Jump to content

Hva kan glede et MB-hjerte mer enn dette? ;-))

Recommended Posts

Guest Johan Stub
Posted

Ojjj - dette er en intrikat sak for BMW-ledelsen i Tyskland. De vil IKKE ha en ny "elg-velt" historie på seg.

Posted

Hvor blir det av skap-MBentusiastene våre da???

(les: BMV-gutta) :lol:

Guest Johan Stub
Posted

Tror vi mobbet dem vekk. De sitter sikkert på et annet forum og snakker om hvor grusomme vi er.

Fillern også - vi skulle hatt dem her. Det var jo egentlig ganske gøy!

Guest Johan Stub
Posted

Så er saken kommet til norske medier også:

Saken:

Testene viser at bilens bakdel - i en hastighet på 68 kilometer i timen og med full last - slipper veggrepet i svingene, slik at den får en kraftig sladd.

Ikke ofte det skrives direkte positive nyheter om Mercedes:

Testpanelet fant ikke lignende svakheter hos Volvo eller Mercedes, melder NRK.no.
Posted

"- Lille Opel Corsa klarer det bedre enn BWM, uttaler Frodin."

:lol:

Posted

Synes dette er helt teit med tanke på så mange andre drittbiler folk kjører rundt i. Neste gang kan det være en MB de svenskene hakker på.

Tullinger kan bruke selv den beste redskap feil. Jeg har bare prøvekjørt "nye" 5'ern en liten tur, men kjøreegenskaper, det kan BMW.

(Er ikke noen skap - BMW'er jeg, da :P :P :lol: :lol: )

Posted

Regnet med at alle forstod humoren her.... :wink:

Guest Johan Stub
Posted

Ehh - humor?

*tenke - tenke*

Ahh!

ØHN har prøvekjørt den 5'ern! Skal jo selvfølgelig være 2'ern!! :lol: :lol:

Posted
Ojjj - dette er en intrikat sak for BMW-ledelsen i Tyskland. De vil IKKE ha en ny "elg-velt" historie på seg.

Hvis ikke det bare er teknikens wärld som prøver å skape blest rundt seg selv, da.

Posted
Hvis ikke det bare er teknikens wärld som prøver å skape blest rundt seg selv' date=' da.[/quote']Er nok litt av begge deler. De er ganske pompøse til tider, de biltesterne der...
Posted
Synes dette er helt teit med tanke på så mange andre drittbiler folk kjører rundt i. Neste gang kan det være en MB de svenskene hakker på.

Tullinger kan bruke selv den beste redskap feil. Jeg har bare prøvekjørt "nye" 5'ern en liten tur, men kjøreegenskaper, det kan BMW.

Er det ikke samme gjengen som fikk A-klassen til å velte da..? jeg synes det er glimrende å ha dem, så kan de finne feil med bilene slik at det er mulig å få rettet det opp før personer blir skadet... :roll:

Tullinger sier du, hva med familen på 5 med full last som må ta en unnamanøver..??? holdt på å si noe men jeg skal la vær, det er ingen som er feilfrie og det er ypperlig at noen tar tak i det slik at oss "tullinger" slipper å havne i grøfta fordi en bil ikke blir skikkelig laget..!!.. :oops:

Jeg kommer aldri til til å kjøpe BMW, så de kan lage den akkurat slik de vil, men jeg vil nødig treffe en stakkar på tvers i veibanen fordi de ikke kan produsere skikkelige biler.... MB har vært igjennom det, og det jeg stiller spørsmål om er, om BMW lærte noe i det hele tatt av den episoden eller ligger de 10 år etter på dette planet og, som så mye annet.... :wink:

Posted

Jeg velger å se på det på denne måten: BMW kan mer om biler en Teknikens Värld, og således tviler jeg meget sterkt på at vanlige mennesker får til disse tingene med 5-serien. Hvorfor har ingen andre biljournalister (som jeg vet om, har jo lest noen tester av denne bilen nå, både på vei og bane) opplevd dette hvis bilen er så livsfarlig som de påstår?

Guest GammelGul
Posted

Det var vel heller ingen andre som fikk til å velte med A-klassen? Tror nok disse testerne kjører hardt på for å fremprovosere slike ting.

Og en annen ting. Hvis alle biler skulle være konstruert slik at enhver idiot kan gjøre de merkeligste ting uten at det får konsekvenser, hva slags biler får vi da?

Min gode gamle totredve har hverken ABS, ASR, ESP eller noen andre fantatiske elektroniske duppeditthjelpemidler. Men den er da ike livsfarlig å kjøre med for det. Farlig blir den kun når mannen bak rattet ikke lenger er sitt ansvar bevisst.

