Jump to content

Gleder meg til å få bilen tilbake i dag..

Recommended Posts

Posted

Gleder meg sinnsykt til å få tilbake mercen nå... lei av å kjøre Mazda..

Håper virkelig at jeg merker forskjell i bakstillinga.. Kjedelig å bruke masse penger på noe som ikke synes(gleder meg ikke til regninga)

Bilen er forhåpentligvis på 4 huls kontroll akkurat nå.. Satser på at de har fått tettet lekasje fra takluke også... 8)

Posted

Det er godt det som er gjort, men kjipt å måtte betale for det..... :wink:

Hadde min inne i mai og fikk byttet akkumulatorene til høydejustering bak.....å hekkan for ein forskjell...ny bil..!!.. herligt..!!

Det er en av de gangene jeg har betalt regninga med glede.... :P

Du blir sikkert fornøyd skal du se, alt er bedre enn å kjøre Mazda så det blir som å få ny bil uansett... :wink:

Posted

He he... så sant som sagt, Mazdaen er en skikkelig sparebøsse... aldri noe galt med den.. Kanskje greit med en slik bil som nr 2, når man kjører

benz som nr 1.... som det er noe feil med hele tiden :wink:

Har kanskje noe med at Benz har gått 310.000 (på meteret vel å merke,) mens mazda har gått 180.000 :)

Posted
Gleder meg sinnsykt til å få tilbake mercen nå... lei av å kjøre Mazda..

Håper virkelig at jeg merker forskjell i bakstillinga.. Kjedelig å bruke masse penger på noe som ikke synes(gleder meg ikke til regninga)

Bilen er forhåpentligvis på 4 huls kontroll akkurat nå.. Satser på at de har fått tettet lekasje fra takluke også... 8)

Kjenner igjen dine følelser! For min del er min på verksted i morges for¨å lakkere H-døren pga rust langs kanten til Saccoplanker. :x

Posted
Det er godt det som er gjort' date=' men kjipt å måtte betale for det..... :wink:

Hadde min inne i mai og fikk byttet akkumulatorene til høydejustering bak.....å hekkan for ein forskjell...ny bil..!!.. herligt..!!

Det er en av de gangene jeg har betalt regninga med glede.... :P

Du blir sikkert fornøyd skal du se, alt er bedre enn å kjøre Mazda så det blir som å få ny bil uansett... :wink:[/quote']

Er de køddne å bytte de der akkumulatorene?

Ventet du til den ble steinhard bak?

Posted

Ingen bil i dag, vet jeg hvordan føles. :cry:

FINN ØLET!!!!! :wink:

Posted

Bytta de ikkje selv, de sier det pleier å ryke endel tilkoblinger og slikt så det er kanskje ikke det letteste å gjøre selv....

Etter flere mareritt historier her på forumet om diverse bilverksteder som rett og slett ikke fikk det til, der de til slutt bytta demperer og alt mulig til vanvittige summer så tok jeg ingen sjangser å leverte bilen til BOS i Stavanger og fikk fast pris..... :P

De sa det til meg at d la på litt pga at de gjorde regning me å måtte bytte noen rør og koblinger som pleide å ryke ved demontering.....

Jeg venta ikke til de var steinharde, mine ble bare mer og mer "gyngende" og da bytta jeg de og bilen var som ny..!!.. helt fantasisk deilig..... :P

Posted

Jeg venta ikke til de var steinharde' date=' mine ble bare mer og mer "gyngende" og da bytta jeg de og bilen var som ny..!!.. helt fantasisk deilig..... :P[/quote']

da er jo det vanlige spørsmålet : dyrt ?

Jeg aner ikke om mine burde byttes. Jeg syns kanskje jeg har kjent den gynger litt for mye når jeg kjører over fartsumper i litt fart, liksom at den synker ned etter dumpa, men så går litt for langt opp, og ramler ned igjen med ræva. Mulig det bare er noe jeg innbiler meg, og mulig det er helt normalt. Jeg har kjørt laurel med ødelagte dempere, og det var noe helt annet. Kjedelig å bytte ting som er i orden. Får tro jeg legger merke til det når det er på tide å bytte :-)

Posted
Dyrt...litt dyrt ja...3500' date='- per side for alt ferdig montert..... :lol:[/quote']

Er jo et årlig vedlikeholdsbudsjett, jo!!! :shock: :shock:

Er det ikke bare to kuler som skal byttes??

