Guest alex Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 hei.kort enkelt spørsmål nå...stemmer det at alle MB har 30 års garanti mot rust?? alex.. Quote
TEH Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Nei, alle Mercedes-Benz registrert første gang etter 24. oktober 1998 har en rustgaranti som gjelder rust innenfra og ut! (Litt forbehold på datoen, men det er der omkring ett sted) Quote
Guest ØHN Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Nei' date=' alle Mercedes-Benz registrert første gang etter 24. oktober 1998 har en rustgaranti som gjelder rust innenfra og ut! (Litt forbehold på datoen, men det er der omkring ett sted)[/quote'] Har også sett denne datoen og spurte på BOS fordi min bil er reg. første gang i Frankrike 28 september 1998. Den er også dekket av rustgarantien og Mobilolife hefte fulgte med papirene på bilen. Kan vel da regne med at alle 1999 modeller er dekket eller? Quote
FrodeS Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Nei' date=' alle Mercedes-Benz registrert første gang etter 24. oktober 1998 har en rustgaranti som gjelder rust innenfra og ut! (Litt forbehold på datoen, men det er der omkring ett sted)[/quote'] Dette med innenfra og ut er verdt å merke seg. Det gjør egentlig rustgarantien verdiløs. Får du en steinsprut, og det begynner å ruste i den, så skyldes det _ytre_ påvirkning. 30 års rustgaranti høres flott ut, men er nok ikke fullt så flott i praksis. At det er blitt skiftet masse dører går på goodwill, ikke garanti. Altså noe mb mener de ikke er forpliktet til å gjøre i følge garantivillkårene, men noe de allikevel gjør for å ha sjanse til å beholde en og annen kunde. Quote
Guest 3,2 CDI AMG! Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Du får ikke steinsprut bak gummilistene på dørene dine, eller?? Tror ikke du alltid vet hva du snakker om! Har du hatt en 210, som har vært inne på garanti? Det har jeg,derfor uttaler jeg meg litt om dette temaet. Jørn! Quote
Alexander Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Du får ikke steinsprut bak gummilistene på dørene dine' date=' eller?? Tror ikke du alltid vet hva du snakker om! Har du hatt en 210, som har vært inne på garanti? Det har jeg,derfor uttaler jeg meg litt om dette temaet. Jørn![/quote'] Frode har faktisk helt rett. Tro det eller ei... Quote
Guest 3,2 CDI AMG! Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Tror ikke Mercedes hadde brukt milliarder på bare "Goodwill" jeg da! Men jeg er ingen ekspert på dette, så jeg er på litt tynn is nå. Mvh Jørn! Quote
Alexander Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Tror ikke Mercedes hadde brukt milliarder på bare "Goodwill" jeg da! Men jeg er ingen ekspert på dette' date=' så jeg er på litt tynn is nå. Mvh Jørn![/quote'] Tenk på hva det ville kostet hvis de ikke hadde gjort det... Quote
FrodeS Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Du får ikke steinsprut bak gummilistene på dørene dine' date=' eller?? Tror ikke du alltid vet hva du snakker om! Har du hatt en 210, som har vært inne på garanti? Det har jeg,derfor uttaler jeg meg litt om dette temaet. Jørn![/quote'] Steinsprut bak gummilister skal godt gjøres, men hva hadde det med saken å gjøre? Lest det jeg skrev? Forskjell på garanti og goodwill. Når skjermene dine ruster opp (mens de er like fine på 10 år eldre 124), så skal du nok se at du får dekket det også på garanti/goodwill.. Quote
Guest 3,2 CDI AMG! Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 I detta forumet så ser det ut som det er om å gjøre å ha flest innlegg. Kvaliteten på innleggene bærer preg av det innemellom. Men med nesten 3000 innlegg er det vel vanskelig å holde kvaliteten oppe. Vil bare legge til at dette IKKE gjelder alle med 3000 innlegg! Takk for meg! Jørn! Quote
Alexander Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 I detta forumet så ser det ut som det er om å gjøre å ha flest innlegg. Kvaliteten på innleggene bærer preg av det innemellom. Men med nesten 3000 innlegg er det vel vanskelig å holde kvaliteten oppe. Vil bare legge til at dette IKKE gjelder alle med 3000 innlegg! Takk for meg! Jørn! Dette er helt likt alle andre forum jeg er på. Som regel er det mye verre... Personer som har 10 000 innlegg, hvor minst 20% består av: +1 Quote
Guest amorino Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Var vel ikke så mange som felte en tåre da Jørn dro!!?? Vel - tilbake til det saken dreier seg om; nemlig rustne, nye Mercedes`er. Jeg har/har hatt en av de - og dette er hva som har skjedd gjennom min forhandler: Alle dører (inkludert bagasjelokk) er blitt byttet, eller blir byttet dersom det ruster. Her er det gjerne under gummilister det merkes. Det samme skjer ofte under taklistene. Også disse blir tatt. Om dette er garanti eller såkalt kulanse (goodwill) spiller ingen rolle. Dette har etter mye om og men blitt en rutine - så du trenger ikke frykte rust på de nevnte steder, bare lange verkstedopphold. Så kommer det gjerne rust andre steder - f.eks. innerst i hjulbuene (i bretten). Dette blir vurdert fra tilfelle til tilfelle. Forhandler sender bilder til hovedkontoret(?) i Tyskland og du får en dekningsprosent utfra alder på bil og type rust. Hvordan de vurderer dette? Aner ikke, men jeg fikk 50% dekning på to skjermer og 75 på den tredje - den fjerde var rustfri! Totalt koster dette fra 3000 til 9000 - hvorav jeg dekker omtrent halvparten... Så får man bare håpe at rusten ikke kommer tilbake! Når det er sagt; flere andre modeller enn E-klasse ruster (C-klasse, ML m.fl.) og andre merker (BMWs 5-serie m.fl.). I følge lakkverkstedet her i byen (og de burde se tendensene) skyldes det lakktypen (miljølakk?) og ikke bilmerke/type! Håper det oppklarte noe. Jeg påberoper meg ingen fasit (Jørn!), men ser også at om det er garanti eller goodwill spiller liten rolle, så lenge ting blir ordnet! Quote
Guest 3,2 CDI AMG! Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Hei igjen gutter! Jeg er like blid jeg, bare for å ha sagt det! Jeg har uttalt meg i forhold til det jeg har hørt og blitt fortalt, i forbindelse med jobber som BOS har utført på min bil. Grunnen til at jeg reagerte "litt" i går, er at samme person ble bedt om å reise dit pepper`n gror på ett annet forum, av en kar som pratet om ting han hadde greie på!! Det er lov å ta ett hint ell??? Men nei, kjører på i samme stil enda. Men jeg skal la det ligge.Saken er ute av verden for min del. Mvh Jørn! Like blid! Quote
CHARLIE Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Like blid! Kjekt å høre! Vi liker blide folk her på forumet!! Quote
Recommended Posts