Guest wicky Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 hiver meg på trenden jeg.. idag skulle jeg sette på vinterdekk..kom meg fint ned til verkstedet med sommerdekk..var jo litt moro å ligge litt bredt her og der..MEN..tenkte å ta service på bilen i samme slengen når jeg hadde den oppe i lufta...først..så røyk en ledning til pluggkabelen...tuppen satt igjen i motoren over tennpluggen...herja en time med å dra den ut...til slutt så ble jeg lei..og prøvde å skru den ut..og da gikk det..merkelig..etter det knakk jeg de listene som sitter oppå motoren der pluggledningene skal være i..artig..så var det nesten umulig å sette på luftfilter boksen igjen..men fikk det til etter hvert...etter det skulle vi bytte coil ledning..istedet for å lirke den pent og pyntelig av coilen..så klarte en kompis å røske den av..med innmaten fra coilen i ledningen...artig det også..satte da tilbake den gamle ledningen...hmm...når alt var montert og olje og filtre var byttet så startet jeg bilen..og gledet meg til en vibrasjonsfri og deilig bil..men neida...den spyr ut SÅÅÅÅ mye eksos...og vibrer litt vel mye...skriver man en sms på mobilen så blir man sinnsforvirret da mobilen går fra side til side...see?itillegg luktet det rart fra ventilasjonsanlegget i bilen..åpnet panseret og ser at en ledning som sitter i nærheten av torpedoveggen og sikringsboksen hadde detti av...bare detti av?nope..feste hadde knukket....hva den gjør vet jeg ikke..kanskje den sørger for mindre eksos fra potta og mindre vibrasjoner i bilen?jaja....jeg liker ikke merca mi lenger likevel...
Guest wicky Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 forresten..hvor mange liter olje skal man ha i en 200 med forgasser?1986 model..
Guest Geggi Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Spørs vel hvor mye du skal forlange av en 19 år gammel Merce.....De fleste andre biler er jo vraka med den alderen.Bare mener at du ikke burde bli så såra over at den nå svikter deg på noen punkter, skulle nesten bare mangle......Det står forresten at det er en 87 i signaturen din.....
Guest wicky Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 og det verste skjedde idag...en kompis fikk en for brei sladd ut av en sving og tok bunnpanna på sin 1986 w124 200 forgasser...tenkte å være snill og taue han de par hundre meterne til garasjen hans..skadefri tur?Å NEIDU!taua kanske 15meter før jeg måtte bytte til 2.gir (ja jeg har manuell kasse!sjalu??) jeg bytter gir....så får jeg ett rykk og hører KADUNK--kliiiiiiiing..... jeg bare hø ? ser i speilet og merca til kompisen min (en på forumet her!) blir mindre og mindre...stopper og går ut...og ser da....hmmm.... tauet hadde faktisk løsnet pent og pyntelig fra festekroken på hans bil...og spretti inn UNDER SKILTET MITT!! har gamle typen skilt med skilt ramme fra JUUL Guldbrandsen...og nå står det JUUL G randsen der...hahahaaa...hele tauet hadde krøllet seg meget vakkert...slik en mor smører en matpakke til sin unge på første skoledag...og slik hun gjemmer en liten overraskelse til ungen mellom brødskivene...slik lå kroken under skiltplata..blæææ as...fikk en liten bulk på koffertlokket rett under skiltet...thats it folks.... og forresten...bunnpanna til kompisen min datt av og delte seg i to...hahahaaaaa!!!
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 bunnpanna til kompisen min datt av og delte seg i to...hahahaaaaa!!!
Guest Geggi Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 slik en mor smører en matpakke til sin unge på første skoledag...og slik hun gjemmer en liten overraskelse til ungen mellom brødskivene...slik lå kroken under skiltplata..blæææ as...Du har en artig beskrivelse av hendelsen hvertfall....
Guest wicky Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 nå hater jeg merca....å kjøre 104km på 30liter bensin er DRØYT forbruk av bensin...
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 28, 2005 Posted October 28, 2005 nå hater jeg merca....å kjøre 104km på 30liter bensin er DRØYT forbruk av bensin... hahahaha...
Guest Johan Stub Posted October 28, 2005 Posted October 28, 2005 nå hater jeg merca....å kjøre 104km på 30liter bensin er DRØYT forbruk av bensin...Det burde være røykeforbud i en uke der du har kjørt da...
Guest W124 Posted October 28, 2005 Posted October 28, 2005 ville prøvd å fått en til å justert forgasseren. vis du spør en merce mekaniker om d så fryser de på ryggen så de vil nok ha en kr å to. men tror d er verdt t med dine symptomer.
Guest wicky Posted November 2, 2005 Posted November 2, 2005 kanskje på tide å kjøpe ny bil? næsh...aldri..nettop kjøpt bilen..hmm...bensin forbuket ligger nå på ca 1,5l på mila...fant ut at en slange fra luftfilter boksen og inn i toppen hadde hoppet av pluss en vacuum slange inn til forgassern...vibrasjonene har blitt mindre enn før...pluss bensin forbruket har vel lagt seg på ett normalt nivå..eller? tror jeg skal kjøpe den ene delen som er knekt (gass spjeld åpnet???)var det autotrio sa iallefall...Norsk Forgasserservice i Drøbak hadde slike og han kunne skaffe det billig og justere forgassern min...men så var det en fin ting som heter penger da...blæææ...
Guest Cathrine Posted November 2, 2005 Posted November 2, 2005 kanskje på tide å kjøpe ny bil? næsh...aldri..nettop kjøpt bilen..hmm...bensin forbuket ligger nå på ca 1' date='5l på mila...fant ut at en slange fra luftfilter boksen og inn i toppen hadde hoppet av pluss en vacuum slange inn til forgassern...vibrasjonene har blitt mindre enn før...pluss bensin forbruket har vel lagt seg på ett normalt nivå..eller? tror jeg skal kjøpe den ene delen som er knekt (gass spjeld åpnet???)var det autotrio sa iallefall...Norsk Forgasserservice i Drøbak hadde slike og han kunne skaffe det billig og justere forgassern min...men så var det en fin ting som heter penger da...blæææ...[/quote'] det skal koste å være kar!
Guest wicky Posted November 2, 2005 Posted November 2, 2005 kanskje på tide å kjøpe ny bil? næsh...aldri..nettop kjøpt bilen..hmm...bensin forbuket ligger nå på ca 1' date='5l på mila...fant ut at en slange fra luftfilter boksen og inn i toppen hadde hoppet av pluss en vacuum slange inn til forgassern...vibrasjonene har blitt mindre enn før...pluss bensin forbruket har vel lagt seg på ett normalt nivå..eller? tror jeg skal kjøpe den ene delen som er knekt (gass spjeld åpnet???)var det autotrio sa iallefall...Norsk Forgasserservice i Drøbak hadde slike og han kunne skaffe det billig og justere forgassern min...men så var det en fin ting som heter penger da...blæææ...[/quote'] det skal koste å være kar! det koster å være meg heter.....
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now