Thor-Egil Andersen Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Er det noen som vet om firmaer som overhaler differensialertil mercedes.... fortrinsvis i Oslo regionen.. eller noen andre som gjørdet.Ny er litt dyrt.... Quote
TEH Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Er det noen som vet om firmaer som overhaler differensialertil mercedes.... fortrinsvis i Oslo regionen.. eller noen andre som gjørdet.Ny er litt dyrt.... Hmm synes og huske at du har hatt diffproblemer før Litt vel hard på gassen tro . Trodde Kenneth (Berg's) tok på seg de oppgavene jeg! Om ikke kan han sikkert henvise deg til riktig verksted vil jeg tro. Hva er det som er gæli nå da? Quote
Guest Tin Nguyen Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Dette er et tilbakevendende spørsmål. Bergs Automatservice overhaler ikke differ I Oslo kjenner jeg kun til Brunstad Motor. Fikk en pris av dem på 13000 for overhaling av diff med ABS og ASD, og de garanterer ikke at ulinga blir borte... I følge drosjeeieren med en 250 D med 2,3 millioner km som jeg pratet med heromdagen kunne Løren Auto skaffe ny diff til rundt 8000 kr, uten at jeg har fått bekreftet prisen hos firmaet. Dette var uansett bedre enn å overhale den gamle diffen. Jeg tror denne karen vet hva han snakker om med 2,3 millioner km bak en og samme w124... Det finnes et firma i Midt-Norge også, men jeg har ikke navn og adresse i korttidsminnet mitt Dataen finnes på en annen PC noen km herfra... Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Lekker som fy... olje over alt på diffen. Tror ikke de pakket om den diffen de satt inn når de MAX-raset min diff.. + svak uling ved 60/ 90/ og 120 kmt. Foreløpig kun ved litt gasspådrag, slipper man gassen så forsvinner lyden. Det verste er egenetlig olja..Hørte på Trio i går, og de kunne skaffe ny til 15.000,- + mva + 1500,- i pant..Da tror jeg heller jeg kjøper en brukt en og får pakket den om.Tror dog jeg skal vente litt. Blir sikkert ikke billig den jobben de gjør nå heller. Satt inn bilen på verksted i går... skifte alle stag i bakstilling + finne ut av takluke lekkasjen og tette den.. Nettopp hatt den inne og fikset for 16.000,- håper det ikke blir like dyrt denne gang Quote
Alexander Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Da tror jeg heller jeg kjøper en brukt en og får pakket den om. Det er nok den beste løsningen. Erfaringsmessig, med både det vi har sett og det vi har opplevd, så blir ikke ulingen borte i 90% av tilfellene når man bytter lagre i diffen. Så, til alle som har 124 med 300 000 på baken: Bytt lagre i diffen nå, så slipper dere å bytte den dagen den begynner å ule. Quote
FrodeS Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Da tror jeg heller jeg kjøper en brukt en og får pakket den om. Det er nok den beste løsningen. Erfaringsmessig' date=' med både det vi har sett og det vi har opplevd, så blir ikke ulingen borte i 90% av tilfellene når man bytter lagre i diffen. Så, til alle som har 124 med 300 000 på baken: Bytt lagre i diffen nå, så slipper dere å bytte den dagen den begynner å ule.[/quote'] Aktuelt å kjøre 300 000 før det begynner å ule i diffen ... Min har gått 200 000, og uler som bare det. Mest ved litt pådrag i ca. 80 km/t. Quote
Alexander Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Aktuelt å kjøre 300 000 før det begynner å ule i diffen ... Min uler ikke... Kilometerstand: 306 000km. Så det er vel på tide med noen nye lagre ja... Men, vi kan vel si det sånn at har man en 124 så kan man bytte lagrene i diffen først som sist. Så sant man ikke kjøper 200Een Kodvaag skal selge da... Quote
Frode Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Min har gått 200 000, og uler som bare det. Mest ved litt pådrag i ca. 80 km/t. Det har vel litt med vedlikehold å gjøre..... de er mange som er sløve med oljeskift, jeg byttet min med en gang jeg fikk bilen og da var olja helt svart, byttet en gang og kjørte bare noen km og byttet igjen, kom masse drit ut da..... min er gått 260 og det er ikke antydning til uling.... Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Bare fordi du skrur volumet på stereo på fult og aldri kjører under 150 kmt vel Quote
Frode Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Bare fordi du skrur volumet på stereo på fult og aldri kjører under 150 kmt vel He, he...det er viktig å holde godt turtall på diffen, slik at olja raskt skal bli god og varm, dette for å oppnå en god "rensende" effekt...... Quote
Guest Akita Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Det finnes et firma i Midt-Norge også' date=' men jeg har ikke navn og adresse i korttidsminnet mitt Dataen finnes på en annen PC noen km herfra...[/quote'] Firmaet er "Vuku Bil og maskinservice" tlf: 7407 1422.Har selv fått overhalt diff'n der og ulingen ble helt borte. Litt over 6000.- for hele jobben. Kan og nevne at de overhaler automatkasser... Quote
FrodeS Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Min har gått 200 000' date=' og uler som bare det. Mest ved litt pådrag i ca. 80 km/t.[/quote'] Det har vel litt med vedlikehold å gjøre..... de er mange som er sløve med oljeskift, jeg byttet min med en gang jeg fikk bilen og da var olja helt svart, byttet en gang og kjørte bare noen km og byttet igjen, kom masse drit ut da..... min er gått 260 og det er ikke antydning til uling.... var ganske guggen min også, da jeg byttet den. Diffen min ble byttet ved 160.000 km. Kanskje de helte på den gamle olja igjen? Skjønte ikke det her helt.Altså : Hvis man bytter lager _før_ lyden oppstår, så slipper man at den oppstår, men hvis man bytter _etter_, så hjelper det ingenting? Quote
