не сможет выйти на обороты, соответствующие максимальной мощности.

 

I. 4,08; II. 2,52; III. 1,77; IV. 1,26; V. 1,0; R. 4,16 MB 717.404 (с 83 по 92)

I. 4,15; II. 2,52; III. 1,69; IV. 1,24; V. 1,0; R. 4,15 MB 717.450 (с 90 по 95)

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...