Jump to content

Duoventiler S202

Recommended Posts

Posted

Lurer på om det er noe å gjøre med den klunke lyden disse lager? Er sikkert ikke slikt orginalt, men hører dem ganske godt ved brukt av restvarme og ved tomgang.

Noen som har vært oppe med disse og vet hva som er grunnen??

Posted

Det er ikke duoventilene som lager den lyden. Det er sirkulasjonspumpa som pumper vann gjennom registeret, slik at du får restvarmen!

Posted
Det er ikke duoventilene som lager den lyden. Det er sirkulasjonspumpa som pumper vann gjennom registeret' date=' slik at du får restvarmen![/quote']

Niks, det er duoventilene :D 100% sikker. Den lyden de lager er der på tomgang også (sirka vert 3 sekund). Kjenner at det slår inni dem, mer som et rele vist jeg holder hånden på dem.

Jeg også tror/vet at disse styrer mengde vann som kommer inn til varmeregisteret, men dem skal vel egentlig være stille?

Guest ODDATLE
Posted

Mine klikker også, må vel være for å regulere væsken til varmeapparatregisterene. Står reg.hjulene på full varme slutter de å klikke

Posted
Mine klikker også' date=' må vel være for å regulere væsken til varmeapparatregisterene. Står reg.hjulene på full varme slutter de å klikke[/quote']

Ja, for da står dem sikkert helt oppe for å slippe til så mye vann som mulig.

Men synes denne lyden er litt rar jeg da, kan jo ikke være slik at dem skal lage denne lyden? Har ventet litt med å demontere de også, siden dem er både vakuum og elektrisk styrt. Ser for meg at det kan være litt "leamikk" der inne....

Posted
Mine klikker også' date=' må vel være for å regulere væsken til varmeapparatregisterene. Står reg.hjulene på full varme slutter de å klikke[/quote']

Ja, for da står dem sikkert helt oppe for å slippe til så mye vann som mulig.

Men synes denne lyden er litt rar jeg da, kan jo ikke være slik at dem skal lage denne lyden? Har ventet litt med å demontere de også, siden dem er både vakuum og elektrisk styrt. Ser for meg at det kan være litt "leamikk" der inne....

Torbjørn: If it ain't broken, don't fix it...

Har alltid hatt denne lyden, og har alltid trodd det var sirkulasjonspumpa! Bare la det være om alt virker som det skal.

Guest ODDATLE
Posted

Torbjørn: If it ain't broken, don't fix it...

Har alltid hatt denne lyden, og har alltid trodd det var sirkulasjonspumpa! Bare la det være om alt virker som det skal.

Ikke kødd med ting som virker, det kan bli dyyyyrt!

Min erfaring, er nokså nysjerrig og klåfingra,nemlig :roll:

Posted

Ok, jeg skal høre på dere. Men den dagen denne lyden blir verre eller det ikke funker lengere, da skal denne ventilen demonteres! Lurer fælt på hvordan denne fungerer...