Posted
Og en annen ting. Hvis alle biler skulle være konstruert slik at enhver idiot kan gjøre de merkeligste ting uten at det får konsekvenser' date=' hva slags biler får vi da?

[/quote']

Nettopp hva jeg tenkte selv også - alle biler er jo livsfarlige dersom de kjøres over evne (dvs overlast, høy fart, osv).. SELVSAGT vil en A-klasse (eller hvilken som helst høyreist bil) velte dersom man fremprovoserer dette...

Posted

Tullinger kan bruke selv den beste redskap feil. Jeg har bare prøvekjørt "nye" 5'ern en liten tur' date=' men kjøreegenskaper, det kan BMW. [/quote']

Er det ikke samme gjengen som fikk A-klassen til å velte da..? jeg synes det er glimrende å ha dem, så kan de finne feil med bilene slik at det er mulig å få rettet det opp før personer blir skadet... :roll:

Tullinger sier du, hva med familen på 5 med full last som må ta en unnamanøver..??? holdt på å si noe men jeg skal la vær, det er ingen som er feilfrie og det er ypperlig at noen tar tak i det slik at oss "tullinger" slipper å havne i grøfta fordi en bil ikke blir skikkelig laget..!!.. :oops:

Jeg kommer aldri til til å kjøpe BMW, så de kan lage den akkurat slik de vil, men jeg vil nødig treffe en stakkar på tvers i veibanen fordi de ikke kan produsere skikkelige biler.... MB har vært igjennom det, og det jeg stiller spørsmål om er, om BMW lærte noe i det hele tatt av den episoden eller ligger de 10 år etter på dette planet og, som så mye annet.... :wink:

Bare så det er sagt; Alle bilfabrikanter gjør feil fra tid til annen, og det er flott at kritiske tester gjør at de forbedrer og lærer av sine feil. Det blir bare et for tynt grunnlag å konkludere på en enkelt kilde.

Greit at du ikke liker BMW, er vel derfor du kjører MB. Jeg har aldri hatt BMW, men å snakke om at de ligger 10 år etter synes jeg er et like seriøst innlegg som de svenskenes bidrag innen bilsikkerhet.

Håper BMW tar dette seriøst og undersøker saken for andre trafikanter, som deg og meg, sin skyld.

Posted
Greit at du ikke liker BMW, er vel derfor du kjører MB. Jeg har aldri hatt BMW, men å snakke om at de ligger 10 år etter synes jeg er et like seriøst innlegg som de svenskenes bidrag innen bilsikkerhet.

Er det ikke 10 år siden A- klassen veltet da...??.. MB har lært litt av den "tabben" og har gjort noe med det....Det hele var for å sette det på spissen i og med at dette er ikke noe nytt fenomen.... :P

BMW kan mer om biler en Teknikens Värld

Det kan nok være, men tror du ikke de har gjort akkurat det samme med mange andre biler og derfor har litt grunnlag for å uttale seg...??

Hvorfor har ingen andre biljournalister (som jeg vet om, har jo lest noen tester av denne bilen nå, både på vei og bane) opplevd dette hvis bilen er så livsfarlig som de påstår?

Hvor mange ganger har du sett Top Gear, Vi menn, Autofil, Bilsport, Fift Gear, Discovery eller Motor og diverse, hatt fem voksne mannfolk + full oppakning når de kjører utpå bane....??.. :shock:

Bare så det er sagt, de svenskene kan risikere søksmål hvis dette ikke er tilfelle så jeg tror de har gjort grundig forarbeidet.... :P

Posted
ØHN: Greit at du ikke liker BMW' date=' er vel derfor du kjører MB. Jeg har aldri hatt BMW, men å snakke om at de ligger 10 år etter synes jeg er et like seriøst innlegg som de svenskenes bidrag innen bilsikkerhet. [/quote']

Frode Larsen: Er det ikke 10 år siden A- klassen veltet da...??.. MB har lært litt av den "tabben" og har gjort noe med det....Det hele var for å sette det på spissen i og med at dette er ikke noe nytt fenomen.... :P

Jeg får svare for det jeg er sitert på, så svarer sikkert Alexander Nygård på sitatene du har hentet fra han :)

Å sette ting på spissen skaper artige diskusjoner og det er bra. Jeg er enig med deg i at det er trist hvis ikke BMW og andre lærte noe av episoden med A - klassen. Synes likevel det er drøyt å hevde at BMW generelt ligger 10 år etter. Det er ihvertfall hvordan jeg tolker hva du sier her:

Frode Larsen: om BMW lærte noe i det hele tatt av den episoden eller ligger de 10 år etter på dette planet og, som så mye annet....
Posted
Hvor mange ganger har du sett Top Gear' date=' Vi menn, Autofil, Bilsport, Fift Gear, Discovery eller Motor og diverse, hatt fem voksne mannfolk + full oppakning når de kjører utpå bane....??.. :shock: [/quote']

Du tror ikke i fullt alvor at BMW ikke har prøvd dette selv?

