Guest Tommen Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 Hadde maks flaks i uflaksen igår. Var ute og gjorde noen småe ærender, da jeg plutselig hører et par lave dunkelyder ifra høyre side framme. Deretter kommer et skikkelig tungt dypt dunk etterfulgt av at høyre side framme detter ned. Jeg stopper selvsagt opp, går ut og sjekker, og jeg ser at skjermen ligger helt nede på hjulet. Det viser seg at bærekula mi er gått i oppløsning. Flaksen i dette er jo det at jeg hadde heldigvis ingen hastighet, og jeg hadde hjulene sentrert, så skjermen gikk ikke til f.... Får bare en minimal bøy på skjermen, uten at det er skjedd noe mere skade, trenger bare og presse skjermen på plass. Det rare med dette er at jeg har ikke hatt noen som helst bankelyder ifra forstillingen som kommer når bærekulene begynner og bli dårlige/gåen.Bilen har også vært på eu-kontroll ivår uten annmerkninger, og jeg har bare kjørt max. 3000 km. siden da. Så jeg begynte og inspisere kula, og det viser seg at metallet som er presset nedi over kula, har gått opp i "liminga". Men, men. Bestilte opp nye bærekuler til begge sidene, samt noen foringer og styrestagene. Så er det byttet med det samme jeg er ifarta. Bilen skal allikavel på 4 hjuls kontroll snart, så skal jeg selge den. Må ha en bil med mere trøkk.
Alexander Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 Det samme skjedde meg for noen år siden med en w201. Utrolig irriterende!!
Guest tdha Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 Vet ikke hvor mye deres bil har kjørt, men jeg fikk beskjedd om at over 200 000 km kan bærekuler svikte når som helst og bør byttes.
Alexander Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 w201en hadde gått et eller annet sted over 300 000 km på det tidspunktet...
Guest Eivind Soltvedt Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 min bil fikk ny bærekule på venstre side foran nå. 306000km. Begynte å bli dårlig på selvopprettinga på styringa og fikk sjekket alt foran der. Sånn ble det oppdaget før det gikk istykker!
Alexander Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Jeg byttet forresten også begge bærearmene på AMGen i fjor, og det var pga at bærekulene begynte å bli slitt samt at de indre bærearmsforingene hadde sprekt. Km stand: 300 000...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now