Guest Redvar Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Har C klassen noen gang blitt levert med oppvarmet frontrute? Om den har det, så ser jeg ikke for meg det store arbeidet med ogmontere det på en som ikke har. Eller har jeg rota meg vekk nå?
Guest Espen Bryne Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 C-klasse (W202) ble ikke levert med oppvarmet frontrute (trur eg...). Uansett så kan det ikke anbefales å ettermontere. Bl.a. kan varmetrådene være til sjenanse under enkelte lysforhold. Montèr heller el. motor-/kupevarmer eller bensinvarmer (Webasto/Eberspächer); det gir bedre komfort-/sikkerhetsuttelling eb
Guest mortenfl Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 det er vel fram til nylig kun ford som har hatt oppvarmet frontrute da de skaffet seg patent på dette. jeg har hatt det og det er helt uproblematisk med tanke på syn ut. de som har bemerkninger ang dette troro jeg er misunnelige . is tiner på sekunder.
Guest Redvar Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Det er akkurat Forden som gjorde at jeg kom på disse tanker. GENIALT, tok ikke et minutt og tine ruta. Bilen en Ford Orion 1991mod. Hva er det med at alle biler har oppvarmet bakrute da, det er jo tross alt forover man skall se mest! Sjønner det med rygging og slikt altså, men alikevell, kan da ikke være det store prismessige og kline på ei oppvarmet rute da. Angående motorvarmer. Finnes det bare blokk varmer? Mener og ha hørt om rør eller en varmer som blir montert på kjølevannsrøret? Ser for meg litt jobb og peng med den blokkvarmeren. Har hørt litt rykter om at den må monteres bak/under starteren??
Guest Trond Roald Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Angående motorvarmer. Finnes det bare blokk varmer? Mener og ha hørt om rør eller en varmer som blir montert på kjølevannsrøret? Ser for meg litt jobb og peng med den blokkvarmeren. Har hørt litt rykter om at den må monteres bak/under starteren?? tror nok det bare leveres blokkvarmer til c-klasse.det går ca to timer å montere blokk varmer på din c-180.bare å ta ut starteren og skru ut pluggen og skru inn elementet.tror blokkvarmeren koster rundt 500kr.
Guest Redvar Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Angående motorvarmer. Finnes det bare blokk varmer? Mener og ha hørt om rør eller en varmer som blir montert på kjølevannsrøret? Ser for meg litt jobb og peng med den blokkvarmeren. Har hørt litt rykter om at den må monteres bak/under starteren?? tror nok det bare leveres blokkvarmer til c-klasse.det går ca to timer å montere blokk varmer på din c-180.bare å ta ut starteren og skru ut pluggen og skru inn elementet.tror blokkvarmeren koster rundt 500kr. Så det er ikke noe hokuspokus og fikse dette selv altså?
Alexander Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Har C klassen noen gang blitt levert med oppvarmet frontrute? En gang i tiden fantes det i hvertfall uorginale oppvarmede frontruter å få kjøpt til w201, så det skulle ikke forundre meg om det fantes til c-klasse også. Du får ringe litt rundt til bilglassforhandlere og forhøre deg.
Sven Håkon Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 En gang i tiden fantes det i hvertfall uorginale oppvarmede frontruter å få kjøpt til w201' date=' så det skulle ikke forundre meg om det fantes til c-klasse også. Du får ringe litt rundt til bilglassforhandlere og forhøre deg.[/quote'] Seriøst? Husker du hvor?
Alexander Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Seriøst? Husker du hvor? Hmmm, det var vel Inge som pratet om dette, så da gjetter jeg på at det var Hurtigruta bilglass som skaffet det. Jeg regner med at dette er utrolig spesielt og noe som de ikke selger veldig mye av for å si det pent, så det er jo bare å ringe litt rundt og se om det fortsatt er mulig å få tak i.
Guest Espen Bryne Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 det er vel fram til nylig kun ford som har hatt oppvarmet frontrute da de skaffet seg patent på dette. jeg har hatt det og det er helt uproblematisk med tanke på syn ut. de som har bemerkninger ang dette troro jeg er misunnelige . is tiner på sekunder. Det er Ford produkter og dermed bl.a. også Jaguar og Range Rover som leveres med oppvarmede frontruter fra fabrikk. Uansett; varmetrådene er synlige, ref. f.eks. W124 med laminert bakrute. Men det er selvsagt bare et problem dersom man irriterer seg over det, så det er en smakssak Selv foretrekker jeg et bilmerke som leverer gode varmeanlegg og bra defroster, så oppvarmet frontrute bør derfor ikke være et relevant tema for de som vanker på dette forum Fra spøk til revolver, så vil jeg personlig heller skrape is av vinduene et par ganger i løpet av en vinter, enn i samtlige (ellers) frydefulle timer bak rattet sitte og telle antall horisontale varmetråder
Sven Håkon Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 De Fordene jeg har kjørt har hatt vertikale bølgete striper - og jeg må si jeg kjørte noen turer med den første før jeg fant ut av det... Hadde vært artig å vite hva en slik rute koster
Guest Geggi Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Du ser bare trådene første gangen du kjører bilen og etter det må du se etter..... Svigers har ny Mondeo med dette og jeg merker det ikke når jeg kjører den.
Guest GammelGul Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Du ser bare trådene første gangen du kjører bilen og etter det må du se etter..... Svigers har ny Mondeo med dette og jeg merker det ikke når jeg kjører den. Jeg kjørte en ford en gang, og hadde både frysninger, brekninger og synsforstyrrelser. La ærlig talt ikke merke til om den hadde frontrute i det hele tatt.
Guest Trond Roald Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Angående motorvarmer. Finnes det bare blokk varmer? Mener og ha hørt om rør eller en varmer som blir montert på kjølevannsrøret? Ser for meg litt jobb og peng med den blokkvarmeren. Har hørt litt rykter om at den må monteres bak/under starteren?? tror nok det bare leveres blokkvarmer til c-klasse.det går ca to timer å montere blokk varmer på din c-180.bare å ta ut starteren og skru ut pluggen og skru inn elementet.tror blokkvarmeren koster rundt 500kr. Så det er ikke noe hokuspokus og fikse dette selv altså? nei,ikke vis du har tilgang til løfte bukk..kan være litt vrient å få ut pluggen i blokka.men,skru ut med en ny 22mm sekskant kopp så burde det gå greit.
Guest Redvar Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Holder på og sjekke litt rundt her i tr-heim nå. Og disse bilglass folka mener det skall være ruter på markedet for både W202 og W201. Det skall også finnes noe alla delvarmet, der trådene ikke er så tette som på Ford sine, men får vite mere til Fredag. De trodde ikke prisen skulle bli så stiv heller, da de kunne trekke fra orginalruta på glassforsikringen.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now