Jump to content

Tips til 124 eiere! Sikkert andre også...

Recommended Posts

Posted

Fikk igjen bilen som sikkert mange har fått med seg. Byttet alt av foringer stag etc i bakstilling+ noe foran. Verksmestern sa til meg at jeg burde sjekke travers og enkelte andre ting for rust, og få stoppet det før salthelvete begynner på veiene.

Fikk låne løftebukken til Max R (Johnny) idag, og gikk på med stålbørste,retsliper og negerkuse. Utrolig hvor mange steder det var begynt å ruste!!!!! Fikk tatt alt sammen, og Brunox sprayen ble flittig brukt etterfulgt av litt lakk og understelsmasse (spray). Til slutt sprayet jeg alle nye stag og bolter med Tectyl ML.

Hvis dere har anledning.. få bilen opp og stans rust nå... Ble overasket over hvor mye det faktisk var :shock:

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Hehe, har fått tatt rusthull i traversen min foran allerede.

Men en ting er sikkert! Du har hatt mer utgifter med bilen din enn jeg har hatt med begge mine tilsammen! (selv når vi trekker fra felger og dekk)

Posted
He he... sa nettopp til madammenat jeg får beholde den til den går på dynga... Vi får se da vetdu...... :D

Fant rust under på min også. På størrelse med ei post-it-blokk omtrent. Ei lita ei. (nei, ikke alle lappene dekket utover). Heldigvis er hele undersida dekket med mange lag tectyl. Får bare håpe det ikke er noe uhumskheter på oversiden av det igjen.

tenkte forresten på en sak med vannlekkasjen din. Kan du ikke tette igjen utluftingene bak, sette vifta på fullt, og spyle bilen med zalovann? Der den begynner å blåse bobler er det lekkasje. Kan være verdt et forsøk?