Guest Bamzemums Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Har ASD på min bil, da jeg kjøpte bilen kom ulinga over 60kmt, nå kommer den vel rundt 35kmt Hva slags olje bør jeg bruke på den for å redusere ulinga hvis det i hele tatt funker? Quote
Torbjørn Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Dette er tydeligvis en utslitt diff, ny olje hjelper såfall bare en kort stund.Overhaling av diffen er det som virkelig trengs for å få bukt med lyden. Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Torbjørn, du veu ikke tilfeldigvis om noe som gjør akkurat det... Overhaler differ altså? Quote
Torbjørn Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Torbjørn' date=' du veu ikke tilfeldigvis om noe som gjør akkurat det... Overhaler differ altså?[/quote'] Jo,Mobeck tekniske gjør dette. Hør med han, tror ikke ha gjør dette selv, men han får det gjort i allefall. Ring han å hør på pris, tok rund 5000 for 2.3 16v diffen. Der kommer det jo lammeller og slikt i tillegg, så rundt 3000 - 4000 skulle være mulig. http://www.mobeck.com Quote
Guest eilerts1 Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Til tross for at jeg nå er i fare for å starte en for/mot diskusjon ang. oljeadditiver så anbefaler jeg deg å teste ut Fin Gear fra InterflonFinnes nok mange svindlere med mye rare fantasiprodukter på markedet men Interflon er døds seriøse og jobber primært mot industrimarkedet.Har selv testet ut Fin Gear på en Nissan Kingvan som hadde en grusom hyling i kardangen. Ulingen forsvant nesten totalt og jeg hadde bilen i ca. 1 år før jeg solgte.(lurer på om jeg ikke glemte å si fra til kjøper om at det hadde vært en ulyd i kardangen) Et problem med Interflon er vel at du må kjøpe en kvartpalle i slengen... Quote
Guest SHR Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Snakket med en kar som skulle selge sin 124 300TE 1991. Han fortalte at han hadde uling i diff og at han hadde hatt den inne til oljeskift. De hadde funnet metallspon i oljen og at ulingen ikke ble bedre etter oljeskiftet. Hva er det som skjer med disse diffene? Har inntrykk av at mange er plaget med ulingen..? Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 stapp banan i kardangen og den slutter å lage lyd. kjenner en som har gjort det Quote
Recommended Posts