Jump to content

Markering av 25-årsjubileet for C126 i 2006

Recommended Posts

Guest Jørn-Flemming
Posted

Det ser ut til at vi neste år vil få besøk av en samling SEC’er fra Tyskland, Holland og ev flere land. De har tenkt seg en 14. dagers rundtur fra København via Sverige til Nordkapp og tilbake gjennom Norge. Sjekk programmet her: http://www.mbcoupes-europe.com/NorthCape2006.html Det er bare å melde seg på for interesserte!

Jeg tenkte å legge et 126-treff til den dagen gruppen nærmer seg Oslo, dvs 29. juni etter den planen de følger nå. Vi kan jo for eksempel møte dem på Hamar – eller Lillehammer for den del – og følge dem inn til en hyggelig avslutning i Oslo? Ellers er det kanskje noen MB-eiere nordpå som også vil slå følge deler av veien?

Synspunkter mottas med takk - særlig dersom noen har erfaringer med den ruten MB-coupeklubben vil følge? Hvis dere ser etapper som burde vært annerledes, andre traséer som de burde ha valgt etc så håper jeg dere sier fra!

Guest Johan Stub
Posted

Er veldig ydmyk her nå og stiller følgende spørsmål;

Er det bare å holde seg vekk fra dette (møte på Hamar og følge til Oslo) for dem som ikke har 126?

Guest Jørn-Flemming
Posted
Er veldig ydmyk her nå og stiller følgende spørsmål;

Er det bare å holde seg vekk fra dette (møte på Hamar og følge til Oslo) for dem som ikke har 126?

He he. Er ikke ment sånn. I så fall måtte jeg også holdt meg vekke med min V126 :oops: . Jeg er sikker på at disse er interessert i å treffe entusiaster uansett. Det er forresten kommet ønske fra dem nå om å avslutte på Frognersetern. De har hørt om eplekaken og sett utsikten: jorn_560.jpg
Guest Jørn-Flemming
Posted

Jepp. Opprinnelig Californiabil som ble hentet hit i 1990. Lyktene ble skiftet av Autostern, men viskerne er uendret. Bak har den fortsatt de røde hjørnelysene. Den er litt underbitt også pga støtfangeren. Men jeg synes nesten bilen blir penere med den fangeren - mot normalt for US-pakker. Jeg satte dessuten de oransje blinkerne på igjen.

8b660ff1.jpg

Posted

Klarte ikke helt å se hvilke fangere den hadde på det forrige bildet, men det kommer tydelig frem her - må si jeg foretrekker de europeiske, men er enig i at disse fangerene er laaaangt bedre enn mange av de tidligere kreasjonene som følge av US-regelverket... Oransje blinklys tar seg bra ut på en mørk original bil!

Har bilen markeringslysene på siden intakt, eller ble disse koblet fra ved import?

Guest Jørn-Flemming
Posted
Har bilen markeringslysene på siden intakt' date=' eller ble disse koblet fra ved import?[/quote']Bak virker de, og varsellampen kommer på om de svikter. Men foran ser jeg bare ledningene til blinklyset. Her hadde vel US-bilene ulike løsninger med både blink-, kjøre- og sidemarkeringslys? Dessuten var vel US-blinkerne gulere tror jeg? De må uansett ha gjort en grundig jobb her, for det er som sagt bare den ene pæreholderen og ledningen, og jeg har ikke varsel for manglende lys.
Posted

Markeringslysene fungerte vel også som kjørelys ja, men om det var den samme pæren som blinket eller om det var en ekstra vet jeg ikke.. Fargen var annerledes også ja, de europeiske ser en god del bedre ut..

Mange setter inn en parklyspære i tillegg i blinklyset - kunne kanskje vært noe for deg også?

Guest Jørn-Flemming
Posted
om det var den samme pæren som blinket eller om det var en ekstra vet jeg ikke. - Mange setter inn en parklyspære i tillegg i blinklyset - kunne kanskje vært noe for deg også?
Tror det var to pærer, en bipære for blink-/kjørelys og en for sidemarkeringer. I så fall ville jeg nok satt inn amerikanske blinkere igjen. Men akkurat nå er det en del andre prosjekter som har prioritet :wink:
Posted

Kjempefin 126 du har der Jørn-Flemming. Jeg syns også at US-fangerene kler 126en. Var faktisk på jakt etter slike da jeg hadde 126, men det ble ikke noe av. Men jeg får frysninger av gule blinklys, men smaken er som baken :D

Guest Johan Stub
Posted

Skulle hatt med Geir Benz og SEC 560'en hans. Den er flott!! Vet ikke om han leser forumet her? Noen som prater med ham?

Guest Jørn-Flemming
Posted
Skulle hatt med Geir Benz og SEC 560'en hans. Den er flott!! Vet ikke om han leser forumet her? Noen som prater med ham?
Har ikke truffet ham - tror jeg. På treffet i sommer var det flere flotte SEC'er' date=' to 500 og to 560. Men jeg har sett noen flere rundtom.

[img']http://i23.photobucket.com/albums/b378/Autootter/26545cc6.jpg[/img]

fbae9187.jpg

Hyggelig å få kontakt med flere. Send gjerne en epost til joern.nordvik@mb-w126-club.net så formidler jeg 126-stoff direkte!

Guest Jørn-Flemming
Posted
Huff! Her var det mye gule blinklys' date=' gitt!!! :lol: :lol: :lol:[/quote'] :lol: :lol: Ja du kan tro han ene avvikeren fikk gjennomgå! :wink: Bare tuller - som du selv sa, noen vil ha det sånn og noen vil ha det sånn. Men alle steller pent med og legger mye arbeid ned i bilene sine, og det er hovedsaken :!: Og for å pirke - det er ikke gule blinklys på de bilene. Alle har oransje europeiske. Gule blinkere har de i USA og ser slik ut:

42_w126_front.jpg