Guest c230k Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Hadde nylig bilen min inne til service ved en forhandler tilknyttet BOS-systemet. På fakturaen har jeg betalt for "HOVEDSERVICE A, 30.000, 150.000 osv. km" til 2325,- I tillegg kommer selvfølgelig en rekke komponenter som er blitt byttet, og sluttsummen beløper seg til 3875,-. Er det noe standard på hva som inngår i denne servicen? Grunnen til at jeg lurer på dette, er to årsaker;* Da verkstedet var fri for tennplugger når bilen var inne, ble ikke dette punktet krysset ut i serviceskjemaet. På fakturaen står det "NB!!! Har ikke skiftet tennplugger da disse ikke fantes på lager." Er arbeidskosten ved skifte av tennplugger (som verkstedet isolert sett vil ha 670,- for) med i prisen på servicen? Er det urimelig at jeg bare vil betale for prisen på selve tennpluggene hvis jeg får skiftet disse når verkstedet får inn pluggene?* Ett punkt i servicelisten heter "Dørkarmer kontrolleres for voks / eventuelt vokses (Type 210, 202)" På dette punktet er "eventuelt vokses" krysset over, av mekanikeren, så mange ganger at det nesten er uleselig. Er dette et arbeid som skal være med i prisen på servicen? Grunnen til at jeg spør, er ikke at jeg er gnien, men er mer prinsippielt rettet med hvorvidt servicene skal være standariserte eller ei. Quote
Guest Trond Roald Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Hadde nylig bilen min inne til service ved en forhandler tilknyttet BOS-systemet. På fakturaen har jeg betalt for "HOVEDSERVICE A' date=' 30.000, 150.000 osv. km" til 2325,- I tillegg kommer selvfølgelig en rekke komponenter som er blitt byttet, og sluttsummen beløper seg til 3875,-. Er det noe standard på hva som inngår i denne servicen? Grunnen til at jeg lurer på dette, er to årsaker;* Da verkstedet var fri for tennplugger når bilen var inne, ble ikke dette punktet krysset ut i serviceskjemaet. På fakturaen står det "[i']NB!!! Har ikke skiftet tennplugger da disse ikke fantes på lager.[/i]" Er arbeidskosten ved skifte av tennplugger (som verkstedet isolert sett vil ha 670,- for) med i prisen på servicen? Er det urimelig at jeg bare vil betale for prisen på selve tennpluggene hvis jeg får skiftet disse når verkstedet får inn pluggene?* Ett punkt i servicelisten heter "Dørkarmer kontrolleres for voks / eventuelt vokses (Type 210, 202)" På dette punktet er "eventuelt vokses" krysset over, av mekanikeren, så mange ganger at det nesten er uleselig. Er dette et arbeid som skal være med i prisen på servicen? Grunnen til at jeg spør, er ikke at jeg er gnien, men er mer prinsippielt rettet med hvorvidt servicene skal være standariserte eller ei. Hei!det er ikke tatt betalt for skifte av tennplugger i en A-service.det regnes som tilleggs arbeid.så det skal koste det samme for deg,om du må innom seinere å skifte de. enn om du fikk ordnet det når du hadde service.det med voksen tror jeg går på garanti.det gjør det ihvertfall på 210.da det er en aksjon på det.slik at du skal slippe å få rust oppe på dørkarmen.håper du fikk svar på det du lurte på!! Quote
Recommended Posts