Guest Mercedes_Avantgarde Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 99 C klasse 200 CDI Sitter en knapp helt nederst til høyre ved giret, altså bak knappen til elvindu bak, det står off på den også er det 3 piler som går oppover (som om det har noe med varme å gjøre) Hva er dette for noe? Også er det en liten boks på passasjer siden, under dasjbordet helt til høyre mot døra, denne har på en måte riller i seg (kan ha noe med varme å gjøre?) Quote
Guest Ebola Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Tipper du mener bryteren for av og på av webasto (kjørevarmer) Når det røde lyset i bryterer lyser, er webastoen av. Boksen som sitter ved passasjersiden, må evt tas bilde av for at jeg skal skjønne hva du mener. boksen har ingenting med varmeanlegget i bilen og gjøre hvertfall Quote
Guest E 220 CDI Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 Har selv en '99 (220 CDI), men jeg har ikke en slik bryter som den du antyder...jeg har webasto, og bryteren for tilleggsvarme befinner seg i askebegeret...over betjeningen for webastoen. Det beste hadde selvsagt vært et bilde Står det ikke noe om denne bryteren i bilens håndbok da Quote
Guest Mercedes_Avantgarde Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 Jeg har ikke askebeger, men har funnet ut at det er webasto som varmer kjølevannet når det er under 8 grader ute, men skulle jo hatt den til å funke som kupevarmer også det koster 7000 kr ferdig montert med det som manger... Quote
Guest E 220 CDI Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Det beste hadde selvsagt vært et bilde... ...og her kommer bildet slik ser det ut hos meghttp://i23.photobucket.com/albums/b354/Holern/DSC01373.jpg Quote
Guest Mercedes_Avantgarde Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Der er knappen ja, men jeg har ikke sånn ur Quote
Guest E 220 CDI Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Der er knappen ja' date=' men jeg har ikke sånn ur [/quote'] Hmmm... ingen armer...ingen kaker Quote
Guest TorArne Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Hei! Tenkte jeg skulle gi nytt liv til denne tråden.. Jeg har den knappen i min 99 220 cdi også... Jeg fikk ikke med instruksjonsbok når jeg kjøpte bilen... Noen som kan tipse om hva den knappen er til for?? MvhTor Arne Quote
FrodeS Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Hei! Tenkte jeg skulle gi nytt liv til denne tråden.. Jeg har den knappen i min 99 220 cdi også... Jeg fikk ikke med instruksjonsbok når jeg kjøpte bilen... Noen som kan tipse om hva den knappen er til for?? Da foreslår jeg at du leser hele tråden i stedet for å bare live den opp. Svaret du leter etter står jo flere ganger. Quote
Guest Frithjof57 Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Vel.... så lærte jeg noe nytt idag også. Har knappen i askebegert som beskrevet over, men det var nok ingen Webasto kunne Bertil O'Steen fortelle..... bare en eller annen slags elektrisk ekstra varmer som skulle varme kjølevannet. Må innrømme at jeg aldri merka noen forskjell....av eller på. I dette tilfelle var det gjaldt den 2001 E 220 CDI Stasjonsvogn som var ny i Norge. Frithjof Quote
Mr. Nygård Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 Vel.... så lærte jeg noe nytt idag også. Har knappen i askebegert som beskrevet over' date=' men det var nok ingen Webasto kunne Bertil O'Steen fortelle..... bare en eller annen slags elektrisk ekstra varmer som skulle varme kjølevannet. Må innrømme at jeg aldri merka noen forskjell....av eller på. I dette tilfelle var det gjaldt den 2001 E 220 CDI Stasjonsvogn som var ny i Norge. Frithjof[/quote'] Tror ikke du merker forskjell her på Sør-Vestlandet, men kjør bilen til Sirdal og la den stå ute i - 20 grader et par døgn, vil du nok merke at temperaturen stiger raskere, samt at den hjelper deg til å starte. Forøvrig; gratulerer med ny bil. Quote
Guest Geggi Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 Gratulerer ja! Når ser vi deg på mandagstreff da?Vi har jo treff på Gausel nå på mandag Quote
FrodeS Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Vel.... så lærte jeg noe nytt idag også. Har knappen i askebegert som beskrevet over' date=' men det var nok ingen Webasto kunne Bertil O'Steen fortelle..... bare en eller annen slags elektrisk ekstra varmer som skulle varme kjølevannet. Må innrømme at jeg aldri merka noen forskjell....av eller på. I dette tilfelle var det gjaldt den 2001 E 220 CDI Stasjonsvogn som var ny i Norge. Frithjof[/quote'] er det ikke dieselvarmer i alle cdi? Quote
Guest Geggi Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Var ikke det i min forrige 2003-mod. (tysk-import)..... Quote
Guest Trond Roald Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Vel.... så lærte jeg noe nytt idag også. Har knappen i askebegert som beskrevet over' date=' men det var nok ingen Webasto kunne Bertil O'Steen fortelle..... bare en eller annen slags elektrisk ekstra varmer som skulle varme kjølevannet. Må innrømme at jeg aldri merka noen forskjell....av eller på. I dette tilfelle var det gjaldt den 2001 E 220 CDI Stasjonsvogn som var ny i Norge. Frithjof[/quote'] er det ikke dieselvarmer i alle cdi? nei!cdi fra 2000 modell har elektrisk oppvarming.da fikk de også vannavkjølt dynamo med større effekt.men,diesel varmer fåes som tilleggs utstyr. Quote
Recommended Posts