Jump to content

20" MAE felger STJÅLET!!!

Recommended Posts

Posted

Vær på vakt!! Inatt har det vært kjeltringer å stjålet mine 20" MAE Crown- Jewel felger som sto på min S210. Bilen sto ca 3-4 meter fra soveroms- vinduet!

Beskrivelse: Felger; MAE Crown-Jewel foran 8,5x20" og bak 10x20"

Dekk; BF Goodrich G-Force foran 225/30-20 og bak

255/30-20

Disse felgene må vel være så godt som UOMSETTELIGE ettersom det nesten ikke finnes slike felger i Norge! Felgene koster en formue, og var nye iår!

VÆR PÅ VAKT hvis du får tilbud om slike felger!! Det er bilde av den ene framfelgen i min Avatar.

• Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

...så du fant bilen stående på "buken" i morges da??

Posted

Skikkelig jævlig Charlie..!!.. :cry:

Skal holde deg oppdatert hvis jeg ser/hører noe, håper du får noe igjen på forsikringen for de felgene er sikkert på vei til Polen nå..... :(

Posted
...så du fant bilen stående på "buken" i morges da??

Nei, de hadde faktisk vært veldig "snille" med bilen. De hadde lånt noen firkantede granittsteiner hos naboen, og satt under på kanalen i alle fire hjørnene så det var ikke en skrape på bilen.

Ble rimelig lang og rar i maska da det gikk opp for meg hva som hadde skjedd.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

skulle hatt 5 forskjellige låsebolter på hver felg.

Posted
Skikkelig jævlig Charlie..!!.. :cry:

Skal holde deg oppdatert hvis jeg ser/hører noe' date=' håper du får noe igjen på forsikringen for de felgene er sikkert på vei til Polen nå..... :([/quote']

Jeg har heldigvis ekstra forsikret felgene, så jeg får jo felger tilbake på forsikringen. Men det blir jo så mye ekstra arbeid med politi-anmeldelser og forsikringselskap osv. Dessuten kan en jo ikke bare gå i butikken å kjøpe nye slike felger heller, det er jo en omstendelig affære bare å få fatt i felgene. (Og jeg MÅ jo bare ha akkurat like igjen!!!!! Finnes jo ikke andre felger enn MAE :lol: :lol: :lol: ) Dessuten, vet jeg ikke enda hva forsikringsselskapet finner på. Har vi en dyr egenandel, bonustap, eventuelt trekker de fra noe på nyprisen pga at de er brukt???? (De var nye iår, og har vel ikke kjørt stort mer enn 5-6000 km).

En annen faktor er jo at jeg måtte sette på piggdekkene idag, skal se jeg blir stoppet og får bot også! :lol: :lol: :lol:

Toppen på frekkhet er jo at bilen sto ca. 4 meter fra hodeputa mi!!!!

Det mest fantastiske oppi dette her er jo at disse felgene sikkert er de eneste i 20" som er i Norge!!

Posted
skulle hatt 5 forskjellige låsebolter på hver felg.

Tror nok disse karene hadde fått med seg felgene likevel! De må jo ha vært proffe og iskalde. Vi har vel det mest opplyste gårdsrommet på hele byggefeltet, samt at ca. 7 av husene rundt har soveromsvinduene vendt mot gårdsrommet vårt.

Heller vel mest til tanken om bestillings tyveri med proffe folk. Tror nok ikke jeg får se en av de lokale heltene her i distriktet plutselig kommer kjørende på disse felgene. De ender vel opp på sørlandet eller østlandet, tenker jeg!

Guest GammelGul
Posted

Føler med deg Charlie. Oppdaget at jeg hadde hatt innbrudd selv i dag. Har stående bilen på langtidsparkering i et parkeringshus her i byen. Da jeg kom bort i dag tidlig sto førerdøra på gløtt, og stereo'n var borte.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Og da blir det montert alarm som reagerer på bevegelse på bilen?

