Jump to content

Riper i lakken etter garanti jobb hos BOS!

Recommended Posts

Guest 3,2 CDI AMG!
Posted
:shock: :shock: Er det mulig! :evil: Skal prøve å gjøre en lang historie kort! Kjøpte meg bil i April/Mai måned.Ved overtakelse ble bilen levert BOS for å ta litt rust! Bilen var ganske bra,så de sandblåste litt på dørene + at de byttet bakluka.Lakkering og arbeid av dette dekket BOS. Tidligere eier er en kamerat av meg,som forøvrig er en kjernekar. Han ville at bilen skulle være strøken, så han betalte for lakkering av resten av bilen.Det eneste som ikke ble lakkert var taket. Men etter kort tid,fant jeg rust bak på taket ved hengsler til bakluke. Avtalte med BOS at de skulle ta dette etter ferien. Bilen var altså nylakkert og helt strøken, i farge 040 svart.Leverte bilen til BOS 10/10 og hentet den idag. Taket er fikset og lakkert, så den saken er grei. Men ser over bilen når jeg henter den, og da blir jeg lang i trynet,for å si det mildt. Det er blitt riper i lakken overalt!!!!! :shock: :shock: Bilen ser ikke ut! Lakkstøv og riper på bakskjermer,forskjermer, dører ,takstolper.Ikke nok med det. Monterte nye rustfrie innstigslister uka før bilen ble levert BOS. Disse er også oppripet i begge fordører! Vet dere hva de sa? Du får polere litt, så blir det nok bra!! Jeg var så sint, så jeg fant ut at det beste var å sette seg i bilen å kjøre hjem.I morgen tidlig leveres bilen til antirustbehandlig,så jeg får ta tak i dette på Fredag, når jeg får igjen bilen. Hva hadde dere gjort??? Jeg er helt i sjokk jeg, over at ett merkeverksted kan behandle en så strøken bil på denne måten. Kom med innspill på hva jeg bør gjøre med dette. Mvh Jørn! :cry: :cry:
Posted

I første omgang er nok det beste å ta kontakt med samme verksted og på en saklig måte fremlegge reklamasjonskrav. De bør jo få en seriøs anledning til rette opp fadesen. Og ja, det var nok like smart å reise hjem idag, og så komme tilbake når toppen har kjøla seg litt.

Posted
Jeg er helt i sjokk jeg' date=' over at ett merkeverksted kan behandle en så strøken bil på denne måten.[/quote']Omtrent som min så ut etter takreparasjonen hos Motor-Trade for noen år siden. Oppripet og lakkstøv rundt overalt, skjevmontert bakluke, sveiseslagg på bakruta, svidde merker i interiøret, hele bilen skitten og nedstøva. (++)

Dette etter at de hadde den i 14 dager for å skifte tak.

Skriftlig klage stilet til verksmester med påfølgende telefonsamtale fikk ihvertfall kverna igang, men helt bra ble det jo aldri da, selv etter 3 oppfølgende turer inn på verkstedet...

Guest amorino
Posted

Det er her et NAF-medlemskap kommer til sin rett. Gratis juridisk hjelp! Det får du kanskje gjennom forsikringen din også...?

Posted

Det er ikke ofte det blir vanskelig å få dette rettet opp, det gjelder bare å snakke med rett person, be om å treffe sjefen i den avdelingen å be de rette skadene asab, ellers så leverer du bilen en annen plass og sender regningen til dem.... det pleier å hjelpe.... :P

TV2 hjelper deg og avisa er også greit å true med hvis de er litt treige i toppen.... :P

Som regel ordner det seg, det er ofte de bare "prøver" seg med en spansk en, men bare stå på kravene din og krev din rett så skal du nok se det løser seg..... lykke til.... :P

Guest Bengt E Jacobsen
Posted
Det er ikke ofte det blir vanskelig å få dette rettet opp, det gjelder bare å snakke med rett person, be om å treffe sjefen i den avdelingen å be de rette skadene asab,

Det heter ASAP Frode. As soon as posible. Ikke as soon as bosible.

Posted

Du har all rett på din side i denne saken, men du MÅ ta opp alle klager med verkstedet som utførte jobben slik at de får muligheten til å rette opp i sine egne feil.

Lov om håndverkertjenester sier blant annet om mangler:

§ 17. Når foreligger mangel.

(1) Mangel foreligger dersom tjenesten ikke fører til det resultatet som forbrukeren i samsvar med §§ 5, 6 og 9 (3) har rett til å kreve eller som ellers er avtalt. Mangel foreligger likevel ikke dersom avviket skyldes forhold på forbrukerens side.