Posted

Kulene koster 1500 per stk hos BOS, vet ikke om du får slike deler andre steder, det er omtrent prisen for en gassdemper og det er jo det den er..... :lol:

Men jeg vet ikke om den prisen er lik på alle modellene, min veier jo mer enn din og er Sportline....... :?: :?:

Guest 3,2 CDI AMG!
Posted

Disse kulene koster ca 850+mva pr stk på Autotrio! Dette var pris til 210. Sikkert ikke mye forskjell til 124. Jørn!

Posted

Når det koster 3500 for jobb og del på verksted, men Trio bare tar litt over en 1000 lapp for delen, så tror jeg faktisk jeg heller tar sjansen på å ødelegge litt selv enn å sette bilen på verksted.

Posted

Som sagt så ble jeg skremt av at så mange måtte bytte masse deler til flere tusen etter å ha levert bilen inn på et hvilket som helst verksted for å få det billig..... :oops:

Feks flere som har måttet byttet dempere og diverse til mye mer penger..... så jeg tok ikke skjangsen rett og slett, dessuten var jeg så vanvittig irritert over gynginga at jeg ville bare få det gjort.... :P

Posted

Går med planer om få meg en bil nr 2, er nå avhengig av den ene bilen så det blir stress når noe skal gjøres som tar litt mer enn et par timer.... :?

Må få meg en lite riskoker så kan kjøres på jobb og ned til butikken...eneste krav er Automat..... :lol:

Da kan jeg jobbe litt skikkelig med bilen...har mange planer som ikke kan bli gjort pga den ikke kan settes vekk i litt lengre tid.... :P

Posted
Jeg hadde gjort som deg Frode.... Plustelig står man uten deler man trenger' date=' selvsagt en Lørdag ettermiddag.... :twisted:[/quote']

Slikt lærer man seg å ikke gjøre på lørdager. Nå er ikke jeg avhengig av noen av bilene, så for meg spiller det ingen rolle.

Når jeg tenker etter, har jeg svært sjeldent ødelagt noe når jeg har skrudd. Hva jeg har spart derimot på å gjøre ting selv vil jeg tro er i størrelses orden 30 - 40 000,-. Minst!

Posted
Går med planer om få meg en bil nr 2' date=' er nå avhengig av den ene bilen så det blir stress når noe skal gjøres som tar litt mer enn et par timer.... :?

Må få meg en lite riskoker så kan kjøres på jobb og ned til butikken...eneste krav er Automat..... :lol:

Da kan jeg jobbe litt skikkelig med bilen...har mange planer som ikke kan bli gjort pga den ikke kan settes vekk i litt lengre tid.... :P[/quote']

En 123 300TDT anbefales sterkt. Finn en med lite rust og du har en ekstremt god nr. 2 bil. Komforten i min som har ruslet 320000km (med en klype salt) kan ikke sammenlignes med 1995 CarinaE.

Posted

har tenkt tanken Trond, har sett etter noen fine slike:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=891439

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=881577

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=883752

Men en en fin 123er ikke feil det heller, eller rett og slett en fin 230 W124, kravet er Automat og ikke over 250`km.....

Har ikke satt noe pris tak ennå, men i området 40lapper +- litt så burde jeg finne en grei bil.....

Posted

Får bil idag... ikke funnet lekkajse fra takluke... ingen tegn til fukt.. sprøytet masse vann over bil/luke... alt ok... :shock:

Bare vent til jeg skal vaske bil... da renner det inn... :twisted:

Sa jeg kom og hentet bilen etter jobb, men at jeg sannsynligvis måtte ta en tur innom tellesentralen på økern først og hente noen penger :wink:

Da gliste han godt.. :D

Guest 3,2 CDI AMG!
Posted
Som sagt så ble jeg skremt av at så mange måtte bytte masse deler til flere tusen etter å ha levert bilen inn på et hvilket som helst verksted for å få det billig..... :oops:

Feks flere som har måttet byttet dempere og diverse til mye mer penger..... så jeg tok ikke skjangsen rett og slett' date=' dessuten var jeg så vanvittig irritert over gynginga at jeg ville bare få det gjort.... :P[/quote']

Når vi først snakker om dyre deler!!! Har akkurat bytta nivådempere på min S210! Fant ut at jeg hadde sportsunderstell. Demperne kosta 7015kr pr stk!!!! :shock: :shock: