Hans Kåre Isdal Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 Fekk skutt eit par bilder i dag av kjerra mi. ikkje bilder av den innvendig men lett utvendig. Planer for bilen er vel å få den i frå ok stand til topp stand. Og det er på..utbestemt tid. tar det etter kvart som pengane dekker det. Quote
Lassen Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 Den var høy da! Normal høyde på den eller er den en 4 matic? Quote
gunsen Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 Ser kanonbra ut, litt mer om bilen takk , hvor mange km har den rulla? Quote
Hans Kåre Isdal Posted June 19, 2011 Author Posted June 19, 2011 lassen: ja nesten så høg. spe bak. har ein tendens til å heva seg litt der. men jevner seg ut. km ja. no står den på 329xxx km. er fine kjekke luftputer i framsetet...deilig. som er overhalt for 6 år sidan. lite rust. det som er skal tass i år. blir nok ikkje heil lakkering i år(hadde håpa på det) men tar der det må til. ellers skifte fjør...framme og litt slite deler. har tatt aksling som takka for seg i vinter. og få eit godt setet trekk for å få heilhet i det. Bunn panna er og tatt...av asvalten, så den er og skifta. Felger...er utsatt til neste år...snufs. dyrt og skal vel på den velkjente overhaling av toppen på 350 000 km og vakumpumpe. og dyser skal eg prøva å få gjort snarest.. er litt for treig per no. så godt mulig dyser er slitt. Og slike service ting. er faktisk godt grep til å vera så mjuk. Quote
Hans Kåre Isdal Posted June 20, 2011 Author Posted June 20, 2011 oppdatering. skulle skifta fjører framme. skulle vera enkelt...men nei. Der er det vist ein del justringer. så det tok eg ikkje kjangs på. og heller ikkje min mekniker heller. så no har eg muligens skaffa meg sett frå biltema som kan skifta fjører utan å ta av noko oppheng. gleder meg til klonkefri bil. Quote
TommyGun kal.45 Posted June 20, 2011 Posted June 20, 2011 Flott bil. Få knipset noen bilder av interiøret også Quote
Hans Kåre Isdal Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 Der var fjærene skifta. deiligt å få stabil bil framme igjen. og dette sette hjalp meg veldig. gjekk ikkje lange tida gitt. http://www.biltema.no/ProductImages/19/large/19-1263_l.jpg Quote
Hans Kåre Isdal Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 kremt koster 800 til bergen. 1200 kr til stavanger...og trenger fri..taper penger... nei då fikser eg den til min mekaniker som eg skylder peng. og han gjer jobben og eg har fått bet. mi gjeld. og han fått verktøy. goood avtale. Quote
Hans Kåre Isdal Posted June 24, 2011 Author Posted June 24, 2011 oppdatering... vel..etter litt morro kjøring. som før medførte litt lyder frå dekk...er no vekk.. og det berre med å bytte lett slitte fjører. der 1 var knekt. og når eg får skifta demper til sports demper(les dyyyr) så blir det bedre. men det må nok vente litt...kjedelig med desse penga gitt. Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 1, 2011 Author Posted July 1, 2011 no har eg fått noko fint og blankt bak hjula. brembo er fiint. http://www.autopartswarehouse.com/images/product_images/images/WORLDPAC/W01331802515BRE.JPG nye klosser kom på..og fant ut at eine kalipparen hadde ødelagd gummi pakning..men stempelet var utan rust. merkelig det. men funker gjer den. kjører no inn skivene. skal vist kjørast roligt inn for at bremse klosser og skive vil fobli balansert. Quote
FrodeS Posted July 1, 2011 Posted July 1, 2011 Det sies begge deler. Jeg har også sett noen si man skal "skremme livskjiten av dem" (sorry, jeg har akkurat vært noen dager i Nord-Norge) for at klosser og skiver skal sette seg best mulig. Selv har jeg aldri brydd meg, jeg har bare satt på nye bremser og kjørt helt normalt. Så lenge stemplet er rustfritt og glir bra, så bør den jo fungere godt, men det er kanskje lurt å bytte den pakningen? Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 1, 2011 Author Posted July 1, 2011 bør eg?! hehe jada. mulig heile kaliparern faktisk. paknings set blir fort ovahaling sett. som kommer nær ny kaliper. kroner triller....jada Quote
