Guest alex Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Heisann... bare lurte på noen ekspert råd jeg... og hva er vel bedre enn et forum fullt med kunnskapsrike bil elskere!=) Har aldri hatt noen bil før, men har falt veldig for Mercedes sin CLK 200... har satt meg en øvre ramme på rundt 155.000.. tror dere det vil være noe vits i å lete i dette pris sjiktet? vil jeg finne noen gode eksemplarer?? Har også sammenlignet med tysklands importering, men vet ikke helt om jeg tør... der kan man nemlig finne mange til den prisklassen på norske skilter... Også lurer jeg litt på om det er noen som har noen erfaringer her med denne modellen... hva skal jeg se etter på brukte modeller, hva er gjengangs feil på denne modellen, anbefalt KM stand, er det noe jeg burde styre unna, er den helt verdiløs på vinterføre osv.. Blir super glad for alle svar, da jeg er helt fersk i denne bilverdenen og ikke har så mye peiling, bortsett fra at denne bilen har sjarmert meg i senk.... Har lest ABSOULTT ALT av svenske og norske tester, men blir ikke noe klokere av noen av dem.. eneste jeg har klart å finne ut av, er at den omtales som "en bil satt sammen av dele-lageret til MB" og at "komponent kvaliteten er elendig" stemmer dette?? tenker på 1997-1998 modeller.. Hilsen bilfrelst Alex.... Quote
Guest mb190freak Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 fant et par i tyskland som det ble 154k for å en til 164kmen kommer jo frakt å da vist du ikke henter selv Quote
Guest Arne Kjøhl Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Tror du må lete en stund for å finne en CLK til den prisen.Den rimligste på finn.no i dag står til 169.000,- http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1129148462502?finnkode=6215022&sid=5auMxKYge462483&pos=2&tot=151 Men det er jo selvfølgelig mulig å prute Har selv nylig byttet til CLK200 og er veldig fornøyd.På min er luftmengdemåleren gåen så den må jeg bytte (ca.1800,- på Autostern med rabatt) Lykke til med jakten Quote
Guest amorino Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Tror du må lete en stund for å finne en CLK til den prisen.Den rimligste på finn.no i dag står til 169.000' date='- http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1129148462502?finnkode=6215022&sid=5auMxKYge462483&pos=2&tot=151[/quote'] Den lillafargen var vel ikke akkurat sexy...? Quote
Guest Arne Kjøhl Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Nei men den er forholdsvis billig Quote
Guest alex Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 har sett den der ja.... men prisen avspeiler seg nok i fargen ja.. må jo påregne 30k ekstra i omlakkering .. synd, for bilen ellers ser jo strøken ut..men ser ut som de synker til den prisen... mange av de bilene som ligger der er priset overdrevent høyt... tror nok ikke gjennomsnittsprisen for en slik bil med 130k på telleren burde overstige 185k med så masse hvis de håper på å selge dem... har fulgt litt med på de bilene som ligger der, og de legges ut høyt men synker fort... Quote
Guest alex Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 hahaha....kom over et amerikansk forum nå, og leste hva de sa om bilens egenskaper på vinterføre:"man må ikke finne på å kjøre den på vinteren" og "verdens dårligste vinterbil" http://www.benzworld.org/forums/forums/thread-view.asp?tid=1229300&posts=11&fid=20 Liker forresten denne veldig godt:http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1129149028196?finnkode=6238156&sid=3alu9Dw3f028174&pos=9&tot=151hadde glatt lurt meg hvis den hadde stått til 170k hvis dere hadde godkjent den først da selvfølgelig Quote
Guest mb190freak Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 liker denne jeg http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1129152863697?finnkode=6142664&sid=1aqrq-l87863687&pos=8&tot=9 Quote
Guest alex Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 sikle sikle... var bare de resterende 70k da.... Quote
Guest Robert.84 Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Tror du må lete en stund for å finne en CLK til den prisen.Den rimligste på finn.no i dag står til 169.000' date='- http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1129148462502?finnkode=6215022&sid=5auMxKYge462483&pos=2&tot=151[/quote'] Den lillafargen var vel ikke akkurat sexy...? Liker den fargen litt jeg Kjørte rundt i en sånn (230 kompressor) med AMG styling og svart/rød skinn innvendig var tøff den Quote
Guest amorino Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Vet det har vært snakket om tidligere, men jeg tar den en gang til jeg! CLK er en flott bil, men innvendig er jeg ikke imponert over denne modellen... synes den ser litt "billig" ut. Her er det carbon, som løfter den litt fra "treverket". Men ellers er den midtkonsollen feil for en slik bil. Og mønster på setetrekk og sidepanel er heller ikke særlig stilig - SYNES JEG! Quote
Alexander Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Tror du må lete en stund for å finne en CLK til den prisen.Den rimligste på finn.no i dag står til 169.000' date='- http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1129148462502?finnkode=6215022&sid=5auMxKYge462483&pos=2&tot=151[/quote'] Den lillafargen var vel ikke akkurat sexy...? Jeg synes bilen var drit fin! Jeg hadde garantert dratt og sett på den hadde jeg vært på utkikk etter ny bil. Quote
Guest GammelGul Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Jeg synes bilen var drit fin! Jeg hadde garantert dratt og sett på den hadde jeg vært på utkikk etter ny bil. Sjekk kjeppen i midtkonsollen. Quote
