Jump to content

:(( Bilen starter ikke :(

Recommended Posts

Posted

Så kom dagen da cabrioleten ikke ville starte.. Startet opp her utenfor blokka, og kjørte ned til det lokale senteret for og hente noen biletter. da jeg skulle ut og låse opp bilen igjen, trykker jeg på nøkkel (orignal sentrallås) men ingenting skjer. prøver da og låse opp bilen fra høyredøra og åpne sentrallåsen inneifra. Dette virker eller ikke. setter nøkkelen i tenninga og det er ingen reaksjon da jeg vrir på starteren. Fikk pappa til og hente reservenøkkel for og prøve med denne, men den virker eller ikke. Her er det vel starsperra som har slått seg vrang. Mener at man skulle kunne trykke på åpne/låse knappen for og deaktivere denne, så lenge man har original nøkkel ??

Guest Bengt E Jacobsen
Posted
Så kom dagen da cabrioleten ikke ville starte.. Startet opp her utenfor blokka' date=' og kjørte ned til det lokale senteret for og hente noen biletter. da jeg skulle ut og låse opp bilen igjen, trykker jeg på nøkkel (orignal sentrallås) men ingenting skjer. prøver da og låse opp bilen fra høyredøra og åpne sentrallåsen inneifra. Dette virker eller ikke. setter nøkkelen i tenninga og det er ingen reaksjon da jeg vrir på starteren. Fikk pappa til og hente reservenøkkel for og prøve med denne, men den virker eller ikke. Her er det vel starsperra som har slått seg vrang. Mener at man skulle kunne trykke på åpne/låse knappen for og deaktivere denne, så lenge man har original nøkkel ??[/quote']

Hva mener du med at reservenøkkel ikke virker. Er det fjernkontrollen du mener? Døren må åpnes med fjernkontrollen for å deaktivere startsperren. Det er vell batteriet i fjernkontrollen som er gåen. Sjekk dette ved å se på fronten på fjernkontrollen mens du trykker på knappen. Det skal blinke rødt en gang etter ca 3-4 sek hvis batteriet er iorden.

Posted

Sansynligvis startsperra ja, MEN, kan det være at den bare er ute av synk? Dette vet du selv, men du skal altså fra låst bil sende signal fra nøkkelen på vanlig måte selv om ingenting skjer, deretter raskt låse opp bilen mekanisk med nøkkelen for så å sette nøkkelen i tenningslåsen og slå på tenninga innen det har gått et antall sekunder (som jeg har glemt)!

Prøv ihvertfall dette før du gjør noe dyrere!

Posted

hehe. jeg har prøvd med begge nøklene. I begge er batteriene i orden og det blinker rødt i fjernkonrollene. Jeg får eller ikke rødt eller grønt lys i mottagerenheten da jeg trykker på knappen

Posted

Det samme skjedde med min for noen månder siden. Det var en sikkring som var gått.

Posted

interssant.. satt denne i sikringsboksen eller? jeg tok en kjapp titt når jeg holdt på, men snødde og var så surt, så jeg orka ikke. tar det snart

Posted

Ja den var i sikkringsboksen. Sentrallåsen er død fortsatt så det var nok en kortsluttning i enten pumpa eller comfort rele.

Posted

Merkelig.. ble kjørt ned der den sto. prøvde på nytt og åpne den med sentrallåsen. Da virket alt igjen, og det var bare og starte å kjøre :D

Guest Eivind Soltvedt
Posted
Merkelig.. ble kjørt ned der den sto. prøvde på nytt og åpne den med sentrallåsen. Da virket alt igjen' date=' og det var bare og starte å kjøre :D[/quote']

En liten EMP utladning fra ett spøkelse kanskje?

Posted

Erik, - har hørt om selvreparerende støltfangere, men dette med selvreparerende sentrallås er helt nytt for meg! Blir nok vrient å finne årsaken nå når alt er iorden, - får håpe det varer lenge!

Posted

.....også skader det vel ikke å vri litt på sikring C i boksen!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...