Jump to content

Dekktrykk W210

Recommended Posts

Posted

Lurer på dekktrykk til 1999 E200 Elegance.

Sommerdekka er 205 - 55 - R16

Vinterdekka er 195 - 65 - R15

Hvis det kan varieres osv ved lite last vil jeg gjerne vite minste trykket for "a comfortable ride" :)

Posted

Like greit å fylle det som står i tanklokket, eller i instruksjonsboka. Har du myke vinterdekk, kan det lønne seg og fylle 10% mer enn det som står i tanklokket

Posted

Takk for svar!

Fant ut trykket for vinterdekka (195 - 65 - R15) som er standard dimensjon ifølge tanklokk. Var 3 alternativer der; standard, tung last og komfortoppsett.

Lurer fortsatt på om jeg kan bruke det som står i tanklokket på sommerdekka som er 205 - 55 - R16. Denne dimensjonen finnes ikke i manualen. Brukermanualen sier 215 - 55 - R16 som alternativ på 16", men det står ikke noe om dekktrykk andre steder enn i tanklokket på standard dimensjon. Bør ikke trykket økes litt med lavere profil?

Posted

Kan bruke samme lufttrykk i sommerhjulene ja.. I utgangspunktet skal man bruke samme luftrykk i lavprofildekk også. Selv bruker jeg og fylle 2,3bar foran og 2,5bar bak ved normal kjøring

Guest Tin Nguyen
Posted

Er litt nysgjerrig på hva slags lufttrykk W210 skal ha med 205/55-16? På min S124 har jeg prøvd meg fram litt, og havnet på 2,4 bar foran og bak. En kombinasjon som passer meg godt...

Posted

Dekktrykket bør egentlig tilpasses hver enkelt.. kjører man normalt, er standard lufttrykk greit. Kjører man litt mer "sporty" bør luftrykket økes