Jump to content

Hva er ditt bensinforbruk?

Guest Tore Bjørndalen

Recommended Posts

Guest Tore Bjørndalen

Jeg var i Tvedestrand i påsken og vi var 4 personer med full bagasje (og da mener jeg full) pluss 2 sykler på hengerfeste, hamsterbur (burde med fordel ha vært gjordt rent før hjemreise) og div. andre ting under/rundt bena som vanlig (jada skulle ha kjøpt stasjonsvogn). Fyllte tanken nesten hjemme igjen og resultatet var 0.93 l/mil. Jeg synes ærlig talt at det må være bra! Gammel bil, 3 liters motor som puster hele veien. Det er greit, det er en del 70 km/t (og 60 km/t).

Jeg er ellers vant til å fylle mer liter enn det står på trip telleren!

Hva med dere andre? Kommentarer?

• Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kjørte Sørlandet rundt, dvs Stavanger - Risør tur/retur med full bil og fullt bagasjerom. ( 70 mil)

1,23 l/mil

Skal sies at der var det en del forbikjøringsmuligheter som måtte testes, samt at bilen har 5 liters slagvolum og godt over 2100 kg tom bil.

Thomas Nygård

S 500

Guest ToreL

Forbuk:

Brukte mer enn vanlig på denne påskeferien. Oslo-Kvitfjell-Oslo - computeren fortalte meg at forbruket ble 0,64 l/mil. Dette var ikke bra !, men det har en forklarikg: Skiboks med 10 par tunge slalomski, og......tilhenger "stappet" med bagasje da bilen var full.

Sist tur på samme strekning ble tilbakelagt med et forbruk på 0,56 l/mil med samme kjørestil (noen forbikjøringer, men rolig kjøring), men uten tilhenger.

Dette er jo diesel (220 CDI) og ikke på langtnær så morsomt som 5.000 ccm.........

Guest Hügel

Målte forbruket på siste tank som ble fylt i går.

80 % landeveiskjøring..........20% by

0,96 ltr / mil

Det må være akseptabelt på en gammel sekser med 302.000 km på samvittigheten....... :D

Guest Eivind Soltvedt

0,93 på mila er ikke så ille..

Kjørte fra kongsvinger til bergen natt til mandag med mitt sluk (90-300TE med 256000 på telleren)

Forbruket på gliset var faktisk 0,927 over 61 mil..Med 5-6 "våkn-opp stopp" (jeg var ikke så trøtt, men litt slitsomt med grus på øyene)

ES

Guest CLK 230

jeg kjørte strekningen OSLO-HAFJELL og med en god del forbikjøringer, fullpakket bil og 4 personer i bilen. nå skal det sies at jeg kjører en 230 kompressor cabriolet men likevell.. måleren min viste 0,84 l /mila er det ille eller? hadde også gjenomsnitts hastighet på 83km/h

Guest ronnysl

Kjørte Oslo-Steinkjer i fjor sommer med et forbruk på 0,82l/mil, dette inkluderer litt småkjøring i Trondheim. Vil si meg meget fornøyd ettersom den i flg fabrikk skal bruke 0,85l/mil på langkjøring. (Kjørte mest på cruisekontroll, men kjørte nå over Dovrefjell så det er svært bra).

Var positivt overrasket med tanke på at det er en 3,2 liter på 1,8 tonn med 231 hester.

Målte den på blandet kjøring i fjor til 1,25l/mil, noe som også må sies å være akseptabelt.

Guest Tore-M

w-124 2.3-16

Lang kjøring, 80-100km\t = 0,8-1 liter

blandet = 1,1-1,5 liter

småkjøring = 1,1-2++ liter :!:

ikke så ille det heller, med tanke på langkjøring..

går tross alt bedre en 300E

må si jeg er skuffet over draget i motoren opp til 3000omdr, tror 230`en går bedre dit :!: men etter 3000.. skjer det ting :D

må si jeg er overrasket over draget i motoren fra 140km\t til mer...!

det er på 3gir en kjenner draget best. men men..

• 1 year later...
Guest Paul

Fikk endelig soset meg til å måle forbruket på min også. Kanskje på tide vil noen si, siden jeg har hatt denne bilen siden januar, men men...

Trondheim - Oslo med 2 personer inkl. bagasje. Kvikk kjøring over Kvikne, ellers holdt vi køen ned hele Østerdalen og inn til Oslo.

0.79 liter pr. mil. Svært godt fornøyd med det.

I fra Hamar til Arendal, snittfart på mellom 100-130km/t brukte den 1 liter blank.

Fra Arendal til Stavanger (over Evje) omtrent samme snitt fart.... :roll:

1,16liter/mil, kan trygt si at det ikke var en søndags tur, men såpass må den jo få.... :wink:

Beste måling er 0,91 - full familiepakke, men ellers kjedelig E39 køkjøring (med klima da....)

