Sven Håkon Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 I dag fikk jeg erfare den klassiske radiatorfeilen hvor plastmunnstykket smuldrer bort og slangen dermed ikke får hold nok lenger.. Har snakket med andre som har opplevd det samme tidligere, men de har kun byttet hele radiatoren pga dette, noe som virker idiotisk pga en kvadratcm med skade! Er det noen som har idéer om en rimelig fiks på dette problemet, da utlegg til en ny radiator ikke akkurat står øverst på ønskelisten akkurat nå......... Quote
FrodeS Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 I dag fikk jeg erfare den klassiske radiatorfeilen hvor plastmunnstykket smuldrer bort og slangen dermed ikke får hold nok lenger.. Har snakket med andre som har opplevd det samme tidligere' date=' men de har kun byttet hele radiatoren pga dette, noe som virker idiotisk pga en kvadratcm med skade! Er det noen som har idéer om en rimelig fiks på dette problemet, da utlegg til en ny radiator ikke akkurat står øverst på ønskelisten akkurat nå......... [/quote'] Utlegg står aldri høyt på ønskelisten Har du noen bilder ? Hvis plasten er smuldret bort, så er det vel lite å hente på reparasjon. Det eneste jeg kan tenke meg, er hvis du greier å få tak i et litt mindre rør, og banke det inni det gamle, og på ettellerannet vis få det tett. Husk at kjølesystemet skal tåle litt trykk. Nå som du skal ha AC, så kanskje en større radiator hadde vært no å satse på uansett? Quote
Sven Håkon Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Joda, en større radiator hadde ikke vært feil, men det får vente i denne omgang - har i samråd med min far utarbeidet følgende forslag; Et kobberrør limes inn i den eksisterende stussen med f.eks. PL400 (industrielt lim), hvorpå den avbrukne biten (som lå inni slangen og gjemte seg) limes utenpå der igjen. Forhåpentligvis duger dette, og i alle tilfeller regner jeg med at det varer en stund i hvertfall Quote
bska Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Rør og PL400 hørtes ut som et brukbart forslag. Alternativt noe skikkelig epoxy lim Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Bare ikke gjør som et verksted gjorde med min... prøvde å lime det sammen med motorpakning!!!!!! Uten å si ifra til meg selvsagt.. gikk 4 km etter bytte av vannpumpe.. (derfor bilen var inne) så hoppet slangen av og VANNET fosset ut. Da følte jeg meg jæ...lur, midt på en parkeringsplass med masse folk.... Tror dere de begynte å le.. Kjøpte ny radiator dagen etter.. Tror det blir vanskelig å få liming til å holde så lenge... Ny rad koster vel ikke mer en etpar lapper max.. Quote
Guest 500SL Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Snakk med gutta på Andersens bilradiator på Vålerenga. De er spesialister. Ordnet meg en ny Behr (original) til langt under prisen hos Autotrio Quote
Frode Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Når Svennien bytter radiator senere, ved anledning så har vi noe som heter Radiatorservice, der får en bytte radiator til en veldig rimelig penge, ser "villedende" pris på "original" radiator for en 190D koster 1900,- Jeg brukte dem når jeg fikk lekkasje i oljekjøleren min, tror ikke jeg betalte mer enn 8-900 for en så fikk de min i bytte..... PL400 er helt enormt til å lime med, eneste minus er at du aldri får det av igjen, det må brennes/slipes av..... Brukte det på eksosen, på den gamle passaten jeg hadde, da sto den delen igjen når alt nnet var rustet vekk..... Et tips..bruk hansker når du jobber med det....kan bare drite i å vaske det av........ Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Høres ut som det er mer egnet enn motorpakning ihvertfall, Det verkstedet har gjort mye rart med bilen min, ALDRI mer, nå har jeg funnet de som skal skru på min bil i all evighet... Avsporing igjen.. sorry Quote
Guest tdha Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Høres ut som det er mer egnet enn motorpakning ihvertfall' date=' Det verkstedet har gjort mye rart med bilen min, ALDRI mer, nå har jeg funnet de som skal skru på min bil i all evighet... Avsporing igjen.. sorry[/quote'] Hvilket verksted var det du hadde dårlig erfaringer med? (Håper ikke den jeg pleier å bruke) Quote
FrodeS Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 PL400 er helt enormt til å lime med' date=' eneste minus er at du aldri får det av igjen, det må brennes/slipes av..... Brukte det på eksosen, på den gamle passaten jeg hadde, da sto den delen igjen når alt nnet var rustet vekk..... [/quote'] At det ikke løsner er nok ikke hans største problem Hvor får man tak i pl400? Quote
Recommended Posts