Guest Bent Skarlie Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Har i disse dager konverter fra 86 til 94 mod 124 t men jeg sliter litt med tung /treg gasspedal . Så lang har jeg smurt opp alt men det viser seg att vacumventilen som sitter på gearkassen med en wire opp til gasspjell holder igjen når jeg trykker inn gasspedalen , dette har jeg testet ut ved og vippe av wire som går til gearkassen for da ble pedalen normal igjen . Kan det være feil i ventilen eller skal det være slik ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Det høres mest ut som om vaieren til girkassen er strammet for hardt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bent Skarlie Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Når jeg gir gass så er det ikke mange mm som skal til før wiren til gearkassen strammer jeg som igjen medfører tregheten . Er det er klaring her som skal justeres inn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Såvidt jeg husker skal vaieren i 0-posisjon ha en svak bue fra festepunkt (på gassoverføringen) til vaierholder, altså skal den ikke stå i spenn i utgangspunktet. Jeg tipper at din står i spenn allerede da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bent Skarlie Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Det er en svak bue på den mao så er den riktig justert , jeg tok meg en runde uten forbindelse til ventilen og pedalen var nydelig men da var girkassen helt på bærtur ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Da vil jeg tippe på at enten er wiren treg og bør skiftes, eller at den er feilmontert nede i kassa(da burde strengt tatt ikke skiftetidspunktet reguleres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bent Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Jeg har nå feilsøkt videre og du fikk rett Einar wiren er utslitt så jeg roterte den 180 grader og pedalen ble som ny . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts