Jump to content

Sideblinkers importbil?

Hvilken type sideblinkers?  

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest kodvaag
Posted

Er det enda en plikt å ettermontere sideblinkers i forskjermene?

Noen som har en 124 som ikke er bruktimportert som kan måle ut senter av hullet?

Hvor langt frem fra skjøten mellom skjerm og dør og hvor høyt opp over saccoplanken?

Skal registrere min nyhenta 124 over påske.

Trenger jeg såkalt ece - bestetigung? Denne bilen er jo typegodkjent i Norge?

Bjørn ... snart på veien igjen :o)

Guest Avantgarde
Posted

hva er galt med det hvit originale lyset? hvis bilen er hvit så skulle nå ikke det ha noe å si!

Guest kodvaag
Posted

Bilen er mørkerød metallic med beige skinn.

Jeg skal ha hvite originalblinkers hvis det er krav til det her i Norge.

Er det det?

Guest Thomas Kaarud
Posted

Uten at jeg er sikker så tror jeg den regelen ble fjernet for noen år siden, dersom bilen er typegodkjent i EU uten sideblinkers så er den det her hjemme også.

Er dog usikker - ring biltilsynet, eller bedre - dra og snakk med han som skal godkjenne bilen din.

Guest Tore-M
Posted

mitt søskenbarn har ikke blinkers på sia, grunnet at min onkel sveiset det igjen, fikk ikke eu godkjent uten blinklys. fikk med seg forskljellige papirer på at det måtte synes fra forskjellige vinkler, vi kjøpte små uoriginale blinklys på biltema skrudde de utenpå de originale orange blinklysene foran, slik at de stakk ut og så veldig dumt ut!! og vips kunne blinklysene sees fra forskjellige vinkler :!: den ble godkjent :)

etter det tok han å satte på originale hvite blinkers igjen, vist den på mercedes til eu-godkjenning uten problem. bare biltilsynet som er vanskelig på det der..

Guest Grunde 260E
Posted

Min 124 importert i 94 har aldri hatt sideblinkere og har aldri vært et problem på EU-kontroll.

På en skade ifjor måtte skjermen byttes og her i landet hadde de bare skjermer med hull. Uten hull måtte bestilles fra Tyskland. Så verkstedet satte i blinklys på begge sider under denne operasjonen for å unngå å bestille skjermer spesiellt.

Grunde

Posted
Er det enda en plikt å ettermontere sideblinkers i forskjermene?

Noen som har en 124 som ikke er bruktimportert som kan måle ut senter av hullet?

Hvor langt frem fra skjøten mellom skjerm og dør og hvor høyt opp over saccoplanken?

Skal registrere min nyhenta 124 over påske.

Trenger jeg såkalt ece - bestetigung? Denne bilen er jo typegodkjent i Norge?

Bjørn ... snart på veien igjen :o)

Ja det er påbudt med sideblinkes i Norge.

Noen biler har ikke kravet om sideblinkers dette gjelder flyttegodsimporterte biler.

Ja du trenger ECE papirer, for at de skal se at den bilen er i henhold til spesifikasjoner for typegodkjenning i Norge.

Feks har biler fra midtøsten (ihvertfall før) hatt mulighet for bare enkrets bremsesystem, slik er ikke lov i Norge, derfor ECE paprirer.

Posted
Min 124 importert i 94 har aldri hatt sideblinkere og har aldri vært et problem på EU-kontroll.

På en skade ifjor måtte skjermen byttes og her i landet hadde de bare skjermer med hull. Uten hull måtte bestilles fra Tyskland. Så verkstedet satte i blinklys på begge sider under denne operasjonen for å unngå å bestille skjermer spesiellt.

Grunde

Akkurat det samme skjedde med min bil! Registrert og godkjent uten sideblinklys (samt felger med for lavt innpress og senkefjærer uten dokumentasjon), men etter en skade ble en skjerm med hull satt på!

Guest kodvaag
Posted

Er det noen her som kan hjelpe meg med ECE papirer, eller noen som vet hvor jeg får det fra?

Har bare tatt inn en bil selv, og den hadde sånn eu typegodkjenningsnummer i tyske vognkortet.

Er dette noe jeg får fra Tuv?

Bjørn :D

Guest Thomas Kaarud
Posted

Du må ikke nødvendigvis ha ece-papirene, i nyere biler står typegodkjenningsnummeret i fahrzeugbrief - dette er nok for biltilsynet selv om han som tilfeldigvis skal se på din bil kanskje ikke er enig.... har kranglet om det der noen ganger, stå p åditt så ender det med at de må følge reglene.

Det hadde vært enklere dersom du hadde gitt litt mer detaljer ang bilen.

Guest kodvaag
Posted

Detaljer om bilen:

november 1990 200E

(8 ventiler 118 hk med kat)

vinrød metallic

sedan

automat

creme skinninteriør (seter, dørtrekk, girkule og ratt)

luke

midtarmlene foran og bak

abs

el vind foran som kan nøkkelstyres

fader i midkonsoll

sentrallås

70a dynamo (står 55a i boka på tysk)

Har jeg foresten lov til å demontere katalysatoren?

Skal ned til Tollvesenet i dag og betale mva og engangsavgift og årsavgift

Posted
Detaljer om bilen:

november 1990 200E

(Snipp)

Har jeg foresten lov til å demontere katalysatoren?

Skal ned til Tollvesenet i dag og betale mva og engangsavgift og årsavgift

Tja du har ikke lov å demontere katalysator, men det er det ingen som spør om, bare bilen kommer igjennom avgassmålingene, noe den nok gjør om den er i bra stand.

Mener det ikke er Europagodkjenning på 1990 modeller, men jeg er usikker. I tilfellet kan slik ECE godkjening kjøpes av Bertel O Steen, tror de tar rundt 1500-2000 for en slik.

Det tar et par dager.

Posted

Dokumentasjonen kan kjøpes i tyskland hos TUV eller annen godkjent instans. Det enkleste (og dyreste) er å kjøpe den hos BOS. Mener å huske at TUV tok ca 50 eur. sist jeg kjøpte.

Guest Thomas Kaarud
Posted

Mener det ikke er Europagodkjenning på 1990 modeller' date=' men jeg er usikker. [/quote']

Kom fra '96.

Guest kodvaag
Posted

Kjøpte originalblinkers i dag, med originalt ledningsnett. Er bare å plugge seg på sideblinkersen fremme. Jeg fikk lov å måle størrelse og plassering hullet på en originalskjerm med hull... BOS her i byen er i hvert fall hjelpsomme!

Så nå er det bare ECE papiret som mangler, så er den på veien.

Skal montere blinkers i helga tenker jeg.

Da kan biltilsynet konstantere: Funkar, funkar inte, funkar, funkar inte...

Bjørn

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...