Jump to content

Skjeve skiver?

Recommended Posts

Guest Steimler
Posted

Kjenner det lugger litt når jeg bremser, men dette kun når jeg har bremset ned til lav hastighet og kjører i lav fart. I høyere fart merkes ingenting.

Hvor kan feilen ligge?

Guest amorino
Posted

Prøv å vaske skivene med f.eks. rødsprit e.l. i første omgang. Som regel er det bare skit eller annet smått som gir dette. Merkes sjelden når du hamrer pedalen til gulvet, men ved mindre trykk blir det følsomt!

Guest superted
Posted

har hatt dette problemet på 2 stk.190 E. Bytta skivene bak og det ble bra. Husk å moe/smøre kaliperene.

Guest Naadeslaus
Posted

Det kan være skjeve/kast i dem. Da må dem byttes..

Posted
Det kan være skjeve/kast i dem. Da må dem byttes..

...og når ikke det hjelper, enda man har renset anlegget som bare faen, så må navet skiftes.

Jeg har _også_ vært borti at hjulene ga masse kast i skiva. Ble borte da jeg byttet hjul.

Guest stiansenfrode
Posted

Hadde problemer med det samme på min 126 bil.Endte opp med å bytte alle fire skivene pluss klosser.Merket ikke noe i pedalen ved myk oppbremsing,noe som er vanlig ved kast i skivene.Heller ikke noe i rattet ved hard oppbremsing.Byttet skivene forann og det ble ikke det spor bedre,så da måtte feilen være bak tenkte jeg.Byttet skivene bak,ingen bedring da heller.Kunne det være navene som var skjeve? Tok bilen på bremsetest og fant ut at skivene forann var skjeve.FEILPRODUKSJON var svaret jeg fikk.Nå er alt i orden etter mye frustrasjon og måling.