Guest Tin Nguyen Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Var i Bergen på jobb på fredag, startet turen hjem i en fin W211 ut til Flesland. Verden har gått fremover siden 1993... W124 er komfortable biler, men en W211 er en fenomenal opplevelse sammenlignet med den gamle sliteren som står og venter i garasjen hjemme... Og aldri har et bilbytte vært mer fristende der jeg satt og nøt hver eneste mm av turen til flyplassen... Vel tilbake i Oslo havner man i en gammel W124 250D. Hver gang bilen kjørte over en hump i veien svaiet bakstillingen fram og tilbake som i et par lystige rumbatakter. Det var mørkt i instrumenthuset, men det var ingen skranglelyder å høre bortsett fra den beroligende lyden av en uslitelig 5 sylindret diesel under panseret. Jeg bøyer jeg frem og spør sjåføren hvor mye bilen hans har gått. Mannen svarer 2,3 millioner km. Han måtte skifte motor etter 1,5 mill, men fikk tak i en brukt motor som erstatning for den gamle, og siden har den 16 år gamle bilen bare gått som ei klokke. Vi kommer innom temaet verksteder, og praten gikk livlig om noen velkjente MB verksteder i byen som vi begge bruker. Dessverre ble turen altfor kort , men hva gjør det når man aldri har gledet seg mer til å sette seg bak rattet igjen på den gamle sliteren av bil som tross alt er verdens beste bil! Og hadde jeg ikke vært på jobb i mer enn 17 timer den dagen, så hadde det jammen meg blitt en liten kosetur der og da midt på natta! Quote
Recommended Posts