Guest KjaSol Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Går og lurer på en 98 mod kjørt 193.000. Hvordan er disse 177 hk'ene driftsmessig kontra en 220 CDI. Tenker da mest på kvaliteten ....Er de mye tørstere enn CDI'en? Noen kjente feil som man bør være obs på? Quote
FrodeS Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Går og lurer på en 98 mod kjørt 193.000. Hvordan er disse 177 hk'ene driftsmessig kontra en 220 CDI. Tenker da mest på kvaliteten ....Er de mye tørstere enn CDI'en? Noen kjente feil som man bør være obs på? 300TDT er en mye hyggeligere motor enn 220cdi på en del måter. Den er nok en av dieslene til MB med penest gange. 6-er og forkammer. max moment er vel omtrent som en 220 cdi (avhengig av versjon cdi), men 300TDT kan dras mye lenger uten å "puste ut" på samme måte som en cdi gjør. Forbruket på 300TDT er nok en del høyere, men kvalitetsmessig skal den i hvertfall ikke være noe dårligere. Den er jo egentlig bare en videreutvikling av turbodieslene i 124 og 123. Skal du ha en tidlig cdi som matcher 300tdt, må du opp på 270. Lyden i den, og da særlig på tomgang, er jo helt jævlig i forhold. Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Går og lurer på en 98 mod kjørt 193.000. Hvordan er disse 177 hk'ene driftsmessig kontra en 220 CDI. Tenker da mest på kvaliteten ....Er de mye tørstere enn CDI'en? Noen kjente feil som man bør være obs på? Motoren 300 Turbodiesel er samme motoren som står i E 300 TD.som kom i -93 men da uten turbo. denne står da i 124. 24 ventiler og betegnelsen er OM606. Turboen er nokk noe mer tørst enn en cdi, men som Frode sier, en motor som du kan dra mye lengere. Den er så utprøvd at det skal ikke være noe som klikker på disse. Ser det står mange på finn, til hyggelige priser. Lykke til. Quote
Guest KjaSol Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Går og lurer på en 98 mod kjørt 193.000. Hvordan er disse 177 hk'ene driftsmessig kontra en 220 CDI. Tenker da mest på kvaliteten ....Er de mye tørstere enn CDI'en? Noen kjente feil som man bør være obs på? Motoren 300 Turbodiesel er samme motoren som står i E 300 TD.som kom i -93 men da uten turbo. denne står da i 124. 24 ventiler og betegnelsen er OM606. Turboen er nokk noe mer tørst enn en cdi' date=' men som Frode sier, en motor som du kan dra mye lengere. Den er så utprøvd at det skal ikke være noe som klikker på disse. Ser det står mange på finn, til hyggelige priser. Lykke til.[/quote'] Mange på finn.no ja, men mest varebiler.Er 239' inkl. omreg. ok å betale for en pen 98-modell kjørt 193.000. 5-seters vel å merke......Dører er bytta på garantien snakker om denne:http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1129537047810?finnkode=5842520 Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Mange på finn.no ja, men mest varebiler.Er 239' inkl. omreg. ok å betale for en pen 98-modell kjørt 193.000. 5-seters vel å merke......Dører er bytta på garantien snakker om denne:http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1129537047810?finnkode=5842520 Satt å så på den igår. Den er fin den og prisen er ikke gal den.Har en kompis som kjøpte en ifjor, det var en Avantgarde og han betalte 335 00,- for den hos forhandler. så den der er vell bare løp og kjøp. Hvis den er så bra som det sies. Har jo skinn også. Quote