Værst forbruk på en hel tank er 1,7l/mil. Frisk tur med 4 voksne og full lastet skap henger over fjellet.

Guest decibel

målte forbruket på langkjøring Ålesund-Tronheim T/R i vinter. Endte opp med et forbruk på 0,69 med pen og forsiktig gassbruk. Synes det er svært bra for en gammel, tung og undermotorisert bil! med automatgear...

Guest Krø

Min 200Diesel har jeg målt til 0.59 på langkjøring, og 0.72 er det meste jeg har klart å presse den opp i på en tank med kun småkjøring.

Bilen er dog IKKE kjapp, menmen....

Perfekt Studentbil!

Mvh Kristoffer

Guest Geir Tore

Beste forbruk: 1 blank

Verste forbruk: 1,2

Har ikke fått testet langkjøring ennå, men tror ikke jeg kommer særlig under 1,0 uten å kjøre saktere enn jeg gidder....

Guest Ronald

Brattvåg til Stocholm 100 mil full bil 0,49l pr.mil

Kjøring med campingvogn hobby 610 1500kg. 1.0l pr.mil

fornøgd med det jeg :D

Guest Björn

Har målt mitt æ også. Trondheim te Oslo brukte æ ca 0,64-0,67.

Kjørte fort æ da, med mæ å full bagasjerom :D

MEEEGET fornøyd æ da 8)

Bilen liker sæ bæst å kjøre over 130 km/t.

Har 90 liters tank æ da :)

Værste forbruket æ har hadd e 1.5 liter per mil pga strupeventilen var defekt :( DYYYR del også rundt 9000 kr + moms (bestilte hos Lorintzer)

LEEENGE LEVE MÆRSHA`N :twisted: 8)

0,49 l pr. mil ? Høres nesten for bra ut, hva for en motor ?

En kollega av meg påstår hardnakket et forbruk på 0,53 fra Sverige til Bergen med en E220T CDI -01, en god luring tenkte jeg.

Selv greier jeg kun 0,64 på Østlandsturer, men da med full familiepakke som en her kaller det så bra. Og stort sett med en sykkel på taket som sikkert ikke slår særlig positivt ut.

Ellers ligger den på rundt 0,77 på rotete bykjøring med mye gassing.

Guest stigwh

Hei!

Vanlig blandet kjøring: 0,93/mil

Langkjøring: 0,75/mil

Kmst. 95 000.

C200TE+ automat 1998.

Så lenge jeg kjører flere mil enn liter jeg tanker så er jeg fornøyd! :D

Stig

Hei!

Vanlig blandet kjøring: 0' date='93/mil

Langkjøring: 0,75/mil

Kmst. 95 000.

C200TE+ automat 1998.

Så lenge jeg kjører flere mil enn liter jeg tanker så er jeg fornøyd! :D

Stig[/quote']

Jeg bruker flere liter enn mil, og er og fornøyd...

:wink:

Holdt på å kjøpe meg en E240T -98 aut.,

hadde den på prøve i et par dager og fikk endel mil. Før denne prøvekjøringen var ikke bensinforbruk noe tema hjemme hos oss,

men da regnestykket ble gjort opp fikk jeg soveposen under armen med klar melding om at denne ikke skulle på vårt budsjett.

Kaldstarter, til barnehagen, butikken, jobben, og litt landevei endte på

forbruk opp mot 1,7 l/mil :shock:

95% av vår kjøring består av denne typen, jeg hadde konstant bensinforbruket i bakhodet bare for en liten tur.

Var vi syndig nok til å bedrive litt inspirert kjøring så følte jeg det som resolutt ran.

Hadde kunne forsvart det hvis dette var en helt spesiell Merc. , men ikke

en dagligkjerre.

Guest Toffy
Jeg var i Tvedestrand i påsken og vi var 4 personer med full bagasje (og da mener jeg full) pluss 2 sykler på hengerfeste' date=' hamsterbur (burde med fordel ha vært gjordt rent før hjemreise) og div. andre ting under/rundt bena som vanlig (jada skulle ha kjøpt stasjonsvogn). Fyllte tanken nesten hjemme igjen og resultatet var 0.93 l/mil. Jeg synes ærlig talt at det må være bra! Gammel bil, 3 liters motor som puster hele veien. Det er greit, det er en del 70 km/t (og 60 km/t).

Jeg er ellers vant til å fylle mer liter enn det står på trip telleren!

Hva med dere andre? Kommentarer?[/quote']

I fjor sommer: Båstad - Oslo - Askim - Kalstad - Mariestad - Hvaler - Oslo - Båstad.

Med 1 400Kg Campingvogn og 3 voksene folk, og full ferie oppakkning.

Forbruk = 1,38L Pr. mil. :lol:

Må si meg fornøyd med det.

T..