Sven Håkon Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Etter introduksjonen av den firesylindrede 2.3-litersmotoren ble den seksylindrede 2.3-litersmotoren merket med 230.6 ja. Dog er ikke dette en M110, men en M180 (hvis jeg husker riktig). M110 er kun 2.8-liters med forgasser eller innsprøytning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Etter introduksjonen av den firesylindrede 2.3-litersmotoren ble den seksylindrede 2.3-litersmotoren merket med 230.6 ja. Dog er ikke dette en M110, men en M180 (hvis jeg husker riktig). M110 er kun 2.8-liters med forgasser eller innsprøytning. Ja, det er vel kanskje dem samme som sitter i 123-serien M123 og M110 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Her har vi to fine til 1975, 25 794 km, kr 40 000,- 280C 1973, 140 000 km, kr 60 000,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Denne må vel ha gått 205 545? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Håper denne ryker snart, så den slipper å friste meg mere Har så utrolig lyst på denne, men har bestemt meg for at jeg ikke skal ha mere gamle biler... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43679006 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Håper denne ryker snart, så den slipper å friste meg mere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Lang /8 som ikke er ihjelkjørt som raggarbil: http://www.blocket.se/vasterbotten/Mb_220D_Lang__69_49694283.htm?ca=15&w=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fred Olav Mulelid Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Har en viss formening om at /8 forsvant som betegnelse høsten 1973 pga oppgraderinga av serien og innføring av W116. /8 står for året 1968 og ble brukt på S-klasse, SL-modellene og W114/115 siden alle de 3 ble lansert som nye biler for modellåret 1968. Om det står /8 eller ikke på biler laget etter høsten 1973 aner jeg ikke, men det forundrer meg ikke om det er tatt bort fra den ene plata ved panserlås. Her er uansett en "facelift" 250 med godkjent ombygging til 3 liters rekkefemmer. (Diesel.. Selvsagt.) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45060586 Ganske greit objekt? Min MB-karriere tok til med en 1971 230/8 sommeren 1990. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 At /8 forsvant som typebetegnelse i august 1973 har jeg faktisk ikke tenkt på. Men det stemmer. Min 280E fra januar 1973 har typebetegnelse 250E/8 (ja, 250) på fabrikasjonsplaten. Mens de to 3.0'ene fra 1975 og 1976 har typebetegnelse 115D. En ekte /8 er altså produsert før august 1973! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fred Olav Mulelid Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 En god del 250 hadde motor på 2.8 liter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Fra august 1972 var motoren på 2.8l. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fred Olav Mulelid Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Det hadde vel med lanseringa av W116 sin 280SE å gjøre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 På grunn av strengere amerikanske avgassregler fikk USA-modellene av 250C 2.8l i august 1969 og 250 fikk 2.8l i juli 1970. Da fant de vel ut at de kunne bruke 2.8l motor i 250 og 250C også i Europa, og dette skjedde altså i august 1972. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fred Olav Mulelid Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Ja, fordi W116 kom på markedet da. De eldre med 2.8 liter hadde den gamle single camshaft. 140 hk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Den ekte 250 med 2.5l M114 130 hk motor ble produsert fra desember 1967 til april 1972. Så kom 250 med 2.8l M130 130hk motor i august 1972. Denne ble laget til juli 1976, hele tiden med enkel overliggende kamaksel. (M130 kom fra W108 280S hvor den hadde 140 hk.) Så og si parallelt ble 280 (mai 1972-september 1976) og 280E (april 1972-september 1976) produsert med 2.8l M110 160/185 hk motorer med doble overliggende kamaksler. Det var disse motorene som også ble brukt i W116 og R/C107. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fred Olav Mulelid Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 M114 var en oppgradert M180 med ny motorkode. Originalen kom i 1951 og gikk bort som M123 i de siste W123 250. M130 var en M180 med større slagvolum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Hva må til for å få denne på veien? http://www.autodb.no/bil/search/?xBrand_Multiple=1234816&xYearModel_Max=1985#AdItemId1635502 http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=LH18732 Ny støtfanger og grill, eller bare styre unna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 I tillegg til det, så kan det hende noen henger seg opp i senk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Senk ja.. Det så jeg ikke før du sa det. Steffen fra vestfossen er ikke medlem på forumet her vel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S-MO Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 At den er ombygd frå Bensin til Diesel kan vel også bety litt trøbbel med EU.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deltaone Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 w114 2,8 1973 mod. Fant denne flotte bilen på ebay.com. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-200-Series-W114-280-Sedan-Barn-Fresh-12-Years-Only-58K-A-C-Sunroof-Runs-and-Drives-/141132962826?forcerrptr=true&hash=item20dc2e1c0a&item=141132962826&pt=US_Cars_Trucks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikE300D Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Selges Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Robert Klerud Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Endelig en C114-bil som ikke er enten opprustet eller helt morken innvendig. Høres jo ut til å ha hatt en trygg oppvekst i ordnede former også, denne her. Bør være noe å se på for de som er i coupé-tanker... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60305437 MVH Tore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hpmb Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Litt morsomt og se at folk tror at vis det står en C på bagasjeluka så er det en C-klasse. Sett folk gjøre det på 190 E også, står jo en E så da må det vel være en E-klasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Ikke alltid like lett å plassere gamle biler i rullegardin-kategoriene på finn.no... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.