Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 I det siste har det skjedd noe med benzen min, ved 90-100kmt fart sporer bilen mye, klarer ikke å ha den helt rett på veien, og jeg tør nesten ikke å kjøre fort med den lenger.Kjørte til sarpsborg for noen dager siden fra oslo og aldri har jeg slitt så mye for å kjøre bil ordentlig, ene gangen spora den så kraftig i en sving i en tunnel at jeg holdt på å kjøre den inn i tunnelveggen.Når jeg kjører over 100kmt så vibrerer det så jævlig i rattet. Er så jævla iritert over dette, hva kan være årsaken til dette, har sjekka demperne mine og ser at må snart bytte begge demper bak, kan det være noe med det.Også har jeg et annet problem, når jeg kjøpte benzen min så fikk jeg med noen sommerdekk, det var skikkelig dårlig mønster på de dekka, dem var skikkelig runde på kantene som om kanten har blitt spist opp.Kjøpte nye sommerdekk til bilen etter vintern i år og nå ser jeg at dekka begynner å bli spist igjen på sidene, hva kan dette være for no, noe feil med camber caster eller hva det nå heter. Quote
Alexander Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Har du sjekket lufttrykket i hjulene? Sjekk også foringer. Først i forstilling. Vil tippe på endeledd. Finner du ikke noe her så sjekker du bakstillingen. Aner du ikke noe om hvordan du gjør dette kan det umulig være så dyrt å få det gjort på et verksted. Quote
Frode Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Se å få tatt en 4-hjuls kontroll og avbalansert dekka dine....når gjorde du noe slikt sist....??.. koster ca 1800 for full kontroll med justering, avbalansering koster ca 300-400,- Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 dekka ble balansert 2ganger før, da det ene dekket punga så jeg tok like godt og fikk alle balansert, det var lite luft i bakdekkene men fiksa det men det hjalp ikke særlig.Forresten var det en ting til jeg glemte å nevne, har merka flerer ganger at når jeg kjører og det kommer dumper og høl i veien, så lager bilen masse ulyder både foran og bak, har også merka at bakdekka flytter på seg noen ganger når jeg passerer sånt. Quote
Frode Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Forresten var det en ting til jeg glemte å nevne, har merka flerer ganger at når jeg kjører og det kommer dumper og høl i veien, så lager bilen masse ulyder både foran og bak, har også merka at bakdekka flytter på seg noen ganger når jeg passerer sånt. Er du helt gal...!!!.. Få bilen inn på verksted asab, før du skader deg eller andre..... Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Forresten var det en ting til jeg glemte å nevne' date=' har merka flerer ganger at når jeg kjører og det kommer dumper og høl i veien, så lager bilen masse ulyder både foran og bak, har også merka at bakdekka flytter på seg noen ganger når jeg passerer sånt.[/quote'] Er du helt gal...!!!.. Få bilen inn på verksted asab, før du skader deg eller andre..... Er ikke ekstremt mye bakdekka flytter på seg heller da, skjer faktisk bare der jeg passerer over kumlokk på veier med 80kmt.Her der jeg bor så er det en kumlokk midt i veien, har merka det flere ganger på samme vei, enten er det bilen eller så er kanskje kumlokket en dump for bilen i høy fart. Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Javel...ingen som har opplevd noe sånt.Noen som vet hva det kan være da.Jeg er ungggggg hakke råd til verksted, men jeg må kjøre merce for det.Blææææææ Gi meg noen råd da, og JA jeg skal få en mekaniker til å se på den i løpet av uka. GRATIS... Quote
Frode Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Hvis du har litt peiling og eller kan skru selv så får du heist opp bilen på en bukk eller lignende, så tar du et brekkjern, og så kiler du det mellom karosseri og en foring og bøyer, er det slark så noterer du det ned, og så tar du neste foring og dette gjør du til du har tatt alle foringene... de stagene som det er slark i bytter du, det du ikke kan gjøre selv leverer du inn til verksted....og til slutt når alt er byttet så tar du å bestiller en 4-hjulskontroll...... Husk det er gummi så de skal kunne bevege seg litt, men ser du åpenbare løse deler, eller gummi med sprikker så er eneste løsning å bytte de..... Stagene i bakhjulstilingen er ikke dyre og det går fint å feks bare bak først og så fremme....du sliter bare litt dekk når de ikke er justert..... Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Hm.Hvor mye kan delene komme på da uten arbeid, arbeidet gjør seg selv sammen med en venn som er mekaniker. Quote
Frode Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 et stag koster ca 300,- med foringer i på mekonomen eller auto trio, få han mekanikeren din til å bestille så blir det sikkert rimeligere.....Så tar du å bytter de som er værst først og så videre slik at det ikke blir så dyrt...... Quote
FrodeS Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Se å få tatt en 4-hjuls kontroll og avbalansert dekka dine....når gjorde du noe slikt sist....??.. koster ca 1800 for full kontroll med justering' date=' avbalansering koster ca 300-400,-[/quote'] Forstillingsspesialisten. Persveien på Ulven (oslo). Ligger på ca. 1000 for hjulstillingskontroll. Det kan hjelpe MYE. Lufttrykk er foreslått. Har du litt lavprofil, så har det mye å si at du har høyt nok trykk. Sjekk om dekka slites ujevnt på innsiden. Sjekk også at du ikke har noe slakk i diverse styrestag og slikt. Det kan gi mye sporing. Skru ned styredemperen og sjekk at den funker som den ska. Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Takker for alle svar,skal få sjekket bilen imorgen eller på torsdag så får vi se hva som er galt.Men hva er levetiden på disse foringene, etter hvor lang tid må dem skiftes. Quote
