Jump to content

Olje til dørlåsen.

Recommended Posts

Posted

Låsen på førersiden er veldig treg. Du kjenner at den rett og slett er tørr. På pass. siden er den som ny! Kan jeg bare bruke vanlig låsolje i den? Grunnen til at jeg spør er frykten for at nøkklen skal ta med seg olje inn i tenningslåsen og ødelegge den.

Posted
Låsen på førersiden er veldig treg. Du kjenner at den rett og slett er tørr. På pass. siden er den som ny! Kan jeg bare bruke vanlig låsolje i den? Grunnen til at jeg spør er frykten for at nøkklen skal ta med seg olje inn i tenningslåsen og ødelegge den.

Låsolje er bare tull. Det hjelper i et kvarter, kanskje et par uker.

På Gol fikk jeg noe greier av EivindS som funka bedre. Tror det het pyrolube elns. Det fungerte bedre.

Se om du kan ta ut låsesylinderen, og spray masse pyro inni der.

Posted
Se om du kan ta ut låsesylinderen' date=' og spray masse pyro inni der.[/quote']

Hehe, åssen gjør man det da. Er vant til å bare trykke på en knapp jeg :oops:

Posted
Se om du kan ta ut låsesylinderen' date=' og spray masse pyro inni der.[/quote']

Hehe, åssen gjør man det da. Er vant til å bare trykke på en knapp jeg :oops:

På min må man vippe opp en liten plast-dings, og skru ut en umbraco. På venstredøra sitter det til høyre for dørlåsen. Inni dørkarmen liksom.

Posted

Eller, siden vi nå tross alt har MB, kjøp originalt:

- Door Lock De-Icer Spray, p/n 000 989 07 25, nå utfaset til fordel for 210 986 0400 12 - 50ml

- Door Lock Cylinder Grease, p/n 001 989 26 51 10

Kjøpte den øverste for et par år siden, liten plastflaske med tynn sprut som funker utrolig bra.

Aldri hatt problemer med frosne lås etterpå.

210986040012.jpg

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Mobil pyrolube anbefales til å smøre ting som har krav til egenskapene på smøreoljen. :)

Helsyntetisk smøreolje.

Har brukt det på takluker, vindusviskerarmen (foran), dørlåser og tenningslåser uten å få noe tull av noe slag. Har også midlertidig klart å smøre opp lageret på dynamoen så all lagerlyd ble merkbart redusert. (skal byttes snart...) Alt går stort sett bare bedre.

Bruksområde fra -mange grader til rundt +200.

Posted
Mobil pyrolube anbefales til å smøre ting som har krav til egenskapene på smøreoljen. :)

Helsyntetisk smøreolje.

Har brukt det på takluker' date=' vindusviskerarmen (foran), dørlåser og tenningslåser uten å få noe tull av noe slag. Har også midlertidig klart å smøre opp lageret på dynamoen så all lagerlyd ble merkbart redusert. (skal byttes snart...) Alt går stort sett bare bedre.

Bruksområde fra -mange grader til rundt +200.[/quote']

Og så til tusenkronersspørsmålet; hvor kjøper man pyro... :?:

Posted
Hør med Greven... han er vel speialist på Pyro.. ha ha..

Sorry' date=', bare måtte spore av litt :wink:[/quote']

(Ligger på gulvet og vrir seg av latter)

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Mobil pyrolube kjøpes hos de fleste som forhandler mobil-olje. Som f.eks Meca.

Finnes andre lignende produkter fra andre produsenter. CRC har noe som heter ettellerannet-lube de også.

Guest E 220 CDI
Posted

Finnes andre lignende produkter fra andre produsenter. CRC har noe som heter ettellerannet-lube de også.

Hva med "Lurium 2000", funker sikkert bra det også.... :lol: :lol: :lol:

(Kunne ikke dy meg...sorry :roll: )