Posted

At de ikke har gjort dette på akkurat denne modellen vet jeg ikke men har dere sett dokumentaren som går på Discovery, planlegging og bygging av en tror det er nye 645`en til BMW, der de tar oss med fra begynnelse til slutt, med teskjøring og det hele...programmet varer i 2 timer tror jeg, der ser vi aldri mer enn 2 personer inne i bilen, men det kan jo være at vi ikke får se alt, det samme er når de skal lage og produsere den nye Corvette C6, aldri mer enn 2 pers i bilen under kjøring...... sier ikke at de ikke tester full last men det er urovekkende hvis det er tilfellet, spesielt hvis det kun er svenskene som tar denne "Elg" testen for det er ihvertfall ingen andre innen media som gjør det..... :oops:

Det jeg tror er årsaken er at de ofte bruker samme "fundament" i mange biler for da slipper de godkjenninger, dvs de bruker samme "ramme" og hjuloppheng på stasjonsvogna som sedan for da slipper de billigere unna pga mindre testing og godkjenning, men at de har "bommet" litt med feks maksimal vekta som det "karrosseriet" i sammen med instillingen på antisladdsystemet. vil tro det kun er en programeringssak så er alt ok.... :P

Testene viser at bilens bakdel - i en hastighet på 68 kilometer i timen og med full last - slipper veggrepet i svingene, slik at den får en kraftig sladd.

Dette er jo ikke akkurat betryggende..!!.. :shock:

Posted

<klipp>

programmet varer i 2 timer tror jeg

<klipp>

Du klarte å oppsummere ganske bra hvorfor du ikke skal legge så veldig stor vekt på akkurat det programmet her. Programmet er bra det' date=' men det viser ikke en promille en gang av hvilket arbeide som ligger bak å produsere en ny bil.

Dette er jo ikke akkurat betryggende..!!.. :shock:

Det sitatet der er jo vås. Det er heldigvis tatt ut av sammenheng, men det sier rett og slett at bilen slipper veigrepet i svinger, noe som selvsagt er feil.

Posted

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5164833.html

For å utdype litt utenfor artikkelen jeg linket til: Teknikens Värld har en stund nå angrepet bilmerker som er såkalte "sportslig". Dette er fordi de mener at "sportsligheten" gir kjøreegenskaper som vanlige mennesker ikke klarer å kontrollere. Blant annet så er det noen nye Ford modeller som har fått på pukkelen pga dette. Jeg føler meg rimelig sikker på at dette angrepet på BMW bare er en oppfølging av dette.

Guest Johan Stub
Posted
Bare så det er sagt' date=' de svenskene kan risikere søksmål hvis dette ikke er tilfelle så jeg tror de har gjort grundig forarbeidet.... :P[/quote']

Jeg tror journalistene er ganske så trygge med mindre det ligger en konspirasjon bak. Så vidt jeg husker skjønte Mercedes VELDIG fort at det å angripe "the messenger" ikke var særlig smart, selv om de i første omgang forsøkte seg på det.

Det er bl.a. dette jeg mener med at saken er intrikat. Her er det ikke bare å "dælje" til med de vanlige virkemidlene. De slår tilbake!

Posted
Det sitatet der er jo vås. Det er heldigvis tatt ut av sammenheng, men det sier rett og slett at bilen slipper veigrepet i svinger, noe som selvsagt er feil.

- Har ikke en sjanse

I skarpe svinger blir bilen svært vanskelig å manøvrere, på grunn av måten antisladdsystemet fungerer på, ifølge bladet.

- En vanlig fører har ikke en sjanse, konluderer magasinets sjefredaktør Daniel Frodin til avisen Dagens Industri.

Testpanelet fant ikke lignende svakheter hos Volvo eller Mercedes, melder NRK.no.

- Lille Opel Corsa klarer det bedre enn BWM, uttaler Frodin.

Hva er vås og hva er feil...... dette er direkte kopi av avisa.... :roll:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...