Jump to content

W211 med knukket bakaksel!!

Recommended Posts

Guest Entusiast
Posted

En E 320 cdi 2005 modell, gått ca 50 000km, meget pent behandlet, kjøpt ny på Autostern i Oslo, kjørte på slett motorvei med 4 pers i bilen. Et gedigent smell hørtes og ingen skjønte hva det var. Kjørte ikke på noe.

Det ene bakdekket ble flatt etter hver tredje dag etter smellet og eier skjønte ikke hvorfor. Dekket så også så slitent ut at det måtte kastes ikveld. Da eier dro til Autostern ikveld for å bestille nytt dekk, spurte eieren om Autostern også kunne sjekke hvor dette smellet kunne ha kommet fra. Dekket som ble kastet hadde rift på innsiden av dekket, men ingen tegn til glass, spiker eller andre skader.

Eieren blir omringt like etterpå og joda:

Bakakselens fester hadde alle knukket tvers av. Bakhjulet var tydelig skjevt på høyre side (det hjulet som var "lekk").

Eier fikk beskjed om at bilen var farlig å kjøre med, dersom han ville treffe en litt kraftig dump så risikerte man at hele bakakslingen m.m. ble liggende igjen.... (!!!!!)

Er det mulig?? 2005 modell helt ny E 320 cdi og bakakselen bare knekker!?!?!?!?

Noen som har vært borti lignende? Bilen har ellers fungert problemfritt, til og med uten de "klassiske" el-problemene.

Bilen har riktignok vært inne for tilbakekalling på foringer bak, som var problem på alle fra denne perioden. Dette ble byttet på rundt 20000km.

Det er tydelig at dette hjulet har blitt ødelagt som følge av knukket bakaksling, men likevel skal Autostern ha 2900kr for et nytt hjul (245/45/17 dim).

Eieren kjører nå A140 så lenge...

Kommentarer til at en bakaksel på en helt ny kvalitetsbil av kvalitetsmerke knekker uten videre?

Posted

Materialtretthet muligens. Kanskje en underleverandør som har gjort en slett jobb. Det er jo det alle bilfabrikanter sliter med om dagen. Ikke vet jeg...

Uansett er jo dette helt grusomt. Slikt skal ikke skje! Før vi drar noen konklusjoner så ser vi om det dukker opp lignende tilfeller på andre biler.

Guest AMG_BRABUS_CARLSSON
Posted

kjedelig saker, w211 320cdi er dyr bil og sånt skal ikke skje.

Posted

Det høres helt vilt ut! :shock:

Har aldri hørt lignende historier om 211 og har selv min andre nå...

Hadde ikke gitt meg m.h.t. å betale for dekket selv.

Bare litt nysgjerrig, men hva slags kjøring brukes bilen til?

Guest Entusiast
Posted

Bilen brukes til helt normal kjøring. Ikke herpekjørt, ikke overbelastet, alle servicer fulgt, ikke skadet, helt original kjøpt ny hos Autostern.

Vet om en annen E 320 cdi 2004 mod som har blitt behandlet betydelig styggere enn denne. Den var akkurat til salgs på Finn.no. til 485 000kr, gått 138000km. Nylig solgt så jeg. Den har blitt "herpekjørt" som taxi i Bærum, men har ikke hatt knukket bakaksel av det jeg har hørt. Derimot hadde den noen problemer med luftfjæringen av noe slag.

Den 320'n med knukket bakaksling har blitt rett og slett pent behandlet. Tilfellet har skjedd uten grunn og mening, som lyn fra blå himmel.

Ganske sprøtt, hva?

Posted
Bilen brukes til helt normal kjøring. Ikke herpekjørt' date=' ikke overbelastet, alle servicer fulgt, ikke skadet, helt original kjøpt ny hos Autostern.

Vet om en annen E 320 cdi 2004 mod som har blitt behandlet betydelig styggere enn denne. Den var akkurat til salgs på Finn.no. til 485 000kr, gått 138000km. Nylig solgt så jeg. Den har blitt "herpekjørt" som taxi i Bærum, men har ikke hatt knukket bakaksel av det jeg har hørt. Derimot hadde den noen problemer med luftfjæringen av noe slag.

[/quote']

Hørtes ut som en bil jeg var å så på... godt jeg ikke kjøpte den.....

Guest Johan Stub
Posted
"herpekjørt" som taxi i Bærum

Her er det vel noen ord som ikke passer helt sammen...

Posted
"herpekjørt" som taxi i Bærum

Her er det vel noen ord som ikke passer helt sammen...

Taxi?

Stiller ikke alle med egen bil og Sjåfør der da?

Eller er det noe dårlig stelt med hjemkjøring av sjåfører etter endt

skift Johan?

Guest Entusiast
Posted

Bilen ble fikset på mandag som avtalt og den fikk nye deler på garanti. Eieren betalte ingenting foreløpig da de skulle komme frem til noe angående dekket.

Eieren er fornøyd.

Guest Entusiast
Posted

Innlegget jeg skrev ble ikke postet... :evil: :shock:

Bilen ble fikset på mandag. 5 timersjobb.

Eieren fikk ingen andre tilbakemeldinger enn at bakakselens festebolter var knukket tvers av. Årsak osv var ukjent. Mekanikeren hadde sagt at her var det bare å feste mange nye deler.

Foreløpig er ingenting betalt. Da dreier det seg om dekket naturligvis. Resten var jo en selvsagt garantireperasjon.

BOS vurderer om dekket kan ha hatt sammenheng med skaden på bakakslingen eller ikke.

• 2 months later...
Guest Entusiast
Posted

Har nå fått greie på at de har hørt om 2 biler til av 211 som har knukket bakakselen innen 100 000km.

Det er altså et sjeldent fenomen, men det finnes.

Guest Entusiast
Posted

Ingenting er betalt av eier på selve bakakslingen osv. Eier måtte dog spleise på dekket (3500/2 = 1750) etter å ha sagt at eier snart skal kjøpe ny Mercedes igjen og at ting som dette selvsagt var avgjørende for hvilken forhandler eier skulle velge neste gang.

Posted
Ingenting er betalt av eier på selve bakakslingen osv. Eier måtte dog spleise på dekket (3500/2 = 1750) etter å ha sagt at eier snart skal kjøpe ny Mercedes igjen og at ting som dette selvsagt var avgjørende for hvilken forhandler eier skulle velge neste gang.

Makan til smålighet av BoS.....