Jump to content

Justere takluke


Guest Frank Osland

Recommended Posts

Guest Frank Osland

Etter det eg har funnet ut kan en justere endestoppene på takluka på W-124 vha den kvite saken på motoren. Det står senke/heve på den. Men korleis gjør en det egentlig. Har prøvd litt, både dra og vri hit og tid. Eneste eg kan konkludere med er at det skjedde forandringer på kor den stopper og at luka er blitt helt tullete nå. Noken som har vært borti det og kan taste ned en forklaring på korleis eg skal gjøre dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest ODDATLE

"Den hvite" på motoren er vel for å lukke takluken dersom du mister strømmen og du ikke vil at luken skal stå åpen?! :wink:

Det sier min instruksjonsbok jaffal

Link to comment
Share on other sites

Guest Frank Osland

Ja den kvite sekskanten er for å lukke luka manuelt, bare å bruke ei 17mm pipe og skru i vei. Men det her er et hjul en kan dra ut og vri på med piler som viser heve eller lukke.

Link to comment
Share on other sites

Guest ODDATLE

Har fått forklart av en kompis som har fått det forklart av noen andre

hvordan justere takluken. Har ikke prøvd det selv,men dette er det beste jeg kan komme opp med:

 

Kjør luken 10 cm. bak.

Fremste del av innv.trekk på luke skal skyves bakover. Den kan sitte fast

så bruk krefter.

Da skal justeringsskruer komme frem.

Håper dette er til hjelp :D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
Guest Lucky me

Stemmer dette eller? Jeg har problemer med at min ikke stopper der den skal og den går bare litt opp når jeg prøver og tilte opp soltaket. Har justert en god del på tellehjulet nå uten serlig hell.

Noen som har litt erfaring/tips med dette så hadde jeg blitt meget takknemmelig.

Link to comment
Share on other sites

Stopp-posisjon på 124 justeres ved å kjøre luke med taklukebryter til bilen mener den er lukket, dra så ut den hvite knotten, kjør luke til den er i riktig stopp-posisjon, klem inn igjen den hvite knotten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...