Jump to content

Sliter litt med fransken

Recommended Posts

Posted

Service var gjort når den nye bilen ble levert. Trenger hjelp til å tolke hva som er utført.

151005008.jpg

Guest amorino
Posted

Det er derfor jeg unngår Buskerud - de snakker så rart der!!! :lol:

Guest amorino
Posted

Dette skjønner du sikkert selv også - men det jeg vet er flg:

Liquid de froisement (??) er frostvæske/kjølevæske

Filtrè a air er luftfilter

Filtre à charbon actif er aktivt karbonfilter (sikkert pollenfilter?)

Filtrè à charburant er bensinfilter

Bougies d`allumage er tennplugger

Liquid de frein er bremsevæske

A og B er sikkert for A = kontrollert og B = byttet (???)

Ellers 22/8 = 22. august (he-he)....

Posted

A eller B, er hvilken type service bilen har hatt. A-Service er en liten service med olje og filterskift. B-Service er storservice der bilen blir gjennomgått fra a-å..

Posted
Det er derfor jeg unngår Buskerud - de snakker så rart der!!! :lol:

He he din pudding! :lol:

Posted
Hva betyr A og B?

På dette skjema tolker jeg det som A = JA B = NEI på spørsmål om ny/byttet

Posted

Takk for svar! :)

Postet spørsmålet på Mercefreaken også og fikk et ryddig svar av "ansste"

Bonsoir

Liquide de frein

Bremsevæske, skiftet

Liquide de refroidissement

Kjølevann, ikke skiftet

Bougies d'allumage

Tennplugger, skiftet

Filtre á air

Luftfilter, skiftet

Préfiltre á carburant

Drivstoff - Forfilter, ikke skiftet

Filtre á carburant

Drivstofffilter, skiftet

Filtre á charbon actif

Pollenfilter, ikke skiftet

Guest amorino
Posted

Det siste stemmer jo overens med mitt svar også - og jeg tror nok A og B betyr om det er byttet eller bare kontrollert...

A og B service er nå en ting - det stemmer det. Men ikke i dette tilfellet!! Fin bil, er det den som har stått til salgs på nettet (finn, autodb?) en stund? Har du bilder av den?

Posted
Det siste stemmer jo overens med mitt svar også - og jeg tror nok A og B betyr om det er byttet eller bare kontrollert...

A og B service er nå en ting - det stemmer det. Men ikke i dette tilfellet!! Fin bil' date=' er det den som har stått til salgs på nettet (finn, autodb?) en stund? Har du bilder av den?[/quote']

Ja, Du er flink i fransk amorino :) Takk for hjelpen så langt! Veit ikke hvor lenge den stod på nettet, fant den hos forhandler helt tilfeldig og falt for fargekombinasjonen :D Er utrolig fornøyd med bilen så langt. Legger ved link til presentasjon av bilen på Mercefreaken. Igjen, hyggelig at du likte bilen. :) http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?t=625

Posted

Hallo!

Nå som jeg har fått svar på hva A og B betyr, så er jeg 110% sikkert på at A og B forsatt betyr stor og liten service. Hvis dere ser nøye en gang til står A og B til høyre for "Derniere gamme de maintenance", som betyr "Type service siste gang bilen var inne til service".

At det var stor service forrige gang passer jo bra med at det bare var liten service nå.

De kryssene under A og B er knyttet til "Renouvele/Remplace - Oui/Non" som betyr "Gjøre nytt igjen/Erstattet - Ja/Nei.

Posted
Hallo!

Nå som jeg har fått svar på hva A og B betyr' date=' så er jeg 110% sikkert på at A og B forsatt betyr stor og liten service. Hvis dere ser nøye en gang til står A og B til høyre for "Derniere gamme de maintenance", som betyr "Type service siste gang bilen var inne til service".

At det var stor service forrige gang passer jo bra med at det bare var liten service nå.

De kryssene under A og B er knyttet til "Renouvele/Remplace - Oui/Non" som betyr "Gjøre nytt igjen/Erstattet - Ja/Nei.[/quote']

Høres fornuftig ut tdha :) Håper bare gutta hos BOS er like gode i fransk som dere, og har krysset av riktig :wink: