Guest Magnus Nilsen Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 tør du å kjøre med mercedesen din her http://media.putfile.com/survive-saigon-short-movie Quote
Guest tdha Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Det må være vanskelig å få førekort der nede? Ingen var bort i hverandre og det gikk bra å bruke rullestolsykkel der også. Helt rått! Quote
Guest Johan Stub Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Utrolig at det går - tilsynelatende helt uten regler. Merkelig. Quote
Guest tdha Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Jøss, ser ut som dere aldri ha reist utenfor Europa? Quote
Guest Geggi Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Jeg har vært litt rundt omkring jeg men ikke noe som likner på dette engang. Nærmeste må være Indonesia (Bali), Thailand (Bangkok), Norge (Oslo) Quote
Guest Chriz Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Hadde jeg beveget meg der så hadde jeg vel ikke kommet halv-veis Men en kræsj der må det være lukrativt for nærmeste MC/sykkel reperatør Og hvor i h**** kommer alle disse menneskene fra ???? Uansett, synes det var bra prestert av disse folka, tydeligvis ikke første gang... Quote
Guest tdha Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Jeg har kjørt i nesten samme tilstand på Taiwan, forskjell er flere mc enn sykler. Det var i 1993-1995 og bilen var en Ford Sable hvor man har muligheter til å åpne døren med inntasting av koder på en panel under dørhåndtakeren.Men tilbake til kjøring; Er du glad i å kjøre så er dette en ypperste mulighet til å bruke utfolde deg. I løpet av de to årene jeg var der har jeg kjørt bil, lett mc og sykkel, og kan ikke erindre noe skumle hendelser som jeg selv var innblandet i. Men du må være våken hele tiden og kan ikke cruise i 90 som på E6. I slike tilstand begynner man å kjøre når de andre får rødtlys. Du må altså ikke vente til du selv får grøntlys, ellers blir det kaos. Og selvfølgelig må man bruke fantasi av og til, du kan/må kjøre opp av fortau og ned av fortauet for å komme forbi hindringer på veien enten det var et kjøretøy eller et dyr. Du må vite at det er den sterkerste som har førsterett, w140-bil foran andre billig bil, bil går foran mc, og mc foran sykkel... Husker at det var mange w140 der i Taipei, som er hovedstad i Taiwan, og neste alle var 500SE(L) og på alle er betegnelse og stjerner laget av gull skrift. Quote
Guest Johan Stub Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Jeg har kjørt bil på Bali. Det var ganske mye biler/MC'er/mopeder/sykler/fotgjengere og veldig få regler. Men på venstre side skulle de kjøre - gærningene! Jeg skal si jeg måtte lære dem ett og annet om bilkjøring! En annen morsom detalj fra den turen; Vi var der rett etter at de asiatiske tigerøkonomiene hadde kolapset i 97/98 og den lokale valutaen hadde gått til helvete (90% reduksjon).Vi leide bil i lokal valuta, en firehjulstrekker av japansk merke, manuell kasse og med en god del utstyr. Ikke helt ny riktignok, men helt grei bil til 24 kroner pr. dag innkludert toppforsikring. Quote
Guest Tin Nguyen Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 He he, jeg har kjørt moped i rushet i Saigon... Det går helt fint så lenge du gjør akkurat det alle de andre forventer at du skal gjøre. Smidighet, tydelige signaler og ingen brå bevegelse er stikkordene (kanskje vi har et eller annet å lære av dette i Norge også?) Det er enda morsommere å krysse de store gatene i som fotgjenger i Saigon. Fotgjengeroverganger finnes nesten ikke. Du bare velger et sted og starter med å gå rolig over veien. Får du panikk og stopper opp midt i veien blir du garantert overkjørt fordi alle forventer at du skal fortsette å gå i den retningen de tror at du skal gå. Har du gjort dette én gang, så går det som en lek etterpå... Er du glad i å kjøre bil er ikke stedet noe for deg. Bilturen nytes best i baksetet... og de fleste bileiere har egen sjåfør Quote
Guest Steinar Lindberg Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 På Grønland i Oslo er trafikkbildet omtrent det samme.Totalt anarki og egne tolkninger av trafikkregler.Pluss fotgjengere og andre bevegelige ting som også bidrar til et surrealistisk kaos. Prøv selv, dere... Quote
Guest Trond Roald Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 tør du å kjøre med mercedesen din her http://media.putfile.com/survive-saigon-short-movie nesten som ettermiddag rushet hjem fra jobb! det var jo flere folk dær,enn hele fylket jeg bor i Quote
Guest Johan Stub Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 nesten som ettermiddag rushet hjem fra jobb! Vanskelig å se reinsdyrene i bakgrunnen... Quote
Recommended Posts