Guest Sondre B. Bjelland Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Kikket litt på denne. Det står at den har nye progressive fjærer. Er det noe originalt fra Mercedes type nivåjusterende bakstilling? Eller er det noe "jallemekk" type ettermontert? Quote
Guest GammelGul Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Den har ikke original nivåregulering, da ville du sett beholderen til hydraylikkoljen. Kan muligens være ettermontert noe uoriginalt, eller at selgeren ikke vet hva han prater om. Quote
Guest Sondre B. Bjelland Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Stusset litt på det jeg også... Uansett. Nivåregulering. Er det noe vits da? På sedan? Ser for meg bare en ekstra dings som kan gå istykker. Quote
Guest 3,2 CDI AMG! Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Hei! Stusser litt på at folk skriver innlegg, uten å svare på hva mannen spør om. Mye av dette her på forumet synes jeg! Det jeg vet om progressive fjærer er at de blir hardere jo mer de blir belastet. Er ihvertfall slik på progressive støtdempere. Mvh Jørn! Quote
Guest Bjørn Mohn Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Den har ikke original nivåregulering' date=' da ville du sett beholderen til hydraylikkoljen. Kan muligens være ettermontert noe uoriginalt, eller at selgeren ikke vet hva han prater om. Se litt nøyere etter ved høyresiden av abs pumpa.... Quote
Guest GammelGul Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Jeg linket til en modell som har nivåregulering.Et slags illustrasjonsfoto som det kalles. Her er bilen som Sondre snakker om. Quote
TEH Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Hei! Stusser litt på at folk skriver innlegg' date=' uten å svare på hva mannen spør om. Mye av dette her på forumet synes jeg! Det jeg vet om progressive fjærer er at de blir hardere jo mer de blir belastet. Er ihvertfall slik på progressive støtdempere. Mvh Jørn! [/quote'] Enig Som jeg har forstått det er en progressiv fjær en fjær med tette vinninger øverst og nederst. Den skal virke slik at den er myk og smidig over ujevnheter og stiv og hard når den får en jevn og vedvarende belastning som ved krappe svinger. Stort sett alle senkesett er progressive, ihvertfall foran. Men nå ser jo ikke denne bilen akkurat senket ut bak heller da, så hva dette er snakk om aner jeg ikke. Har aldri hørt om originale progressive fjærer til noe bilmerke, så sant det ikke er senkesett. Quote
TEH Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 Føler meg ganske opplyst ang progressive fjører gitt! Trond Erik er jo inne på det. Myk ved vanlig bruk og stivere ved vedvarende belastning. Har da vært vanlig på normal-lengde i mange år som ettermontering til mange bilmerker!Blant annet hos folk som drar store hengere og lignende! Forøvrig var hverken billig senkefjørene jeg hadde på 230en progressive' date=' ei heller HR-fjørene jeg har på 300en[/quote'] Da er du bedre opplyst enn meg Quote
Recommended Posts