Jump to content

Diff-sperre til 320 te 1994


Guest hagen

Recommended Posts

Guest hagen

Er det mulig å ettermontere diff-sperre på 320`n jeg vurdere å kjøpe?.Har bratt bakke hjemme,men veldig lyst på denne bilen.

Link to comment
Share on other sites

Guest 300TDT
Er det mulig å ettermontere diff-sperre på 320`n jeg vurdere å kjøpe?.Har bratt bakke hjemme' date='men veldig lyst på denne bilen.[/quote']Er det ikke ASR standard på 320 da?
Link to comment
Share on other sites

Guest hagen

asr er det diff,jeg er helt fersk på benz.Prøvekjørte den i dag.Hadde dårlig fremkommelighet.Det blunket ikke noen antispinn .er dette normalt?

Link to comment
Share on other sites

Guest 300TDT
asr er det diff' date='jeg er helt fersk på benz.Prøvekjørte den i dag.Hadde dårlig fremkommelighet.Det blunket ikke noen antispinn .er dette normalt?[/quote']ASR er antispinn - tror ikke 320 ble levert med ASD (som er diffsperre). Men det vet sikkert andre her mer om. :?..
Link to comment
Share on other sites

asr er det diff' date='jeg er helt fersk på benz.Prøvekjørte den i dag.Hadde dårlig fremkommelighet.Det blunket ikke noen antispinn .er dette normalt?[/quote']

 

ASR er antispinn som bruker bremsene for å bremse et hjul som spinner, i tillegg til å strupe motorkraften så du ikke spinner mer enn nødvendig.

 

Ved å bruke hue litt, kombinert med ok dekk kommer du greit fram med en 320. Er det stasjonsvogn, så er den enda bedre. ASD som jeg har (kun diffsperre) funker ikke på min, men den tar seg helt greit fram for det. 124 er en ganske stor og tung bil, men har du først fått litt sig på den, kravler den greit fram.

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

ASR var ekstrautstyr på 124 med bensin-6 og minste v8, og standard på 500E.

 

 

Alt er mulig med tanke på ettermontering.

Link to comment
Share on other sites

Guest Geir Tore
asr er det diff' date='jeg er helt fersk på benz.Prøvekjørte den i dag.Hadde dårlig fremkommelighet.Det blunket ikke noen antispinn .er dette normalt?[/quote']ASR er antispinn - tror ikke 320 ble levert med ASD (som er diffsperre). Men det vet sikkert andre her mer om. :?..

 

Mine foreldre har en '95 E320T med ASD. Forøvrig nylig omregistrert til stasjonsvogn, ser frem til å kjøre litt med den i påsken :) .

Link to comment
Share on other sites

Guest 300TDT
asr er det diff' date='jeg er helt fersk på benz.Prøvekjørte den i dag.Hadde dårlig fremkommelighet.Det blunket ikke noen antispinn .er dette normalt?[/quote']ASR er antispinn - tror ikke 320 ble levert med ASD (som er diffsperre). Men det vet sikkert andre her mer om. :?..
Mine foreldre har en '95 E320T med ASD. Forøvrig nylig omregistrert til stasjonsvogn, ser frem til å kjøre litt med den i påsken :) .
Lækkert. Ja - da vet vi det. :-)
Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å ettermontere diff-sperre på 320`n jeg vurdere å kjøpe?.Har bratt bakke hjemme' date='men veldig lyst på denne bilen.[/quote']

 

Jeg kom over et firma i England som ettermonterte ASD på Mercedes (både 124 og 210). Finner selvsagt ikke igjen linken nå. Jeg mailet litt med dem og kan kanskje bruke tid på å lete gjennom mailboksen senere.

 

Ihvertfall, de kunne ikke sende delene hit til Norge sånn at jeg kunne montere her, de måtte montere selv på sitt eget verksted. Det gledelige er at delene + montering kun kom på ca. 10.000,-

Ta det i samband med en ferie til Storbritannia :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt
Lækkert. Ja - da vet vi det. :-)

 

Forresten godt gjort å omregistrere til stasjonsvogn... :roll:

 

Kanskje det har vært varebil??? Står klart og tydelig E320T! ;)

Link to comment
Share on other sites

Lækkert. Ja - da vet vi det. :-)

 

Forresten godt gjort å omregistrere til stasjonsvogn... :roll:

 

Kanskje det har vært varebil??? Står klart og tydelig E320T! ;)

 

Bare jeg som prøver å krangle litt ... :-)

 

Av karosserier har man bla. sedan og stasjonsvogn.

Av registreringsformer har man bla. personbil og varebil.

 

Min bil er en stasjonsvogn, registrert som varebil.

 

Noen mener en stasjonsvogn kun er stasjonsvogn når den er registret som personbil, men det blir feil. Karosseriet er stasjonsvogn uansett hva som måtte være av seter og vegger inni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...