FrodeS Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 Gummipakningen er der for å beskytte stemplet mot salt og annet drit. Tenk bare på hvor mye resten av calipperen ruster, du vil nok ikke at stemplet skal ruste like mye. Selve pakningen koster nok ikke mange kroner hvis den er å få løs. Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 2, 2011 Author Posted July 2, 2011 fant ut noko i forgårs. når ein åpner med bilnøkler trenger ein ikkje å holda lenge før det opner..men om ein holder 2 sekunder til...så senker alle vinduene ned. og om du holder 2 sek lenger når du låser...så hever dei seg. Det var ein kjekk oppdagelse. Lurer på kva nytte..men tøft er det. Quote
repvik Posted July 2, 2011 Posted July 2, 2011 Kjekt når bilen har stått i sola en hel dag. Eller når man har glemt å lukke en eller flere vinduer Quote
FrodeS Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 fant ut noko i forgårs. når ein åpner med bilnøkler trenger ein ikkje å holda lenge før det opner..men om ein holder 2 sekunder til...så senker alle vinduene ned. og om du holder 2 sek lenger når du låser...så hever dei seg. Det var ein kjekk oppdagelse. Lurer på kva nytte..men tøft er det. Standard fra 1990, mener jeg å huske En artig feature som ikke så mange vet om. På nyere modeller kan man gjøre det samme med fjernstyrt sentrallås. Det samme gjelder takluka, men den må stå litt åpen fra før for at det skal fungere. Det er laget sånn med hensikt for at man ikke skal risikere å tømme et lass snø inn i bilen ved et uhell. Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 4, 2011 Author Posted July 4, 2011 har vist intreør i bilen og...må bevise det med bilder. Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 I dag kom bilen i frå verksted. Fått ny gear olje og det var nydelig gearing etter det..ahh. men.. så var det eu kontroll..uff dei fant 2 2'er feil....uff uff. ei bærekule og ei knekt fjør bak. så no venter det nye, forsterka fjører bak og ny bærekule framme. og forhjuls kontroll. Beklager at det er lite bilde av ting og bli og slikt. gidder ikkje å skrive og ta bilde av "har vaska bilen" og slikt. Quote
FrodeS Posted July 13, 2011 Posted July 13, 2011 En hjulstillingskontroll er alltids kjekt, men det er ikke nødvendig å ta "bare" for å ha byttet bærekule. Forøvrig imponerende av verkstedet å ha funnet feil på bærekula. De må sjekkes på en litt annen måte enn normalt, så kanskje du har funnet et verksted som faktisk vet hva de driver med. Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 14, 2011 Author Posted July 14, 2011 En hjulstillingskontroll er alltids kjekt, men det er ikke nødvendig å ta "bare" for å ha byttet bærekule. Forøvrig imponerende av verkstedet å ha funnet feil på bærekula. De må sjekkes på en litt annen måte enn normalt, så kanskje du har funnet et verksted som faktisk vet hva de driver med. trur det..dei bør det. fylkesnes bil på stord. den dyraste plassen på øya for deler. og mercedes verksted er det og.. så dei bør kunne vite dette ja. Quote
Odd Sigurd Posted July 14, 2011 Posted July 14, 2011 Men merk deg at du e heldigare enn oss araberar,Wathne e ca 1000,-kr dyrare på servicane enn Fylkesnes e Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 14, 2011 Author Posted July 14, 2011 Men merk deg at du e heldigare enn oss araberar,Wathne e ca 1000,-kr dyrare på servicane enn Fylkesnes e går det ann?!! og eg klager på fylkesnes.... men eg er der berre når eg må. olje skift tar eg på venneverkstedet mitt...der eg har hatt mine biler i snart 8 år trur eg. Quote
Hans Kåre Isdal Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Endelig er bilen EU godkjent. liste som er skiftet: - 4 fjærer. der av dei bak er fosterka. - 1 opphengskule. - 1 holder til krenge stag frame(trur det er det er kalla) - olje motor og gear kase. - nye bremo bremser framme med bremo klosser.(org størelse) så no er det rett før det fyker av garde til england via go veier. i tyskland. Quote
Recommended Posts