Posted
Og da blir det montert alarm som reagerer på bevegelse på bilen?

Det er orginal Mercedes alarm, så det får holde det. De har sikkert vært så forsiktige at en slik ettermontert alarm ikke hadde hjulpet likevel. Da måtte den vært så følsom at den hadde ult hver gang det blåste litt.

Dette kan jo ikke skje 2 ganger!!??

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Da blir det vel å designe dine egne låsebolter!?

Forsåvidt litt glad for at jeg ikke har dyre felger.

Guest kodvaag
Posted

Vel, ser jeg noe som ligner på Sørlandet så havner reg. nummeret på forumet!

Når jeg var liten & hadde Manta, så stjal de stereoannlegg 3 meter fra hodeputa mi(damas)!

Førsta natta annlegget stod montert i bilen.

Sov ikke hjemme en gang. (Hvem gjorde vel det når man var 18 år) :lol:

Men, de ble tatt av onkel Politi før jeg rakk å anmelde det, kl 0830 på morgenen!!! :lol: :lol:

Håper felgbandittene ender på Alcatraz i 10 år på vann og brød!

Legg inn post på www.bilforumet.net med bilde, etterlysning og lovnad om dusør.

Guest Johan Stub
Posted

Hadde jo bare vært så gøy å se filmopptak av tyvene når felgen sitterfast etter at alle hjulboltene er tatt ut. :lol: :lol: :lol:

Posted

Vær på vakt folkens. Vinterdekk og komplette hjulsett for 400 000 ble stjålet fra jobben min nå i helga. Si fra hvis noen av dere blir tilbudt billige vinterhjul/dekk (spesielt av merke nokian)

Guest 3,2 CDI AMG!
Posted

Hei Charlie! Føler med deg. Kjedelig sak det der! :cry: Sånne folk skulle det vært skuddpremie på :evil: :evil: ! Mvh Jørn!

Posted
Hei Charlie! Føler med deg. Kjedelig sak det der! :cry: Sånne folk skulle det vært skuddpremie på :evil: :evil: ! Mvh Jørn!

Ja, og så godt som MAE felgene passer på sorte S210er :lol: :lol: :lol:

Posted
Dessuten' date=' vet jeg ikke enda hva forsikringsselskapet finner på. Har vi en dyr egenandel, bonustap, eventuelt trekker de fra noe på nyprisen pga at de er brukt???? (De var nye iår, og har vel ikke kjørt stort mer enn 5-6000 km).

[/quote']

Dersom de begynner å bråke, så bare be dem skaffe deg tilsvarende felger som de du hadde. Du har selvsagt masse bilder og sånt?

Da mine hjul ble stjålet fikk jeg oppgjør ut fra det de fikk kjøpt tilsvarende sett nytt for hos en forhandler de hadde avtale med (dårlig avtale :-) ), minus egenandel. Jeg opplyste da om hvor mye de var brukt (ikke mye, men de var jo brukt).

Posted

:shock: :shock:

Kondolerer, Charlie.

Skal være på vakt, jeg og.

Eh, har du forresten prøvd å vrenge av/på + avballansert dekk på fast felg på bil? :roll:

Posted
:shock: :shock:

Kondolerer' date=' Charlie.

Skal være på vakt, jeg og.

Eh, har du forresten prøvd å vrenge av/på + avballansert dekk på fast felg på bil? :roll:[/quote']

Ehh.... nei. Det kan vel kanskje være litt av en utfordring... :lol: :lol: :lol:

Posted

Ser du har kommet i media også pga denne saken...men hvorfor ikke bilde av felgene, bare av eieren????

Posted
Ser du har kommet i media også pga denne saken...men hvorfor ikke bilde av felgene' date=' bare av eieren????[/quote']

Det må du spørre Jærbladets journalist om. Jeg ville helst ikke være med på bildet, men hun insisterte. Planen var nok å ha med bilde av felgene, fordi hun var med inn og valgte ut bilde av bilen med felgene på, som jeg mailet til henne.