Frode Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 var ganske guggen min også, da jeg byttet den. Diffen min ble byttet ved 160.000 km. Kanskje de helte på den gamle olja igjen? He, he.... hvis de måtte bytte diff ved 160 km så har de enten kjørt den tom eller aldri skiftet olje, jeg tipper de har kjørt den tom....... og hvis du har uling nå så er kan det vel ikke være en ny de har satt i...??Det skal skiftes olje på diffen på lik linje med automaten, på ca 60km men det er alt for mange som hopper over akkurat det....... Quote
FrodeS Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 var ganske guggen min også' date=' da jeg byttet den. Diffen min ble byttet ved 160.000 km. Kanskje de helte på den gamle olja igjen? [/quote'] He, he.... hvis de måtte bytte diff ved 160 km så har de enten kjørt den tom eller aldri skiftet olje, jeg tipper de har kjørt den tom....... og hvis du har uling nå så er kan det vel ikke være en ny de har satt i...??Det skal skiftes olje på diffen på lik linje med automaten, på ca 60km men det er alt for mange som hopper over akkurat det....... Jeg har kvittering fra mb-verksted i tyskland som helt tydelig sier ny diff. Tror det var 15-20000,- et sted de hadde gitt i 1995 elns. Jeg har vært borti bil med uling i diffen etter 100.000 km, så ingenting er umulig. Kanskje dette er et større problem på biler med litt moment ? Quote
Frode Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Kanskje dette er et større problem på biler med litt moment ? He, he du har like "lite" moment som jeg har....... Alexander har vel nesten 100Nm mer enn oss og hans er gått lengst........ Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Alex sin går sikkert bare å slurer, bare grøt igjen av drev og alt sånn som han kjører... hehe.. Tror vedlikehold er en faktor her ja..... Jeg kjører stort sett veldig pent, men sliter med mer tull på min bil enn det Max R gjør på sine biler, og han kjører som kjent som en gris.. hehe... Quote
Guest Bamzemums Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 min har gått 212k km nå og uler som fy! vet ikke omm 160nm er så mye moment jeg da Quote
Alexander Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Hvis man bytter lager _før_ lyden oppstår' date=' så slipper man at den oppstår, men hvis man bytter _etter_, så hjelper det ingenting?[/quote'] Fordi i de fleste tilfeller er allerede drevene i diffen skjeivt slitt når det begynner å ule. (Mener å huske det var det mekanikeren som forklarte meg dette sa...) Spør Thor-Egil, hjalp ikke en dritt å bytte lagrene i diffen hans, dessverre. Quote
Alexander Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Alex sin går sikkert bare å slurer' date=' bare grøt igjen av drev og alt sånn som han kjører... hehe.. [/quote'] Jeg har aldri hatt uling i diffen, så for meg er dette et ikke-problem. Biler som burde hatt diff problemer, men ikke har hatt det:83 190 - 250 000+km (?) 86 190E - 350 000 ++ km94 300TDT - 250 000 (?) ++92 300TE24 AMG 3.4 - 306 000 (Den eneste bilen jeg er sikker på kilometeren på) I tillegg:83 300D 800 000 km86 240TD 425 000 km Jeg har aldri hatt diff problemer. Jeg burde ikke skrive det, for jeg kan BANNE på at diffen kommer til å ule som et helvete når jeg starter AMGen i morgen. Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Helt korrekt Alexander... Hjalp ikke mye at de glemte å ha på olje før de prøvekjørte etter lagerbytte heller Totalhavari Quote
Alexander Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Helt korrekt Alexander... Hjalp ikke mye at de glemte å ha på olje før de prøvekjørte etter lagerbytte heller Totalhavari Du har vel fortsatt garanti på den jobben? Det er lov å prøve seg, hvis du tør å nærme deg det verkstedet igjen da... Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Alex sin går sikkert bare å slurer' date=' bare grøt igjen av drev og alt sånn som han kjører... hehe.. Tror vedlikehold er en faktor her ja..... Jeg kjører stort sett veldig pent, men sliter med mer tull på min bil enn det Max R gjør på sine biler, og han kjører som kjent som en gris.. hehe...[/quote'] Kjørte som en gris! Uansett så er det ingen uling i min. Står på 305' km nå. Mulig ASR hjelper litt på lavere slitasje? Kan også hende lager er bytta, men det var heller ingen uling i diffen på gamlebilen da den ble solgt med 295' på telleren Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Er det noen som vet om firmaer som overhaler differensialertil mercedes.... fortrinsvis i Oslo regionen.. eller noen andre som gjørdet.Ny er litt dyrt.... Alt dette er jo diskutert tidligere på forumet. Er egentlig ingen heksekunst å skifte lager og løpehjul på diffen. Sånn ca 3 timer fra man starter å ta ned til man kjører igjen. Sol og månehjul har jeg aldrig trenget å skifte på de bilene jeg har hatt. Man får små plastsjimms som man monterer imellom løpehjul (frihjul) og solhjul for å ta bort all slakk dersom den ikke forsvinner helt med bare nye løpehjul. pinjonlageret kan være litt vanskelig å få helt perfekt, det er det eneste lageret som settes fast med momment. De andre lagrene sitter fast med segring og er bare for "bæring" av utgående akslinger fra diffen. Disse er ikke utsatt for noen form for slitasje annet enn rotasjon. Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 7, 2005 Posted October 7, 2005 Vet at dette er diskutert før.. Problemet er at alle de innleggene er borte!!Vet ikke hvorfor... Quote
Recommended Posts