Jump to content

C124 ASR lyser

Recommended Posts

Guest Andreaz
Posted

HEI!

På min kjære stjerne har ASR plutselig begynnt å lyse. Har tidligere hørt at dette er relatert til strøm-problemer..

Har målt 12.2V på batteriet. (Motor ikke igang)

13.89V ladespenning over polene. Men rammlet ned til 12.5V når jeg slår på vifta på II, begge setevarmerne, fjernlys, varmetråder og radio.

Dette regner jeg med er litt for dårlig ja, men fortsatt over grenseverdien for at ASR (og SRS som noen også opplever) skal begynne å lyse.

Kan også nevne at varmetråd-knappen begynnte å blinke i dag, det samme gjorde de to røde lysene i varme-sete knappene. Mistet også all kraft til servoen et kort øyeblikk i et kryss. Fikk da virkelig føle hva bilen veier ja :)

Noen gode råd og tips?

Guest Tin Nguyen
Posted
Kan også nevne at varmetråd-knappen begynnte å blinke i dag' date=' det samme gjorde de to røde lysene i varme-sete knappene.[/quote']

Så vidt jeg vet indikerer dette lav spenning på batteriet, dvs batteriet er i ferd med å bli utladet...

Guest Andreaz
Posted

Byttet lade-regulatoren, til 14.4V (391,- hos lokale MB pusher)

Problem ser ut til å være løst. Den gamle hadde ikke mange millimeterene igjen på den ene pinnen heller :)