Sven Håkon Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Vet noen om sensoren som sitter montert på kardangtunnelen må ligge i vater? Jeg ser for meg at det eneste som egentlig betyr noe er at den sitter BOM fast, all den tid senking, slitasje og last er faktorer som avgjør om bilen har samme høyde gjennom årene.... Kort spurt; Kan sensoren monteres slik: Eller må den monteres i denne posisjonen: Er det noen som har bilder som viser hvordan denne er montert originalt? PS: Grunnet vinklingen bildene er tatt i ser det første ut som det er i vater - dette stemmer ikke, det andre er nærmere Quote
Guest Trond Roald Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 kan ikke tro at det skulle gjøre noe å forandre på stillingen.den skal jo bare måle kreftene som den blir utsatt for.så det holder sikkert at den bare blir skrudd ordentlig fast,der du vil ha den. Quote
Sven Håkon Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Jeg vil tro at du har rett - det er vel tross alt ikke SÅ teknisk avanserte saker vi prater om her? Quote
Guest Jørn-Flemming Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 På W126 sitter den på en egen brakett. Det finnes vel det til din bil også slik at innfestingen blir lettere? Måtte nettopp skifte sensoren på min - den sto for så vidt "vannrett" på braketten sin, men kan ikke tro det kan bety noe - da skulle vel bare airbag'en utløse når kollisjonen skjedde i visse plan også Quote
Sven Håkon Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Haha, godt poeng vedr. utløsning kun på flatmark Det finnes en egen bracket ja, og pris i Danmark (Gørløse) var 55kr, så det blir vel til å skaffe en slik Vet du om den er boltet eller sveiset fast i karosseriet? Quote
Guest Jørn-Flemming Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Så ikke helt etter, men jeg mener å huske at den var punktsveist, Men se om det ikke er noen spor på kardangtunellen som bestemmer hvor den skal stå? Quote
Sven Håkon Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Hehe, min bil er fra perioden hvor alle biler ble utrustet etter hvordan de ble bestilt, ergo har den ingen pekepinner på slikt Den har f.eks. heller ingen ekstra hull i torpedoveggen for ledninger/slanger til utstyr som var en mulighet å bestille... Jeg tror forøvrig at du har rett i punktsveising - håper bare jeg kommer til uten å måtte ta ut viftehuset igjen.. PS: Hullet til tørkeren tror jeg var pre-stanset i innerskjermen som ble satt inn i forbindelse med et uhell jeg hadde for noen år siden Quote
Guest Jørn-Flemming Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Hehe' date=' min bil er fra perioden hvor alle biler ble utrustet etter hvordan de ble bestilt, ergo har den ingen pekepinner på slikt[/quote']Mnei - kanskje ikke. Men enkelte grunnfester, svekkinger av karosseri etc ble laget uansett om den konkret bilen skulle ha ekstrautstyret eller ikke - fra det tidspunktet det ble tilbudt som ekstrautstyr på alle nye biler i en serie. Min har f.eks. hull til å feste solgardin på hattehyllen, under trekket. Men US-bilene hadde aldri det utstyret pga det tredje bremselyet. Se om det ikke er noen uforklarlige "lister" eller avlange fordypninger til denne braketten på tunellen. Quote
Sven Håkon Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Joda, hull til å feste el.setebrytere og slikt var jo tilstede, så du har kanskje rett - la bare ikke merke til noe ekstra da jeg kikket i går (rent bortsett fra at isoleringsmatten hadde en stiplet linje til å trykke ut).. Skal lade opp lommelykten og sjekke nøyere en gang til! Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Da jeg installerte på min var alle hull ferdig stanset ut. Bare å klemme vekk isolering, plastkopp eller lignende Quote
Recommended Posts