Jump to content

FELGER 124 VS 123??

Recommended Posts

Guest torstein vårlid
Posted

passer orginale 124 felger på en 123?

Posted

Du vil kanskje få litt problemer med innpresset på felgen, en 124 felg har innpress 48 eller 49mm hvis felgen er 6,5" bredde, og sportline har 7" bredde felg og denne har innpress 41 eller 42mm.

123 bil har innpress 20 hvis jeg ikke tar helt feil, slik at du risikerer at 124 felgen tar borti støtdemperen, stabstaget eller inne i skjermen ved rattutslag så det må prøves på bilen...... :?

Og så vil det sikkert se helt "nørd" ut med dekk som er alt for lagt inne i forhold til skjermen, men alt er sikkert mulig.... :wink:

Posted
Du vil kanskje få litt problemer med innpresset på felgen' date=' en 124 felg har innpress 48 eller 49mm hvis felgen er 6,5" bredde, og sportline har 7" bredde felg og denne har innpress 41 eller 42mm.

123 bil har innpress 20 hvis jeg ikke tar helt feil, slik at du risikerer at 124 felgen tar borti støtdemperen, stabstaget eller inne i skjermen ved rattutslag så det må prøves på bilen...... :?

Og så vil det sikkert se helt "nørd" ut med dekk som er alt for lagt inne i forhold til skjermen, men alt er sikkert mulig.... :wink:[/quote']

Da er det bare å finne en 29(!) mm spacer , da :-)

Guest torstein vårlid
Posted

OKI,så det kan ordnes med spacers, tøft.

hvor er en bra plass å finne slikt :?:

Posted

Slike vanlige spacere som Koni og andre har, er slike universale, dvs at det blir vanskelig å sentrere felgen og du vil få vibrasjon..... :?

Det du kan gjøre er å kjøpe feks 10mm spacer og presse inn en ny sentreringsring som passer inni felgen og utenpå senterkoppen til 123`en, det går fint men du må kjenne noen eller ha selv utstyret til å lage dette... :lol:

Hvilke felger er det du vil prøve å sette på da....???

Trenger mer info om størrelse og hvilket innpress som står inni felgen... :P

Guest torstein vårlid
Posted

det er helt orginale 8-hulls mercedes 124(87 mod) felger, har ikke felgene her hos meg akkurat nå så jeg kan ikke finne ut hva som står inni di...

Guest Tom Bringsvor
Posted

Fete spacere, men felgen bør vel ha et boss å henge på.

hvilken diameter det er på hullet er viktig.

Det hjelper ikke med TÜV godkjente spacere når selve monteringen blir feil.

Posted
Fete spacere, men felgen bør vel ha et boss å henge på.

Det hjelper ikke med TÜV godkjente spacere når selve monteringen blir feil.

Det er kun et fåtall felger som har spacere tilpasset bilen og felgen, de er fra AMG, Lorinser og slike felger, jeg vil påstå at det er umulig å få tak i spacere som er tilpasset en w123 og en "vanlig" alu felg, eller originale 124 felger for den slags skyld, derfro må en lage et boss for å få sentrert felgen skikkelig.......

Det letteste er å finne noen brukte alu felger til en 126 å sette på de passer rett på..... :P

Guest Tom Bringsvor
Posted
Fete spacere' date=' men felgen bør vel ha et boss å henge på.

Det hjelper ikke med TÜV godkjente spacere når selve monteringen blir feil.[/quote']

Det er kun et fåtall felger som har spacere tilpasset bilen og felgen, de er fra AMG, Lorinser og slike felger, jeg vil påstå at det er umulig å få tak i spacere som er tilpasset en w123 og en "vanlig" alu felg, eller originale 124 felger for den slags skyld, derfro må en lage et boss for å få sentrert felgen skikkelig.......

Det letteste er å finne noen brukte alu felger til en 126 å sette på de passer rett på..... :P

Enig med du.

Posted
Da hadde jeg heller funnet noen billige alufelger til MB på nettet og kjøpt disse:

http://www.finn.no/finn/bap/object/;pdc=1129285319516?finnkode=5979473&sid=4a-ej4-nU319502&pos=885&tot=925&page=36

PASS PÅ! Audi har nav på 57,1, og MB på 66,6! Disse spacerene ser ut som om de har 57,1, og dermed vil du ikke få dem på navet på bilen. Utvendig er det bare å sette på sentrerings-ring 57,1-66,6, så det er ikke noe problem der.

Det finnes spacere med 66,6 i begge ender, men disse er over 10 mm og koster vel ca 4-500,- pr. stk inkl. bolter da. Dessuten så endrer du bilens kjøre-egenskaper BETRAKTELIG med så store spacere foran! (Til det ABSOLUTT verre)