Mercedeskongen-(Geir) Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Ah, jeg mimrer over disse hærlige 6èrene hver gang jeg ser dem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Det går stadig fremover med vinterens prosjekt. Det fine med slike jobber er at man kan bruke den tiden man trenger bare bilen er klar til våren. Her demonteres en av fjærene på eksosventilen. Ny ventiltetning på plass. Tester samtidig hver sylinder for lekkasje. Her er det "nye" kamakselhuset rengjort og klar til montering. Kamakselhus på plass og topplokksboltene er trukket til. Reparasjonshåndboken er gull verdt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Kult med slikt nymoderne twin cam greier Blåste du ut ventil tetningene? Det ser ut som om du blir klar før våren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted January 28, 2012 Author Share Posted January 28, 2012 Da var motoren skrudd i sammen igjen. I dag var det tørre veier så det ble en fin kjøretur. Herlig å høre rekkesekserlyd igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Ser veldig bra ut! Godt å lese alt er i orden Det var fint det nederste bildet der også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Ser veldig bra ut! Godt å lese alt er i orden Det var fint det nederste bildet der også Enig Syver, flott "old meets new bilde" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Merket du noen forbedring? Det nederste bildet var utrolig flott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Blårøyken fra eksosen er borte, så det hjalp med nye ventiltetninger. For de som har lyst å kjøpe Ponton, så er det nederste bildet tatt på Mosterøy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Så kom straffen for å sette i en brukt vannpumpe. Etter siste kjøretur hadde det forsvunnet kjølevann og det viste seg at det var lekkasje fra vannpumpen. Pris hos BOS: 5700 kr. Mercedes i Tyskland skal ha € 321. Jeg prøver å få tak i uoriginal, men det er ikke så lett. Det er visst bare W114 med M110 som bruker denne pumpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Da er det vel stort sett bare å hive inn håndkledet og selge billig? Når kan jeg komme å hente? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Rune Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Så kom straffen for å sette i en brukt vannpumpe. Etter siste kjøretur hadde det forsvunnet kjølevann og det viste seg at det var lekkasje fra vannpumpen. Pris hos BOS: 5700 kr. Mercedes i Tyskland skal ha € 321. Jeg prøver å få tak i uoriginal, men det er ikke så lett. Det er visst bare W114 med M110 som bruker denne pumpen. I følge ditt chassisnr og EPC skal denne passe til din bil https://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=yzxmoj2rxpqdz1bhbzlvq3yz&partnumber=1102002020 Heter motoren din M110.981 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Motoren er M110.981, så takk for tipset. Nylund Bilelektriske i Stavanger prøver å finne en vannpumpe for meg, så jeg får se hva de klarer neste uke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted February 21, 2012 Author Share Posted February 21, 2012 Fikk telefon fra Nylund Bilelektriske i dag. De fikk tak vannpumpen. 950 kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hauk Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Heia, Nylunds!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Flott å kunne få fatt på slikt enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Vannpumpen på plass. Så var det bare å montere resten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 På tide med en oppdatering. Det har blitt mange km på bilen i vår og sommer og den fungerer utmerket. I juni var vi på Stjerneløpet i Hamar hvor disse bildene er i fra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Ser ut som om du har hatt en koslig tur i gobilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 Så var det vinter og tid for å reparere 280'en igjen. Det lekker olje fra simmerringen på veivakselen. Det gikk greit å få av reimhjul og svingningsdemper. Men for å få av balansevekten, måtte jeg lage en avtrekker. Jeg var så heldig at min far hadde en ny simmerring liggende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Det beste med slike eldre biler og problemer, er å lage eget verktøy som gjør jobben til en lek Klassiskt enkelt avtrekkerverktøy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted April 13, 2013 Author Share Posted April 13, 2013 Da var oljelekkasjen borte med ny simmering. Har også gjort en del andre ting før sesongen. Jeg syntes bilen har begynt å bruke mer bensin i det siste og har nå skiftet termostat slik at kjølevannstemperaturen ble høyere. Så får jeg se om det har noe å si. Har også sjekket verdier på alle D-jetronic komponentene, sjekket bensinmengde fra pumpe og at bensintrykket er riktig. Monterte et manometer i motorrommet så det er lett å følge med på trykket. Kontroll av D-jetronic Kontroll av bensintrykk Manometer montert i motorrom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Da har jeg vært på et par langturer med bilen. Var på Ekeberg forrige helg. Regn fredag på vei bort og pøsregn nesten hele lørdagen, men ellers en fin tur. Målte bensinforbruket til 1,1 liter pr. mil og det er bra. Ikke det at det betyr så mye om den bruker 1,1 eller 1,5 men det er greit å følge med. Hvis forbruket plutselig går opp, er det sannsynligvis noe galt. Ekeberg Vårrengjøring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Ganske behaglig å kjøre rundt i den der med den herlige motoren du har i den Fant du noe moro på Ekeberg da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Herlig bil å kjøre, nyter hver km. På Ekeberg fant jeg nye bremseklosser til 280'en og en gammel Blaupunkt radio til W110. Kjøpte også et par nye bøker hos Automobilia. Mercedes-bøker får jeg aldri nok av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.