(2) Mangel foreligger selv om tjenesteyteren bare har påtatt seg å utføre tjenesten provisorisk, så bra som mulig eller med liknende forbehold, og resultatet er vesentlig dårligere enn forbrukeren etter prisen og forholdene ellers måtte vente.

Les mer her.

Guest Johan Stub
Posted

Er ikke så dumt med ASAB (As Soon As BOSible) i dette tilfellet. BOS bør få ut fingern ganske så raskt.

Posted
Det heter ASAP Frode. As soon as posible. Ikke as soon as bosible.

He' date=' he...glimrende observert Bengt... :P :mrgreen:[/quote']

As Soon As Bengt? Er'n kjapp?

Posted
Jeg er helt i sjokk jeg' date=' over at ett merkeverksted kan behandle en så strøken bil på denne måten.[/quote']Omtrent som min så ut etter takreparasjonen hos Motor-Trade for noen år siden. Oppripet og lakkstøv rundt overalt, skjevmontert bakluke, sveiseslagg på bakruta, svidde merker i interiøret, hele bilen skitten og nedstøva. (++)

Dette etter at de hadde den i 14 dager for å skifte tak.

Skriftlig klage stilet til verksmester med påfølgende telefonsamtale fikk ihvertfall kverna igang, men helt bra ble det jo aldri da, selv etter 3 oppfølgende turer inn på verkstedet...

Høres ut som Motor Trade det ja!! Utrolig dårlig service og kunnskap på den sjappa der :evil:

Posted

Ta det med ro og hold deg kald. Vær bare sakelig og korrekt uten å hisse deg opp så går dette helt fint! BOS har, som alle andre, enkelte medarbeidere som forsøker å ta en spansk en, iblandt for å redde sitt eget skinn, - desverre. Men ovenfra er BOS 100% seriøse i forhold til å få, og beholde, tilfredse kunder. Hadde selv min E420T inne på BOS skadesenter på Ensjø (nå på Østre Aker vei) for skifte av 4 dører og bakluke på garanti. Alt ble utført fullstendig perfekt. Ingentig å utsette. Bare hyggelig alt sammen. Hadde før det min E220T Cab inne for en skade, - hentet bilen og undret meg på lyden når jeg slo igjen en utskiftet dør. Reklamerte og fikk vite at det "gikk seg til" av en ung, uerfaren og jyplete kundebehandler. Reklamerte til skadesjefen og fikk vite at "slik lyder bare gamle folkevogndører". Det tok en ekstra time å få dette rettet opp, men den tiden var vel verd. Det ble gjordt helt klart at jeg skulle være fornøyd før jeg gikk derfra.

Ta deg litt tid med en overordnet på ditt BOS verksted og jeg er sikker på at du vil bli 100% tilfreds du også! Lykke til!

Posted
Ta det med ro og hold deg kald. Vær bare sakelig og korrekt uten å hisse deg opp så går dette helt fint! BOS har' date=' som alle andre, enkelte medarbeidere som forsøker å ta en spansk en, iblandt for å redde sitt eget skinn, - desverre. Men ovenfra er BOS 100% seriøse i forhold til å få, og beholde, tilfredse kunder. Hadde selv min E420T inne på BOS skadesenter på Ensjø (nå på Østre Aker vei) for skifte av 4 dører og bakluke på garanti. Alt ble utført fullstendig perfekt. Ingentig å utsette. Bare hyggelig alt sammen. Hadde før det min E220T Cab inne for en skade, - hentet bilen og undret meg på lyden når jeg slo igjen en utskiftet dør. Reklamerte og fikk vite at det "gikk seg til" av en ung, uerfaren og jyplete kundebehandler. Reklamerte til skadesjefen og fikk vite at "slik lyder bare gamle folkevogndører". Det tok en ekstra time å få dette rettet opp, men den tiden var vel verd. Det ble gjordt helt klart at jeg skulle være fornøyd før jeg gikk derfra.

Ta deg litt tid med en overordnet på ditt BOS verksted og jeg er sikker på at du vil bli 100% tilfreds du også! Lykke til![/quote']

Mye av problemet til BOS og Motor Trade er at dem behandler kundene forskjellige etter skjøn. Er du 25 år å har en c klasse så driter dem rett å slett i deg. Kommen du som en 50årig "børsmegler" så får du nok hjelp ja, men det skal ikke være sånn!

Jeg vil derfor tro at du med dine biler får en god behandling.

Posted
Mye av problemet til BOS og Motor Trade er at dem behandler kundene forskjellige etter skjøn. Er du 25 år å har en c klasse så driter dem rett å slett i deg. Kommen du som en 50årig "børsmegler" så får du nok hjelp ja' date=' men det skal ikke være sånn!

