Jump to content

registerkjede


Recommended Posts

Posted

Hei,skal bytte registerkjede på min C-180,og da har jeg ett spørsmål.

 

Er kvaliteten på registerkjede kjøpt på Auto trio (merke er IWIS) like bra som ett orginalkjede kjøpt hos Autostern? Det var over 1000,- forskjell.

 

Kjøpte også Hydrauliske ventilløtere og kjede strammer av merke Febi Bilstein,men regner med at kvaliteten er bra siden jeg bare har hørt gode ting om Febi. Derimot vet jeg ingen ting om IWIS.

 

Mvh.

Morgan

Posted

Jeg kjøpte registerkjede på AutoTrio for 6 år siden, og det virket meget bra. Kan ikke hjelpe deg mer enn det...

 

Men hvorfor i granskauen må du bytte kjede på en C180??

Posted

Hei, jeg bytter registerkjede nå siden bilen har nesten gått 300000 og har noen rasle lyder som jeg ikke blir kvitt,så nå blir det nye ventiltettinger,nye hydrauliske ventilelementer,nytt registerkjede og strammer. Den har begynt å tikke veldig mye og bruker endel olje så det er vel på tide å skifte ut div slitedeler.

 

mvh.

Morgan

Posted

Hvis du allikevel skal åpne opp så går det jo ann å gjøre det. Jeg regner med at også denne motoren har plastikkskinner som fører kjedet rundt i motoren. Bytt disse!! Jeg åpnet en 190E som hadde gått 250 000, og allerede da var de dype slitespor i disse plastikkskinnene.

 

Er kjedet veldig mye billigere på Trio så kjøp det der. Jeg er ikke nervøs for å bruke deler fra Trio, det har alltid fungert bra for meg.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...