Alexander Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Takker for alle svar' date='skal få sjekket bilen imorgen eller på torsdag så får vi se hva som er galt.Men hva er levetiden på disse foringene, etter hvor lang tid må dem skiftes.[/quote'] Tja. Kommer ann på hvor hardt bilen kjøres og ikke minst HVOR den kjøres. Alt fra 200 000 km og oppover. Noe holder kortere, noe holder lengre. Skulle ikke forundre meg om mange av foringene dine er orginale. Mao har de gjort nytta si... Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Endel av stagene bak bør skifte hver 60.000 km sier noen.Er bilen senket, bredere dekk etc. slites alt mye fortere også... Quote
Guest wicky Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 jeg hadde bare vraka bilen og gitt det beige interiøret til meg men må være enig med deg..sist jeg lånte bilen din så var det som å kjøre en skute i full sjø as.. Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 jeg hadde bare vraka bilen og gitt det beige interiøret til meg men må være enig med deg..sist jeg lånte bilen din så var det som å kjøre en skute i full sjø as.. interiøret brenner jeg heller enn å gi til deg. ja jeg vet at kjøregenskapene er råtne for tiden, den var ikke sånn før. Quote
Guest wicky Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 jeg hadde bare vraka bilen og gitt det beige interiøret til meg men må være enig med deg..sist jeg lånte bilen din så var det som å kjøre en skute i full sjø as.. interiøret brenner jeg heller enn å gi til deg. ja jeg vet at kjøregenskapene er råtne for tiden' date=' den var ikke sånn før.[/quote'] brenn i vei..så skal jeg kose meg med varmeseter og 94look må få orden på benzen din snart...like før den dreper oss alle..hihihihi.. Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 jeg hadde bare vraka bilen og gitt det beige interiøret til meg men må være enig med deg..sist jeg lånte bilen din så var det som å kjøre en skute i full sjø as.. interiøret brenner jeg heller enn å gi til deg. ja jeg vet at kjøregenskapene er råtne for tiden' date=' den var ikke sånn før.[/quote'] brenn i vei..så skal jeg kose meg med varmeseter og 94look må få orden på benzen din snart...like før den dreper oss alle..hihihihi.. ja sant det må få orden på den, du husker i tunnelen, når vi var bak ferrarien. Quote
Guest wicky Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 jeg hadde bare vraka bilen og gitt det beige interiøret til meg men må være enig med deg..sist jeg lånte bilen din så var det som å kjøre en skute i full sjø as.. interiøret brenner jeg heller enn å gi til deg. ja jeg vet at kjøregenskapene er råtne for tiden' date=' den var ikke sånn før.[/quote'] brenn i vei..så skal jeg kose meg med varmeseter og 94look må få orden på benzen din snart...like før den dreper oss alle..hihihihi.. ja sant det må få orden på den, du husker i tunnelen, når vi var bak ferrarien. ferrarien var råtten....ML`en vår er konge..hehe.. Quote
Guest amorino Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 [quote name="AMG_BRABUS_CARLSSONJeg er ungggggg hakke råd til verksted' date=' men jeg må kjøre merce for det.Blææææææ [/quote] Med all respekt(!!!); det er kjøtthuer som deg som gjør min trafikkhverdag farlig! Bruk hodet nå - sett bilen inn og få gjort en skikkelig jobb! Den dagen du kolliderer med noen, så kommer jeg og skamslår deg!?!? Ikke helt sant det, men ikke langt unna heller! Vi snakker om bil og sikkerhet - ditt liv, mitt liv, mine barns liv og andres liv! Her har du IKKE RÅD til gå på kompromiss!! Jeg skal heller GI deg penga (eller Johan i hvert fall, han leser jo DN og bor i Bærum og har råd til slikt... ). Quote
Guest Edgecrusher Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Hvis bilen din sliter dekkene skeivt så er det enten dekktrykk eller noe galt med for\bakstilling(foringer,bærekuler, endeledd) er bare og jekke opp bilen og dra\dytte på dekket kjenner du at du kan dra eller dytte felgen eller kjenner at det slår i hjulet så er det noe feil!! Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 [quote=AMG_BRABUS_CARLSSONJeg er ungggggg hakke råd til verksted' date=' men jeg må kjøre merce for det.Blææææææ [/quote] Med all respekt(!!!); det er kjøtthuer som deg som gjør min trafikkhverdag farlig! Bruk hodet nå - sett bilen inn og få gjort en skikkelig jobb! Den dagen du kolliderer med noen, så kommer jeg og skamslår deg!?!? Ikke helt sant det, men ikke langt unna heller! Vi snakker om bil og sikkerhet - ditt liv, mitt liv, mine barns liv og andres liv! Her har du IKKE RÅD til gå på kompromiss!! Jeg skal heller GI deg penga (eller Johan i hvert fall, han leser jo DN og bor i Bærum og har råd til slikt... ). jeg har ikke lyst til å da ditt liv, dine barns liv eller andres liv, les hele saken ordentlig før du kommenterer meg, jeg kommer her og skriver om et problem jeg har med bilen om hva det kan være,hva kan jeg gjøre og hvordan jeg kan gjøre det, først da kan jeg få gjort noe med bilen når jeg får vite hva som er galt med den, bilen min er såpass gammel at en verkstedregning vil komme opp på ca bilens pris, derfor gjør jeg det på den billige måten, det er dumt å betale så mye, og kjøtthue kan du være selv. Quote
Recommended Posts