Jeg vil derfor tro at du med dine biler får en god behandling.[/quote']

Ang BOS på Østlandet (Follo Bil Ski & Autostern) har jeg fått bra behandling og fin service uansett hvor ung/gammel jeg er/var og hva slags bil jeg har levert inn eller kjøpt deler til eller trengt hastehjelp med.

Når det gjelder Motortrade: Det verste møkkastedet jeg har vært borti. Trege folk som ikke gidder ta deg i mot i f. eks deleavdelingen, da de tydeligvis finner det for godt å prate privat i tlf istedet. Hadde også E250'n inne der for noen år tilbake for oppretting og opplakkering av bakenden + bakskjerm. Resultat: lakkstøv på alufelgene, fingeravtrykk av pølselabber som har fått på seg lakk flere steder inne i interiøret (lyst), størknet lakkdråper m.m. og stadige utsettelser på klargjøringstidspunkt.

Jeg tror ikke BOS har som policy å forskjellsbehandle de forskjellige kundene (ser da bort ifra de viktigste kundene som gjerne legger igjen en mill eller to nå og da....hvilket også bare skulle mangle), men jeg tror heller det er Motortrade i seg selv som har et seriøst problem.

Guest 3,2 CDI AMG!
Posted

Hei! Bilen min har ikke vært på Motortrade. Dette er i Oslo! Problemet til disse gutta,(tror jeg da) er at de har alt for mye å gjøre.Jobbene hoper seg opp for dem, så mas og dårlig tid går vel da ut over kvaliteten på det de gjør. Men jeg synes ikke den unnskyldningen er god nok. Jeg forventer at når jeg setter bilen på ett merkeverksted,så blir jobben utført på en ordentlig måte.De burde jo ha en kar som tar en slags kvalitetskontroll etter utført jobb.Men jeg skal aldri levere bilen min der igjen. Har mere tro på ett mindre verksted, som tar jobber for BOS. Jørn!

Posted

Mye av problemet til BOS og Motor Trade er at dem behandler kundene forskjellige etter skjøn. Er du 25 år å har en c klasse så driter dem rett å slett i deg. Kommen du som en 50årig "børsmegler" så får du nok hjelp ja' date=' [/quote']

Dette må være bare sprøyt! Det gjelder ihvertfall ikke i Stavanger! Jeg har fått KJEMPESERVICE på BOS i Stavanger både på delelageret og verkstedmottaket alltid!! De har alltid gjort det de skulle til avtalt tid og til avtalt pris. Har det vært problemer underveis, så har de ringt meg før de har satt igang med noe mer. Verksted, delelager og bruktbil-hallen er bemannet med utrolig greie og ordentlige folk som yter 100% service!!

PS! Jeg er 35 år og er bare en helt vanlig arbeider med "gamle" Mercedeser

Posted

....jeg skrev ikke det, - du siterte feil mann!!

Les innleggene ovenfor så ser du at vi er rimelig enige!

Posted
..
Dette må være bare sprøyt! Det gjelder ihvertfall ikke i Stavanger!
Nei' date=' men sa Torbjørn noe om Stavanger? MIN og mange andres erfaring med Motor-Trade er ingenting å skryte av. De HAR folk som går å forholde seg til, men de har mange flere som aldri skulle arbeidet på en plass som de møter kunder. Ei heller røre bilene deres...

Du kan jo f.eks lese deler av denne tråden som beskriver min erfaring på det tidspunktet.

Nå skal det i rettferdighetens navn sies at de nå har åpnet et 'hurtig/meny'-type verksted like ved hovedkontoret, hvor jeg har meget GOD erfaring både med hvordan jeg blir mottatt og det som blir gjort med bilen. Egentlig snodig, men det er mulig de gamle surpeisene ble igjen i den gamle avdelingen? :wink:

Posted
....jeg skrev ikke det' date=' - du siterte feil mann!!

Les innleggene ovenfor så ser du at vi er rimelig enige![/quote']

Sorry, Trbj! Jeg er ikke feilfri :oops:

Posted
Nei' date=' men sa Torbjørn noe om Stavanger? [/quote']

Nei, ikke direkte. Men BOS har avdelinger i hele landet, og det virket som om denne dårlige servicen var en standard i BOS.

Posted
Nei' date=' men sa Torbjørn noe om Stavanger? [/quote']

Nei, ikke direkte. Men BOS har avdelinger i hele landet, og det virket som om denne dårlige servicen var en standard i BOS.

Har møtt vanskelige folk i BOS Lørenskog også, i tillegg til Motor Trade. Men det er kun ved Motor Trade denne "servicen" er en standar...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...