Alexander Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Jeg synes bilen var drit fin! Jeg hadde garantert dratt og sett på den hadde jeg vært på utkikk etter ny bil. Sjekk kjeppen i midtkonsollen. Ups, den så jeg ikke før nå. Da er den i hvertfall ikke noe for meg. Quote
Guest Espen Bryne Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 hahaha....kom over et amerikansk forum nå' date=' og leste hva de sa om bilens egenskaper på vinterføre:"man må ikke finne på å kjøre den på vinteren" og "verdens dårligste vinterbil" http://www.benzworld.org/forums/forums/thread-view.asp?tid=1229300&posts=11&fid=20 [/quote'] Den tråden sier vel mer om kjøreferdigheter "over there" enn CLK'ens egenskaper. Har kjørt min CLK tre vintersesonger med null problem både med hensyn på fremkommelighet og oppførsel på glatt føre. Nå sliter vi ikke så mye med snø i Stavanger, men noen turer til fjells har det blitt. Derimot får vi hver vinter noen dager med underkjølt regn og klunk is, også det takles problemfritt. Dekkvalg er selvsagt en faktor som har betydning, og selv kjører jeg piggfrie Dunlop Graspic som virker å passe bilen bra. En CLK 200 er såpass moderat motorisert sammenlignet med amerikanernes V6/V8'ere, så kombinert med gode vinterdekk og middels kjøreferdigheter skal du ikke møte de store utfordringene... eb Quote
Guest Johan Stub Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Merker jeg begynner å bli gammel og konservativ. Jeg ville byttet ut den stææreooon som sitter i med en langt mer diskret og stilig modell fra Becker. Da kunne du fått en med navigasjon også. Ellers synes jeg dette ser ut som en flott bil. Hvor mye bør man ha som ambisjon å prutte den ned før evt. handel? Quote
Guest Geggi Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Kom over et amerikansk forum nå' date=' og leste hva de sa om bilens egenskaper på vinterføre:"man må ikke finne på å kjøre den på vinteren" og "verdens dårligste vinterbil"[/quote']Tror heller det er amerikanerne som ikke kan kjøre. Vi har jo alle sett nyhetsinnslagene om hjernedød manøvrering på snø med tilhørende kjedekollisjoner. Nei, vi trenger ikke dra opp igjen hendelsen i Noredalen - ryggeepisoden (sikkert veeeeldig fristende for enkelte siddiser) Quote
Guest kodvaag Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Jeg ville byttet ut den stææreooon som sitter i med en langt mer diskret og stilig modell fra Becker. Typisk Bærum-Blærum! Jeg har slik stereo i både arbeidsbilen og w124'en, den har MP3 spiller, kjempegod lyd, og god radiodel. Jeg kunne kjøpt bilen bare for å plukke ut radioen, hadde det ikke vært for at bilen har manuelt gir. Synd å måtte kaste resten av bilen etter at radioen er tatt ut. Men en liten innrømmelse sørfra: Den type radio lyser så glorete i mørket at jeg feller ned frontpanelet for å slippe å benytte solbriller om natten. Quote
Guest alex Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Artig å høre alle morsomme innspill her..=) men sett at jeg drar å ser på den stjerna som står i Askim... Hva skal jeg spørre om og se etter av feil?er det noe som er gjenganger feil på disse modellene??Og når er service intervallene?? (kjedelig å måtte dra på stor service 1 måned etter å kjøpt ny bil) alex Quote
Guest Geggi Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Står ikke det på computeren da hvor lenge det er igjen til service? Quote
Guest Johan Stub Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Typisk Bærum-Blærum! Takk for komplimentet! Jeg har slik stereo i både arbeidsbilen og w124'en' date=' den har MP3 spiller, kjempegod lyd, og god radiodel.[/quote']Det er helt sikkert riktig, men hvem vil ha alt det når det er pakket inn i noe som lyser og blinker værre enn alle horestrøk i verden tilsammen. Jeg kunne kjøpt bilen bare for å plukke ut radioen' date='[/quote']Begge vil ta ut radioen, men bare jeg vil kaste den skjønner jeg. Men en liten innrømmelse sørfra: Den type radio lyser så glorete i mørket at jeg feller ned frontpanelet for å slippe å benytte solbriller om natten. Det er håp for deg også... Quote
Guest Robert.84 Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Her var en grei CLK til 169.000 ---> http://finn.no/finn/car/object/;pdc=1129516989392?finnkode=5122818&sid=5acEhwSQy989386&pos=2&tot=16Men om du ikke vil betale så mye kan du heller kjøpe den her ---> http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=734374 Quote
Guest alex Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 joa... har sett de der... men den ene er jo en ganske ukuraant farge syntes JEG.. men den er nok helt sikkert et røverkjøp for de som liker den fargen..den andre er uten MVA tror jeg... de prøvde seg med det samme knepet på finn.no for en stund tilbake siden, hvor bilen nå ligger til sin opprinnelige pris på 180k eller noe sånt tror jeg.... Har forresten tatt kontakt med en Ånund Nomeland som jeg fikk sterktt anbefalt av en annen her på forumet, ang brukt import fra Tyskland....han virket veldig seriøs og flink... blir spennende å se videre om han tror det går eller ikke...... Quote
CHARLIE Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 han virket veldig seriøs og flink... Han ER!!! Quote
Guest amorino Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 joa... har sett de der... men den ene er jo en ganske ukuraant farge syntes JEG.. men den er nok helt sikkert et røverkjøp for de som liker den fargen..den andre er uten MVA tror jeg... de prøvde seg med det samme knepet på finn.no for en stund tilbake siden' date=' hvor bilen nå ligger til sin opprinnelige pris på 180k eller noe sånt tror jeg....[/quote'] Bare sånn for ordens skyld - det ER SAMME bil i begge annonsene! Så at den ene har ukurant farge er vel litt tvilsomt? Forøvrig er BEGGE blå... Quote
Recommended Posts