Guest Tin Nguyen Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Jeg skal bytte pære i venstre ventilasjonsdyse på dashbordet. Vet at det er festet med klips som må løftes opp med en liten skrutrekker. Når jeg kikker inn der, ser jeg et klips i nedre venstre hjørne og muligens et til i øvre venstre hjørne. Er det noen av dere som utført samme operasjon og som kan gi meg noen smarte tips? Hva slags pære sitter det der forresten? Samme som i skrubryterne i varmeapparatet? Quote
Guest GammelGul Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Er vel ett i hvert hjørne mener jeg.Pærene er de samme som i vribryterne i midtkonsollen. Quote
Guest Brøl Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 du må skrue ut umbraco-skruen på lukke hjulet og... Quote
Guest 300TDT Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 du må skrue ut umbraco-skruen på lukke hjulet og...Eh - nei? Ikke på sidene vel? Mener å huske at det er kun de 4 klipsene. Jobben er å få lagt et jevnt drag på hele greia samtidig som du vipper klipsene opp. Quote
Guest Ekern_24 Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Demonterte alt av interiør fremme i min w124 jeg(for første gang i dag=). Har ikke noe peiling på å skru på bil egentlig, men fikk alt ut... Trikset her var å løsne klipsen i ytterkant så dra litt i ventilasjonsdysen, så løste neste klips og plutselig løser det seg:) Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Kun i midtdysene det er unbraco skrue, de på siden sitter med 4 stk klips Quote
Guest Tin Nguyen Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Da har jeg igjen lys i venstre ventilasjonsdyse Det er 4 klips, men det er ganske vanskelig å få grep for å dra hele greia ut samtidig som man må løfte på ett og ett klips. Fant ut at jeg kunne bruke hanken på et malingspann og hekte denne forsiktig inn på baksiden av gitteret og dra. Da gikk jobben som en lek. Vær obs på at de brømte 0,4 W pærene har gått ut av sortimentet hos MB. BOS på Rud anbefalte meg å bruke 1,2 W, noe jeg pent nektet. Skulle tilfeldigvis forbi AutoStern, og der hadde de heldigvis igjen noen som jeg fikk kjøpt. Det er mulig Auto-Trio har disse fortsatt. Jeg aner ikke. Quote
Recommended Posts