Guest Stig B Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Har fått tilbud på en 500 sec fra 1983 som var bra for rust og mangler men er det noen som har erfaring om disse bilene om hva som er feil på dem og hvilken pris som er rett å betale for dem. dette er som sagt en 1983 500 SEC km stand 253000 rød utv. med beige interiør skal ha 50000kr for den er dette bra eller dårlig pris (dette har vært en bil jeg kunna tenkt meg helt siden jeg var guttunge da jeg såg en slik på mitt første bilbingo-spill) Quote
Guest GammelGul Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Løp og kjøp Stig. Den største fienden for slike biler er rust. Sjekk de "vanlige" stedene. Spesielt under hattehylla kan det være problemer. Ellers så er det mye "leamikk" som kan gå i stykker på dem. Fremføringen av sikkerhetsbeltet, Låsing av seterygg (vakum), vindusheiser osv. Motoren er vel nærmest skuddsikker. Deleprisen er høy på mange deler, men det er du vel klar over. Du får vel god pris også tenker jeg..... Prisen høres ikke ille ut hvis den har lite rust og km.stand stemmer. Men husk at dette er en bil som var dyr å kjøpe dengang, og dyr å holde ved like. Da jeg kjøpte min fikk jeg med dokumentasjon på alt som var kostet på den, og det var ikke småtterier. Har tidligere eier fulgt opp med service og vedlikehold bør det ikke være noe store problem med en slik bil. Og så er det jo en flott bil da, spesielt i denne fargekombinasjonen. Quote
FrodeS Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Har fått tilbud på en 500 sec fra 1983 som var bra for rust og mangler men er det noen som har erfaring om disse bilene om hva som er feil på dem og hvilken pris som er rett å betale for dem. dette er som sagt en 1983 500 SEC km stand 253000 rød utv. med beige interiør skal ha 50000kr for den er dette bra eller dårlig pris (dette har vært en bil jeg kunna tenkt meg helt siden jeg var guttunge da jeg såg en slik på mitt første bilbingo-spill) Nå sier du ikkno om utstyr, men 50k for en sånn en i bra stand vil jeg kalle løp-og-kjøp-og-kjør-hjem-igjen-med-et-bredt-glis-pris Quote
Guest Morty Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Når er jeg lei av og gjenta meg sjøl Stig!!!ingenting og tenk på,bare klink til Quote
Guest Stig B Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Dere kan se den selv på www.aadenbil.no Quote
Guest Stig B Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 YES YES JIPPI JIPPI da blir det sec på mæ snart ska hente den ikveld glæde mæ te cruse heim etterpå me V8 og gromlyd Quote
Guest GammelGul Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Gratulere med grom bil Stig. Jeg må si jeg er litt misunnelig..... Quote
Torbjørn Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 YES YES JIPPI JIPPI da blir det sec på mæ snart ska hente den ikveld glæde mæ te cruse heim etterpå me V8 og gromlyd Grattis Stig!! Quote
FrodeS Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 YES YES JIPPI JIPPI da blir det sec på mæ snart ska hente den ikveld glæde mæ te cruse heim etterpå me V8 og gromlyd kongebil! dette må være mye bil for penga! ac også, jo Da kvalifiserer den jo som cruise-bil om sommeren. Fratulerer med krembil! Kjenner jeg ble misunnelig nå. Quote
Guest ///AMG Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Regne me det va dæ æ traff i innkjøringa på tunneln på hell?Va ein plommerød SEC lik den på aaden å ein mann me eit bredt glis om munnen bak rattet? Grattis me kongebil! Quote
Guest Stig B Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Da er den kjøpt og det var litt av en grombil men det var noe småtterier på den Quote
Guest ØHN Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Da er den kjøpt og det var litt av en grombil men det var noe småtterier på den Gratulerer med nydelig bil! Hva må fikses? Quote
Guest 300TDT Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Grattis Stig - et lite hopp opp fra 518? Så du selger 260E'n fordi du skal ha rimelig pendlerbil fra Melhus til TRD, og så kjøper du en 500SEC? Misunnelig anyhow... Quote
Guest Stig B Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Tomgangsrele, 1 lyspære, noen små rusblærer på forskjem,termostat oljelekk automatpak. + bunnpakning motor ellers er den i meget bra forfatning ,men det skulla vært beige skinninteriør da (elller helst svart )og ikke beige stoff seter. Trur itj æ kjæm te å bruk den så my i vinter da men det blir vel en å annen sklirunde. Men er det noen som veit om noen feite hjul til 500 sec som selges til en grei pris enten 18 eller 19 toms, helst kromfelger, da blir det ei rættli skli-skute Quote
Guest ØHN Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Tomgangsrele' date=' 1 lyspære, noen små rusblærer på forskjem,termostat oljelekk automatpak. + bunnpakning motor ellers er den i meget bra forfatning ,men det skulla vært beige skinninteriør da (elller helst svart )og ikke beige stoff seter. Trur itj æ kjæm te å bruk den så my i vinter da men det blir vel en å annen sklirunde. Men er det noen som veit om noen feite hjul til 500 sec som selges til en grei pris enten 18 eller 19 toms, helst kromfelger, da blir det ei rættli skli-skute [/quote'] Er ikke mer enn man må regne med. Nok engang gratulerer med kongevogn! Quote
Guest mb190freak Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Er det den bilen som sto på autihuset i dag?? vist det var den så parkerte jeg rett ved siden av den rygga meg inn stjernene ut vett Quote
Guest Stig B Posted October 7, 2005 Posted October 7, 2005 Ja no står SECen på Mårvik bilverksted (beste mb-vekstedet i byen ) og får ny termostat og tomgangsrele for tempen på motoren gikk opp på 120 grader i går og da va ene slangen veldig varm og den andre halvvarm så da vil æ tru termostaten var gåen. Quote
Recommended Posts