Jump to content

Bytte av Stjerne

Recommended Posts

Posted

Noen *elvetes jævler har knekt av stjerna på min 90- 190E. :x

Har kjøpt ny, komplett med sokkel...

Men hvordan fjerner man den gamle sokkelen?

Bare å trekke rett opp, eller må man under panseret??

Guest amorino
Posted

Hey! Det skjedde min 190 en fem-seks ganger også - da jeg holdt hus i Oslo, vel og merke. Her i Haugesund har den fått være i fred. Ikke fordi vestlendinger er spesielt mye mindre harry - men fordi parkering i krysset Parkveien/Pilestredet ikke var spesielt gunstig!

Nok om det; du må nok under panseret. Jeg hadde en på AutoStern som fiksa problemet - og han hadde en eller annen snodig redskap for å løsne moroa. Men jeg tipper du fikser det med vanlig verktøy også. Sitter med en eller annen form for fjær, om ikke jeg husker helt feil fra 190`n

PS! Faen ta disse stjernetyvene... kan ikke alle heller rane Nokas, eller noe?

Posted

Hvis du ser på den nye stjerna så vil du se at det er en slags, hva skal jeg kalle det, bøyle (?!?!?) som du kan vri på og som da vil smette opp mot foten på stjerna og holde den på plass.

Hvis du er litt sterk i klypa (eventuelt bruker du en tang..) tar du tak i bøyla på den stjerna som sitter der fra før av og drar den mot deg og vrir slik at du låser den i den samme posisjonen som den nye sitter i. Montering av den nye er bare å stikke den i hullet og vri på denne bøyla.

Utrolig dårlig forklart, men det var det beste jeg fikk til nå etter et par glass Black Label...

• 3 weeks later...
Guest Tho-mass
Posted

Nå har noen brukket min også :(

Noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe ny og prisen på denne?

Posted
Nå har noen brukket min også :(

Noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe ny og prisen på denne?

Den koster vel ikke noe særlig mer enn 220 kr på Autostern.... Er du medlem får du vel rabatt også.

Guest enebakk
Posted

drur den koster ca 150,- på autotrio vis jeg ikke husker feil

Posted

noen tok min igår også....6.gangen dette skjer..men det som er merkelig er at alle gangene har det skjedd på vestkanten..hmmm...drepe noen gutter med rosa pannebånd.... :evil:

Guest TorArne
Posted

Skikkelig irriterende med stjerner som forsvinner... Jeg bor på Sagene i Oslo, her forsvant det to stjerner fra min w124 før jeg ga opp å erstatte stjerna..

Noen som vet om det finnes blindplater som man kan erstatte stjerna med? Til en w210?

Står i fare for å få litt vel mye BMW utseende da.. men likevel... :D

-- Tor Arne

Posted
Skikkelig irriterende med stjerner som forsvinner... Jeg bor på Sagene i Oslo' date=' her forsvant det to stjerner fra min w124 før jeg ga opp å erstatte stjerna..

Noen som vet om det finnes blindplater som man kan erstatte stjerna med? Til en w210?

Står i fare for å få litt vel mye BMW utseende da.. men likevel... :D

-- Tor Arne[/quote']

124018.gif

Det finnes ja, du får dette bla ved Luxusline. Det ligger ikke under W210, men W124 (facelift). Etter det jeg vet (og kan huske) er det helt likt delenr på stjerner til W124 facelift og W210. Dette kan sikkert fåes tak i på Autostern o.l. også. Du vet det finnes avtagbare stjerner???