Guest KjaSol Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Har hatt en slik 99 220 CDI sedan med tilsvarende interiør, god bil å kjøre, men hater 4 syl. CDI-lyden.Drar vogn på 1800 kg om sommeren, antar denne blir fin i så henseende.Det er vel egentlig rust samt automatkassa jeg er mest bekymret for ved kjøp av en slik, motor er bankers. Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Har hatt en slik 99 220 CDI sedan med tilsvarende interiør' date=' god bil å kjøre, men hater 4 syl. CDI-lyden.Drar vogn på 1800 kg om sommeren, antar denne blir fin i så henseende.Det er vel egentlig rust samt automatkassa jeg er mest bekymret for ved kjøp av en slik, motor er bankers.[/quote'] Bilen til kompisen min har skiftet to dører og det var det.Han har chippet den også og har nå 225 hk og 400 nm.Han har sjekket dette med Arnesen i oslo og med Berg`s automat også det i oslo og de hadde ingen problemer med å si at dette gikk fint.Han har ei Bjølset vogn på 1900 og det går så inni hel..... at det er ikke sant. Forbruket gikk ogå ned etter chippingen. Har veldig lyst på en sånn bil jeg også, men jeg venter til 320 cdi blir litt billigere. Det blir festlig det. Quote
CHARLIE Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Har veldig lyst på en sånn bil jeg også' date=' men jeg venter til 320 cdi blir litt billigere. Det blir festlig det.[/quote'] Apropo 320, det sto en dritbillig 2000 modell E 320 T CDI på side 3 i det nye Motorbørsen denne uka! Den så meget bra ut, Obsidan-sort med sort skinn. Har ikke sjekket mer enn det som står i annonsen, men ut ifra den så bilen veldig grei ut. Eier forlangte ikke mer enn 289.000,-!!! Mener det var en 5-seter. Quote
Guest KjaSol Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Har veldig lyst på en sånn bil jeg også' date=' men jeg venter til 320 cdi blir litt billigere. Det blir festlig det.[/quote'] Apropo 320, det sto en dritbillig 2000 modell E 320 T CDI på side 3 i det nye Motorbørsen denne uka! Den så meget bra ut, Obsidan-sort med sort skinn. Har ikke sjekket mer enn det som står i annonsen, men ut ifra den så bilen veldig grei ut. Eier forlangte ikke mer enn 289.000,-!!! Mener det var en 5-seter. Må være denne :http://www.motorborsen.no/ab2/search_hmaAuto.wa?_cmd=view&id=195780&amsTypeOffset=0 10 km???? Er den ombygget tro, virker noe merkeligt..... Quote
Guest ØHN Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Må være denne :http://www.motorborsen.no/ab2/search_hmaAuto.wa?_cmd=view&id=195780&amsTypeOffset=0 10 km???? Er den ombygget tro, virker noe merkeligt..... Litt somlete annonse. Karosseritype; sedan??? 10km?? Merkelig hvordan formatet på det ene bildet er blitt; ser helt dratt ut i toppen. Kontrast og farge i bilder gir lite inntrykk av hvordan lakken er osv. Denne bilen må man se "live" for å mene noe særlig om etter min mening. Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Har veldig lyst på en sånn bil jeg også' date=' men jeg venter til 320 cdi blir litt billigere. Det blir festlig det.[/quote'] Apropo 320, det sto en dritbillig 2000 modell E 320 T CDI på side 3 i det nye Motorbørsen denne uka! Den så meget bra ut, Obsidan-sort med sort skinn. Har ikke sjekket mer enn det som står i annonsen, men ut ifra den så bilen veldig grei ut. Eier forlangte ikke mer enn 289.000,-!!! Mener det var en 5-seter. Ja jeg så den jeg også. Men som dere sier, annonsen var litt rar. Må kanskje ringe for å høre hvordan den er. Quote
CHARLIE Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Har veldig lyst på en sånn bil jeg også' date=' men jeg venter til 320 cdi blir litt billigere. Det blir festlig det.[/quote'] Apropo 320, det sto en dritbillig 2000 modell E 320 T CDI på side 3 i det nye Motorbørsen denne uka! Den så meget bra ut, Obsidan-sort med sort skinn. Har ikke sjekket mer enn det som står i annonsen, men ut ifra den så bilen veldig grei ut. Eier forlangte ikke mer enn 289.000,-!!! Mener det var en 5-seter. Ja jeg så den jeg også. Men som dere sier, annonsen var litt rar. Må kanskje ringe for å høre hvordan den er. Ja, gjør det! Venter i spenning!!! Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Har veldig lyst på en sånn bil jeg også' date=' men jeg venter til 320 cdi blir litt billigere. Det blir festlig det.[/quote'] Apropo 320, det sto en dritbillig 2000 modell E 320 T CDI på side 3 i det nye Motorbørsen denne uka! Den så meget bra ut, Obsidan-sort med sort skinn. Har ikke sjekket mer enn det som står i annonsen, men ut ifra den så bilen veldig grei ut. Eier forlangte ikke mer enn 289.000,-!!! Mener det var en 5-seter. Ja jeg så den jeg også. Men som dere sier, annonsen var litt rar. Må kanskje ringe for å høre hvordan den er. Ja, gjør det! Venter i spenning!!! JA da har jeg snakket med selger.Bilen ble tatt inn til Norge når den var 3-4 mnd. Eier har kjørt den i drosje i indre Telemark og den har km 320 000 ca. Dører og luke bak er blitt skiftet. Og hele bilen er opplakkert utenom taket. Alle servicer er tatt. Og bilen fremstår som meget pen ifølge selger. Er litt gira, men et var km da! Quote
Guest KjaSol Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Om det foreligger komplett servicehistorikk på bilen kan vel km.aksepteres, bare prisen er riktig. Har jo gått mye varm, men automaten kan jo være moden for snarlig overhaling om den ikke allerede er tatt.Videre kan jo dyser etc. være modne for utskifting, om dem har holdt så lenge da....Har selv hatt 220 CDI med 530'km på telleren, hadde litt kvassere lyd enn en "ny", men brukte ikke olje og var gjerrig på drivstoff.Ellers var den fast og fin, automaten var overhalt og gira mykt..... Quote
FrodeS Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Om det foreligger komplett servicehistorikk på bilen kan vel km.aksepteres' date=' bare prisen er riktig. Har jo gått mye varm, men automaten kan jo være moden for snarlig overhaling om den ikke allerede er tatt.Videre kan jo dyser etc. være modne for utskifting, om dem har holdt så lenge da....Har selv hatt 220 CDI med 530'km på telleren, hadde litt kvassere lyd enn en "ny", men brukte ikke olje og var gjerrig på drivstoff.Ellers var den fast og fin, automaten var overhalt og gira mykt.....[/quote'] Innlandskjørt og langkjørt. Burde være en rimelig grei sak å kjøpe den da. Ville tatt en prøvetur, jeg. Et annet alternativ hvis man vil kjøre fort og billig, er å bygge om en 320/400/420/430 til gass. Kjører billigere med det enn med diesel. Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Om det foreligger komplett servicehistorikk på bilen kan vel km.aksepteres' date=' bare prisen er riktig. Har jo gått mye varm, men automaten kan jo være moden for snarlig overhaling om den ikke allerede er tatt.Videre kan jo dyser etc. være modne for utskifting, om dem har holdt så lenge da....Har selv hatt 220 CDI med 530'km på telleren, hadde litt kvassere lyd enn en "ny", men brukte ikke olje og var gjerrig på drivstoff.Ellers var den fast og fin, automaten var overhalt og gira mykt.....[/quote'] Innlandskjørt og langkjørt. Burde være en rimelig grei sak å kjøpe den da. Ville tatt en prøvetur, jeg. Et annet alternativ hvis man vil kjøre fort og billig, er å bygge om en 320/400/420/430 til gass. Kjører billigere med det enn med diesel.[/quote Joda det hadde gått ann å prøve bilen, og km er sikkert ikke noe å si på.Ettersom den er varmkjørt og alt det. Men det som jeg ikke er så innepå med CDI er holdbarheten på alle andre komponenter utenom motoren. En vanlig sugediesel eller den gammle turboen er ikke noe problem, da jeg har skrudd disse bilene i småbiter mange ganger. Så hvis noe skulle skje med en CDI så er vell verksted regninga ganske stor før man kan ta den med hjem. Har ikke planer om å kjøpe problemer. Så er det noen som har ordentlig peil på disse motorene så si ifra. Quote
Recommended Posts