Jump to content

Sølvgrå bil - hva nå?

Recommended Posts

Guest amorino
Posted

Jeg ser alle her snakker om polering og voksing og krig og fred og sånt... Men skal man også polere på sølv-metallic (eller metallic i det hele tatt?).

Skal ha bilen inn i begynnelsen av november for å ta litt rust i alle hjulbuene (delvis garanti - MB dekker 50 %). Da får jeg vel delvis omlakkert skjermene på et vis. Og så er det til å gjøre den vinterklar lakkmessig. Skal først på Tectyl-behandling, da!

Men hvordan gjøre sølvlakken skinnende, med denne dype glansen alle skriver om ??? :?

Guest Mercedes_Avantgarde
Posted

Jeg er også godt fornøyd med sonax, men husk å rense lakken før du har på voks, når jeg hadde sølv bil så hadde jeg på 3 lag med voks og da holder det lenge (ser det på dråpene når det regner eller du vasker bilen) og det ble ganske fin glans.

Amorino:

er det første gang du tar tectyl på bilen din?

Er det flere av dere som tar tectyl behandling?

Lurer på å gjøre dette på min bil også..

Guest amorino
Posted

Søk på tectyl - så finner du meninger for og mot! Jeg har hatt tectyl på to min tidligere C-klasse, med gode erfaringer derfra! Det var Tuff-Cote, og de gjorde en kjempejobb. Tok vekk all rust med syre først og smørte på overalt. Ikke noe kliss på karroseri.

Guest amorino
Posted

Jeg lurer på om det er spesiell voks, rens eller polish til metallic - og da spes. sølv?

Guest GammelGul
Posted

Nei. Det var tidligere en spesiell voks til en-sjikts metallic lakk, men nå er all lakk to-sjikts med klarlakk øverst. All polish kan brukes uavhengig av metallic eller vanlig lakk.

Guest Tin Nguyen
Posted

Er det noen av dere som har prøvd de nye Sonax Extreme voksene med "nano partikler"? Virker fristende nå som jeg har 2 biler som må poleres hver høst og vår... :wink:

Posted

Ikke prøv det nei. Vet at det jeg bruker fungerer veldig bra så da orker jeg ikke eksprimentere.. :wink:

Ser iflere tråder at det blir nevnt "syre" Hva er dette og i hvordan brukes det. Som gunning på rust, før etter f.eks Brunox, lakke rett på dette?

Noen som kan nevne et navn på denne syra?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...